EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Małgorzata Pietroczuk
funkcja przyjmuje wartości dodatnie, a dla jakich ujemne?
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Zastosowanie Internetu
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje I – własności podstawowe
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
III. Proste zagadnienia kwantowe
VIII Prywatne Akademickie Liceum Ogólnokształcące IB school no
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Kartkówka K3 ETEK00020C
Moduł analiz systemu Uczniowie Optivum NET (UONET) Przykłady zastosowań
EGZAMIN MATURALNY 2014 PODSTAWOWE INFORMACJE. Opis egzaminu maturalnego 1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Podstawy programowania
Cechy dobrej i udanej strony www Net etykieta. Ergonomia stron WWW.
Szkoła w chmurze.
fotografie - Marcel Cohen
Takie liczby to: {... -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5,... }
Microsoft® Office EXCEL 2003
SZABLONY STOSOWANIE SZABLONÓW PODZIEL I ZMIERZ. Określanie miary i podziału Czasami konieczne jest zaznaczenie punktów na obiekcie położonych w równych.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
ALGORYTMY.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
ALGORYTM.
Analiza stanu naprężenia
Kolegium Kujawskie w Aleksandrowie Kujawskim EGZAMIN MATURALNY w 2011 roku.
Wykonała Sylwia Kozber
Pęd Wielkością charakteryzującą ruch ciała jest prędkość. Zmiana ruchu, tzn. zmiana prędkości, wymaga pokonania oporu bezwładności. Miarą bezwładności.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcje Temat: Graficzna ilustracja układów równań (lekcja pierwsza)
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
RÓWNANIA Wprowadzenie.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Nasz absolwent na wyższej uczelni
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
- powtórzenie wiadomości
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Szymon Murawski, 4 rok nanotechnologii1 Misja kosmiczna GAIA Czyli cały wszechświat w twoim domu.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków

EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków Część druga Egzamin na poziomie rozszerzonym

Zasady zdawania egzaminu: Zdajemy 3 przedmioty obowiązkowe na poziomie podstawowym (język polski, język obcy i matematykę uzyskujemy świadectwo dojrzałości (próg minimum 30% punktów) i możemy dodatkowo Egzamin maturalny z fizyki

wybrać od 0 do 6 przedmiotów spośród: biologii, chemii, fizyki i astronomii, geografii, historii, WOS-u, innego języka obcego ………… Zasady zdawania egzaminu: Zdajemy 3 przedmioty obowiązkowe na poziomie podstawowym (język polski, język obcy i matematykę uzyskujemy świadectwo dojrzałości (próg minimum 30% punktów) i możemy dodatkowo Egzamin maturalny z fizyki

wybrać od 0 do 6 przedmiotów spośród: biologii, chemii, fizyki i astronomii, geografii, historii, WOS-u, innego języka obcego ………… wybieramy poziom egzaminu (brak progu zdał/nie zdał) Zasady zdawania egzaminu: Zdajemy 3 przedmioty obowiązkowe na poziomie podstawowym (język polski, język obcy i matematykę uzyskujemy świadectwo dojrzałości (próg minimum 30% punktów) i możemy dodatkowo Egzamin maturalny z fizyki

ARKUSZ II POZIOM ROZSZERZONY 150 minut

Egzamin maturalny z fizyki ARKUSZ II POZIOM ROZSZERZONY 150 minut (obejmujący wiadomości i umiejętności z poziomu rozszerzonego, w tym także wiadomości i umiejętności z poziomu podstawowego)

Egzamin maturalny z fizyki

Kalkulator prosty – jest to kalkulator, który umożliwia wykonanie tylko najprostszych działań matematycznych: dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia. Można też z jego pomocą obliczać procenty lub pierwiastki kwadratowe z liczb. Egzamin maturalny z fizyki

Rozwiązania poszczególnych zadań i poleceń oceniane są na podstawie punktowych kryteriów oceny. Podczas oceniania egzaminatorzy zwracają uwagę na: wymóg podania w rozwiązaniu wyniku liczbowego wraz z jednostką poprawne wykonanie rysunków (właściwe oznaczenia, odpowiednie długości wektorów itp.), poprawne sporządzenie wykresów (dobranie odpowiednio osi współrzędnych, oznaczenie i opisanie osi, odpowiednie dobranie skali wielkości i jednostek, zaznaczenie punktów na wykresie oraz niepewności pomiarowych i wykreślenie zależności), poprawne merytorycznie uzasadnienia i argumentacje, zgodne z poleceniami w zadaniu. Egzamin maturalny z fizyki Ocenianie

