Finansowanie działalności gospodarczej przez Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. BANK POLSKIEJ SPÓŁDZIELCZOŚCI S.A. Mirosław Potulski Prezes Zarządu
AGENDA Sytuacja finansowa Banku BPS S.A. Analiza portfela kredytowego Banku BPS S.A. Kredytowanie przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego Zmiany w ofercie kredytowej Banku BPS S.A. Wybrane produkty kredytowe Wnioski
AGENDA Sytuacja finansowa Banku BPS S.A.
Zrzeszenie BPS 350 zrzeszonych Banków Spółdzielczych 1 współpracujący Bank Spółdzielczy Stan na r. Zrzeszenie BPS stanowi ponad 60% sektora bankowości spółdzielczej
Wyszczególnienie Udział w kapitale zakładowym Banki Spółdzielcze86,70%86,28%86,33% Inne Banki Polskie2,22%2,64% Banki Zagraniczne3,40% Skarb Państwa1,58% akcjonariusze Pozostali akcjonariusze6,11% 6,06% Kapitał polski 96,60%96,60%96,60%96,60% Kapitał zagraniczny 3,40%3,40%3,40%3,40% Struktura akcjonariatu Banku BPS S.A.
Suma bilansowa w mln zł
Pasywa Banku BPS S.A. w mln zł
Aktywa netto Banku BPS S.A. w mln zł
Fundusze własne
Razem depozyty Depozyty i kredyty Banku BPS S.A. w mln zł Razem kredyty Razem kredyty
152,8% Dynamika / Zysk netto Banku BPS S.A. w mln zł
Lokowanie nadwyżek finansowych Banku BPS S.A. w mln zł
AGENDA Analiza portfela kredytowego Banku BPS S.A.
Portfel Kredytowy Banku BPS S.A. Podmioty gospodarcze JST BS Inne Osoby fizyczne SEGMENTY
Portfel Kredytowy Banku BPS S.A. Kredyty preferencyjne Kredyty rewolwingowe Kredyty pozostałe Kredyty w r.b. Kredyty inwestycyjne Kredyty pomostowe Podmioty gospodarcze
Jakość kredytów Banku BPS S.A. w mln zł
Dynamika kredytów konsorcjalnych w porównaniu do dynamiki portfela kredytowego Banku r. – 100%
AGENDA Kredytowanie Firm w okresie spowolnienia gospodarczego
Bank w obliczu dekoniunktury Szczegółowa analiza sytuacji finansowej Terminowość obsługi zobowiązań Sposób kontaktu z Bankiem Jako lokalny Partner znamy swoich KLIENTÓW Nadal udzielamy kredytów przedsiębiorstwom Analizujemy dane makroekonomiczne Monitorujemy zachowania Klientów:
Wprowadzanie nowych produktów kredytowych Modyfikacje już istniejących produktów Zapewnienie prostoty i przejrzystości oferty produktowej Banku Usprawnienie procesu udzielania kredytów Podniesienie poziomu satysfakcji klientów Budowa wizerunku poprzez relację z Klientami Budowa stabilnego portfela kredytowego Zwiększenia zaangażowania Banku w konsorcja Zmniejszenie udziału w portfelu kredytowym należności zagrożonych Działanie Cele Efekt biznesowy