Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Advertisements

SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Rok szkolny 2013/2014. Cel - promowanie i współtworzenie szkoły, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
ZESPÓŁ SZKÓŁ w GDOWIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Regionalny Program Operacyjny (RPO) województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM RADZIEJÓW, r.
Diversity Index - wyniki badań ilościowych Małgorzata Lelińska PKPP Lewiatan Grudzień 2011 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Postawy pracowników i pracodawców wobec rynku pracy Prezentacja wyników badań ankietowych Bohdan Rożnowski Konrad Konefał Projekt realizowany w ramach.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Indywidualny Projekt Kariery – portfolio dla młodzieży w województwie łódzkim 1 stycznia – 30 września 2007 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW INŻYNIER BUDOWNICTWA.
NAUKA DLA BIZNESU INNOWACYJNA FARMACJA Prezentacja projektów realizowanych w ramach działań Uczelni Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
1 Przygotowanie do wdrażania środków strukturalnych w latach Minister Grażyna Gęsicka Spotkanie z przedstawicielami Biur Regionalnych Bruksela,
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach
KLIMAT PROWADZENIA BIZNESU W POWIECIE SOKÓLSKIM w latach prezentacja wyników ankiet przeprowadzonych wśród lokalnych przedsiębiorców.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do roku 2020
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
USPOŁECZNIENIE PROCESU PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W WOJEWÓDZTWIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM OLSZTYN, 16 LUTY 2012.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
8.2. Tranfer wiedzy Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Technostarterzy szansą na rozwój przedsiębiorczości akademickiej
Zapis prezentacji:

Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów

Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie od 1 czerwca 2010 roku realizuje 3-letni projekt Akademia Młodych Noblistów współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przygotowanie projektu poprzedziło badanie przeprowadzone przez Wydział Nauk Humanistyczno-Społecznych w Olsztynie, Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie na terenie województw: warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego.

Badanie miało na celu zdiagnozować potrzeby, bariery i oczekiwania potencjalnych uczestników projektu.

Na podstawie wyników badań stwierdzono, że obszar badań, w dobie kryzysu koniunkturalnego, charakteryzował się pogłębiającymi się problemami na rynku pracy i jego bezpośrednimi potrzebami oraz barierami w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych wśród osób rozpoczynających aktywność zawodową.

Zdiagnozowano, że na terenie objętym badaniami uczniowie gimnazjów, w rzeczywistości gospodarki opartej na wiedzy, czują się zagubieni i posiadają znacznie niższe kompetencje kluczowe niż ich rówieśnicy z innych obszarów kraju.

Diagnoza problemu deficytu kompetencji kluczowych wśród dzieci i młodzieży szkół z obszaru objętego wsparciem dodatkowo poparta była wynikami testów PISA i egzaminów zewnętrznych, które utrzymywały się na poziomie od najniższego do średniego w odniesieniu do wyników w kraju.

Czynniki wpływającymi na niższy poziom kompetencji kluczowych gimnazjalistów, z obszaru realizacji projektu, były: deficyt kwalifikacji; negatywne nastawienie do procesu uczenia się przez całe życie; nierówności i wykluczenie społeczne. brak spójności społecznej i terytorialnej; wysoki wskaźnik stopy bezrobocia;

Akademii Młodych Noblistów miała za zadanie zniwelować następujących barier w dostępie do wiedzy wynikające z: poziomu życia rodzin uczestników projektu; miejsca zamieszkania (wieś – miasto); dostępu do nowych technologii. statusu społecznego;

Głównym celem projektu było stworzenie warunków, w których uczniowie gimnazjum rozwiną kompetencje kluczowe, umożliwiające im odnalezienie się na rynku pracy oraz w codziennym życiu, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, technik informacyjno- komunikacyjnych (ICT), języków obcych na poziomie gimnazjalnym.

Dodatkowo określono następujące cele szczegółowe projektu: wzmocnienie postaw współdziałania; rozwiązywania problemów w twórczy sposób; wzmocnienie aktywnych postaw w kontekście przyszłego środowiska pracy dzięki nauce krytycznego rozumienia innych, słuchania i czynienia siebie zrozumiałym; nabycie zdolności analitycznych; podwyższenie umiejętności zarządzania informacją oraz wykorzystania technik ICT w nauce.

Działaniami służącymi do osiągnięcia celu głównego projektu były: prowadzenie rekrutacji uczestników projektu, w sposób umożliwiający niwelowanie barier uczestników projektu w dostępie do wiedzy; stworzenie programów autorskich rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT), języków obcych na poziomie gimnazjalnym; organizacja Interdyscyplinarnych Szkolnych Ruchów Naukowych; organizacja Ponadregionalnej Akademii Młodych Noblistów.

Dziękuję za uwagę.