Ocenianiu podlegają tylko te fragmenty pracy zdającego, które dotyczą postawionego pytania/polecenia. Jeśli zdający przedstawił do oceny dwa rozwiązania, jedno poprawne, a drugie błędne to otrzymuje zero punktów. Prawidłowy wynik otrzymany w wyniku błędu merytorycznego nie daje możliwości przyznania ostatniego punktu za wynik końcowy. Nie jest wymagany zapis danych i szukanych. Zapisy wzorów przy pomocy liczb są równoważne z zapisami przy pomocy symboli. Odpowiedź słowna jest wymagana wyłącznie wtedy,gdy wyraźnie określono to w poleceniu. Egzamin maturalny z fizyki Ocenianie

Jeśli zdający rozwiązał zadanie lub wykonał polecenie w inny sposób niż podany w kryteriach oceniania, ale rozwiązanie jest pełne i merytorycznie poprawne, to otrzymuje maksymalną liczbę punktów przewidzianą w kryteriach oceniania za to zadanie lub polecenie. Jeśli zdający rozwiązał zadanie lub wykonał polecenie w inny sposób niż podany w kryteriach oceniania, i metoda rozwiązania jest merytorycznie poprawna, ale rozwiązanie jest niepełne, lub zawiera błędy, to w porozumieniu z CKE ustala się nowy schemat oceniania, uwzględniający tę samą maksymalną liczbę punktów jaką przewidziano za to zadanie/polecenie. Egzamin maturalny z fizyki Ocenianie

Zadania obliczeniowe Egzamin maturalny z fizyki

Wartości liczbowe wyników obliczeń mogą być podane w: zaokrągleniu, postaci ułamka np.: Zadania obliczeniowe Egzamin maturalny z fizyki

Wartości liczbowe wyników obliczeń mogą być podane w: zaokrągleniu, postaci ułamka np.: Zadania obliczeniowe Egzamin maturalny z fizyki

Wartości liczbowe wyników obliczeń mogą być podane w: zaokrągleniu, postaci ułamka np.: W przypadku konieczności obliczania wartości funkcji trygonometrycznych obok treści zadania będzie zamieszczona tabelka z wartościami funkcji. Zadania obliczeniowe Egzamin maturalny z fizyki

Wartości liczbowe wyników obliczeń mogą być podane w: zaokrągleniu, postaci ułamka np.: W przypadku konieczności obliczania wartości funkcji trygonometrycznych obok treści zadania będzie zamieszczona tabelka z wartościami funkcji. Szczególną uwagę należy zwrócić na polecenie oszacuj, w którym oczekujemy podania rzędu wielkości. Zadania obliczeniowe Egzamin maturalny z fizyki

Dwie metody rozwiązania zadania z równań kinematycznych z zasady zachowania energii

Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1.Pracuj samodzielnie. Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. 5. Odpowiadaj tylko na zadane pytanie/polecenie. Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. 5. Odpowiadaj tylko na zadane pytanie/polecenie. 6. Dobrze rozplanuj miejsce na rozwiązanie, wykres lub rysunek. Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. 5. Odpowiadaj tylko na zadane pytanie/polecenie. 6. Dobrze rozplanuj miejsce na rozwiązanie, wykres lub rysunek. 7. Rozwiązuj kolejne zadania (nie trać czasu). Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. 5. Odpowiadaj tylko na zadane pytanie/polecenie. 6. Dobrze rozplanuj miejsce na rozwiązanie, wykres lub rysunek. 7. Rozwiązuj kolejne zadania (nie trać czasu). 8. Nie bój się nowych tematów (wszystko co nowe będzie opisane). Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. 5. Odpowiadaj tylko na zadane pytanie/polecenie. 6. Dobrze rozplanuj miejsce na rozwiązanie, wykres lub rysunek. 7. Rozwiązuj kolejne zadania (nie trać czasu). 8. Nie bój się nowych tematów (wszystko co nowe będzie opisane). 9. Wróć do początku i rozwiąż opuszczone zadania/polecenia. Egzamin maturalny z fizyki

10 ważnych rad 1. Pracuj samodzielnie. 2. Dokładnie czytaj polecenia i instrukcje. 3. Podkreśl słowa kluczowe w zadaniu (np.: podaj 2 zjawiska …). 4. Rozróżniaj polecenia podaj/oblicz, narysuj/naszkicuj. 5. Odpowiadaj tylko na zadane pytanie/polecenie. 6. Dobrze rozplanuj miejsce na rozwiązanie, wykres lub rysunek. 7. Rozwiązuj kolejne zadania (nie trać czasu). 8. Nie bój się nowych tematów (wszystko co nowe będzie opisane). 9. Wróć do początku i rozwiąż opuszczone zadania/polecenia. 10. Przeglądnij jeszcze raz cały arkusz, uzupełnij ewentualne braki w zadaniach, sprawdź czy wyniki podane są wraz z jednostkami, wykresy poprawnie wyskalowane i opisane, itp.). Egzamin maturalny z fizyki

Powodzenia