„Ile lat ma Guś”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Rangowy test zgodności rozkładów
w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
IV Tutorial z Metod Obliczeniowych
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Charakterystyki opisowe rozkładu jednej cechy
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
Sortowanie Zajęcia 13.
ALGORYTMY GEOMETRYCZNE.
Ekonometria prognozowanie.
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Rozkład normalny Cecha posiada rozkład normalny jeśli na jej wielkość ma wpływ wiele niezależnych czynników, a wpływ każdego z nich nie jest zbyt duży.
Metody Symulacyjne w Telekomunikacji (MEST) Wykład 6/7: Analiza statystyczna wyników symulacyjnych  Dr inż. Halina Tarasiuk
Średnie i miary zmienności
Opracowała: Joanna Wasiak
Testy nieparametryczne
Konstrukcja, estymacja parametrów
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
Microsoft Office Excel
Testy nieparametryczne
Twierdzenie Pitagorasa
KARTA RUCHOMEJ ŚREDNIEJ MA
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
„Człowiek - najlepsza inwestycja”
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
Badanie statystyczne TEMAT:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Sortowanie tablic jednowymiarowych
Roku szkolnego 2008/ , I c3,79 2. III c3,72 3. II d3,70 4. I d3,49 5. II b3,46 6. III a3,40 7. I b3,28 8. III b3,27 9. II c3, II.
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
Ludność i procesy demograficzne we Wrocławiu na przestrzeni dziejów
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
* Praca powstała w ramach projektu Fundacji Badawczej Nutricia RG1/05
Przedmiot: Ekonometria Temat: Szeregi czasowe. Dekompozycja szeregów
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY D E M O G R A F I A.
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole trapezu.
Prezentacja dla klasy II liceum
Wykład 5 Przedziały ufności
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Jak mierzyć asymetrię zjawiska? Wykład 5. Miary jednej cechy  Miary poziomu  Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia)  Miary asymetrii.
Statystyczna analiza danych
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Statystyczna analiza danych
WNIOSKI Z PROJEKTU – JAK ZMIENIA SIĘ WZROST I NUMER BUTA POMIĘDZY NASZYMI RÓWIEŚNIKAMI A STARSZYM POKOLENIEM Dla podsumowania efektów projektu, w którym.
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
ze statystyki opisowej
Odczytywanie wykresów Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Podatek rolny Gmina Kęty 2017
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

„Ile lat ma Guś”

Zadanie 1. WYKRES ??? Tablica z danymi dotyczącymi wzrostu uczniów klasy X. Nr w dzienniku 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Wzrost w cm 135 148 165 158 160 146 150 161 149 139 145 157 162 152 138 153 147 155

Zadanie 1. WYKRES LINIOWY Tablica z danymi dotyczącymi wzrostu uczniów klasy X według płci. Nr w dzienniku 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 dziewczynki 135 158 146 150 149 157 152 138 147 155 chłopcy 148 165 160 161 139 145 162 153

Zadanie 2. Średnie statystyczne Dominanta Znajdź dominantę. Tablica z posortowanymi danymi, od najmniejszego do największego, dotyczącymi wzrostu uczniów klasy X. Numer w dzienniku 1 18 11 12 24 6 21 2 10 17 7 9 14 16 20 23 13 4 22 25 5 8 15 19 3 Wzrost w cm 135 138 139 145 146 147 148 149 150 152 153 155 157 158 160 161 162 165

Zadanie 2. Średnie statystyczne Dominanta Tablica z posortowanymi danymi, od najmniejszego do największego, dotyczącymi wzrostu uczniów klasy X. Numer w dzienniku 1 18 11 12 24 6 21 2 10 17 7 9 14 16 20 23 13 4 22 25 5 8 15 19 3 Wzrost w cm 135 138 139 145 146 147 148 149 150 152 153 155 157 158 160 161 162 165 W zbiorze mamy dwie dominanty

Zadanie 2. Średnie statystyczne Średnia arytmetyczna Oblicz średnią arytmetyczną wzrostu uczniów klasy X. Liczba uczniów w klasie X: 25 Suma wzrostu uczniów klasy X: 3800 cm Średnia arytmetyczna wzrostu uczniów klasy X: ???

Zadanie 2. Średnie statystyczne Średnia arytmetyczna Średnia arytmetyczna wzrostu uczniów klasy X wynosi 152 cm.

Zadanie 2. Średnie statystyczne Średnia arytmetyczna Oblicz średnią arytmetyczną wzrostu uczniów klasy X z Gusiem (33 cm) i Jamnikiem (28 cm). Liczba uczniów w klasie X z Gusiem i Jamnikiem: 27 Suma wzrostu uczniów klasy X z Gusiem i Jamnikiem: 3861 cm Średnia arytmetyczna wzrostu uczniów klasy X z Gusiem i Jamnikiem: ???

Zadanie 2. Średnie statystyczne Średnia arytmetyczna Średnia arytmetyczna wzrostu dla klasy X z Gusiem i Jamnikiem wynosi 143 cm.

Zadanie 2. Średnie statystyczne Mediana Wyznacz medianę dla klasy X. Tablica z posortowanymi danymi, od najmniejszego do największego, dotyczącymi wzrostu uczniów klasy X. Lp. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Wzrost w cm 135 138 139 145 146 147 148 149 150 152 153 155 157 158 160 161 162 165 Numer w dzienniku

Zadanie 2. Średnie statystyczne Mediana Lp. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Wzrost w cm 135 138 139 145 146 147 148 149 150 152 153 155 157 158 160 161 162 165 Numer w dzienniku Mediana dla klasy X wynosi 150 cm.

Zadanie 2. Średnie statystyczne Mediana Wyznacz medianę dla klasy X z Gusiem i Jamnikiem. Tablica z posortowanymi danymi, od najmniejszego do największego, dotyczącymi wzrostu uczniów klasy X z Gusiem i Jamnikiem. Lp. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 Wzrost w cm 28 33 135 138 139 145 146 147 148 149 150 152 153 155 157 158 160 161 162 165 Numer w dzienniku Jamnik Guś

Zadanie 2. Średnie statystyczne Mediana Lp. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 Wzrost w cm 28 33 135 138 139 145 146 147 148 149 150 152 153 155 157 158 160 161 162 165 Numer w dzienniku Jamnik Guś Mediana dla klasy X z Gusiem i Jamnikiem wynosi 150 cm.

Zadanie 2. Średnie statystyczne ANALIZA DOMINANTA 150 i 160 ŚREDNIA ARYTMETYCZNA WZROSTU uczniów klasy X 152 uczniów klasy X z Gusiem i Jamnikiem 143 MEDIANA 150

Zadanie 3. WYKRES ??? Na podstawie danych z tablicy uzupełnij wykres.

Zadanie 3. WYKRES SŁUPKOWY Na podstawie danych z tablicy uzupełnij wykres.

Zadanie 3. WYKRES SŁUPKOWY

Zadanie 3. WYKRES SŁUPKOWY

PIRAMIDA WIEKU

PIRAMIDA WIEKU

„Ile lat ma Guś”