Szkolne koło kajakowe przykład zajęć pozalekcyjnych s. Justyna Agnieszka Rosińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Advertisements

Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Młodzieżowe Biuro Pracy. Młodzieżowe Biura Pracy zostały powołane do życia już 10 lat temu. Nasze do dziś funkcjonuje u boku Powiatowego Urzędu Pracy,
Zastosowanie Internetu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Komunikacja interpersonalna
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Niepubliczne gimnazjum w mielcu
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
To dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinne koleżeńskie oraz przyjacielskie.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
Możliwości wykorzystania TIK w komunikacji:. Telefony komórkowe (ROZMOWY, SMS, MMS)Telefony komórkowe (ROZMOWY, SMS, MMS)
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Jutro Nie ma już żadnych zasad… John Marsden John Marsden.
Na lekcjach Pani Barbara Czech zapoznała uczniów naszej klasy z ideą programu Szkoła z Klasą 2.0. Zadaniem każdego ucznia było zapoznanie się w domu z.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Jeżdżę z głową.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
ZACHOWANIA GODNE NAŚLADOWANIA
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Bezpieczny Internet
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Przyczyny, przejawy, skutki
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Dzień bezpiecznego Internetu
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Lui : Elle : KOBIETY MAJA ZAWSZE OSTATNIE SLOWO….
Moja Szkoła .
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Szkolne koło kajakowe przykład zajęć pozalekcyjnych s. Justyna Agnieszka Rosińska

Narodziny pomysłu otwórz się na sugestie uczniów

Nabór stawiaj wymagania zaufaj poczcie pantoflowej' ustal konkretne zasady pracy grupy i ich się trzymaj

Zasady 1. Bezwzględne posłuszeństwo poleceniom ratowników podczas zajęć na wodzie. 2. Akceptowanie zasad grupy. 3. W kajaku nie mogły siedzieć 2 dziewczyny razem. 4. W kajaku siedział zawsze ktoś kto już umiał pływać kajakiem, z kimś, kto dopiero się uczył. 5. Przestrzeganie kolejności kajaków. 6. Sami dbamy o sprzęt, na którym pływamy. Każda para kajakowa miała za zadanie sprawdzić przed wypłynięciem kajak, skompletować sprzęt [kapoki, pagaje, gąbki], a po powrocie wyczyścić kajak i odstawić sprzęt na miejsce. Wszystkie uszkodzenia sprzętu pokrywali sprawcy.

Przebieg spływów zróżnicuj ofertę tak, by każdy znalazł coś dla siebie zadbaj o szczegóły i bezpieczeństwo zachowaj równowagę stwórz uczestnikom możliwość wykazania się obserwuj i doceniaj

'Patenty' podziel się władzą stwórz możliwości rozwojowe dla każdego z członków pamiętaj o celowości podejmowanych działań

'Rzeczny macho - przyznawany najsprawniejszej i najsilniejszej parze kajakarskiej

'Rzeczny gentelmen - przyznawany osobom które nie używały wulgaryzmów oraz potrafiły zachować się kulturalnie niezależnie od okoliczności

'Tropiciel węża rzecznego - przyznawany tym, który opanowali sztukę prostego płynięcia kajakiem

Efekty wprowadzonych zasad i patentów zgrany zespół kajakowy wzajemny szacunek otwarcie na nowych członków brak problemów z porządkiem w czasie spływów brak wagarów i mniej chamstwa poprawa relacji z uczniami trudnymi wzmocnienie mojej pozycji nauczycielskiej w szkole

Budowanie więzi emocjonalnej buduj wspólnotę ucz komunikacji pozwól na odpowiedzialność za siebie i za innych zachęć do współpracy z innymi pokaż bogactwo osób prowadź do poznawania się na nowo

Relacja uczeń - nauczyciel stwórz możliwość postrzegania nauczyciela i ucznia w całkiem innym świetle nie przyklejaj etykietek pozwól się zaskoczyć wymagaj od siebie więcej niż od innych

Relacja uczeń - uczeń zadbaj o możliwość wykazania się uczestników na różnych płaszczyznach dbaj o otwarcie na współpracę z innymi, współdziałanie w grupie pozwól, by uczniowie sami proponowali sposoby rozwiązywania problemów

Efekty wychowawcze widoczne z perspektywy czasu wykorzenienie wandalizmu ukształtowanie się 'kadry uczniowskiej' nabycie profesjonalnych wiadomości i umiejętności możliwość odnalezienia swojego miejsca w grupie rówieśniczej wzrost tolerancji i wyrozumiałości wzajemnej

Zmiany widoczne w zachowaniu uczniów zdecydowany wzrost poczucia własnej wartości poczucie przynależności do grupy odpowiedzialność za grupę rozwój konkretnych zainteresowań i ukierunkowanie ich przyspieszenie dojrzewania psychicznego

Finanse sprawdzaj oferty Urzędu Miasta dotyczące realizacji zadań publicznych w zakresie: Działalności pożytku publicznego i wolontariatu oraz 'Krajoznawstwo oraz wypoczynek dzieci i młodzieży Więcej na: kajaki.blogspot.com