Prawo Bernoulli’ego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykład Równanie ciągłości Prawo Bernoulie’ego
Advertisements

Kinetyczno-molekularna teoria budowy gazów i cieczy
IV.
Mechanika płynów.
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 9 Mechanika płynów
PROJEKT „Fontanna Herona”.
Zastosowanie funkcji eliptycznych w hydrodynamice
Ekorozwój.
Albert Einstein Teoria względności.
Jak zmieniała sie szkoła
Maria Skłodowska - Curie
„Nowa Polszczyzna” „Nowa Polszczyzna”, metodyczny dwumiesięcznik dla nauczycieli języka polskiego (pięć numerów rocznie), pojawiła się na edukacyjnym rynku.
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Praktyczne aspekty badań relacji człowiek - środowisko przyrodnicze
FIZYKA dla studentów POLIGRAFII Wykład 2
Paulina Hanak, Emilka Ryszka , Ania Wzorek
Temat: Prawo ciągłości
równanie ciągłości przepływu, równanie Bernoulliego.
WYKŁAD 10 METODY POMIARU PRĘDKOŚCI, STRUMIENIA OBJĘTOŚCI I STRUMIENIA MASY W PŁYNACH.
Przykładowe zastosowania równania Bernoulliego i równania ciągłości przepływu 1. Pomiar ciśnienia Oznaczając S - punkt spiętrzenia (stagnacji) strugi v=0,
Słynne Polskie MATEMATYCZKI
ZIEMOWIT ZAGRODNIK SZYMON KUZIEMSKI
Sławni Polscy matematycy :
POMIARY STRUMIENI OBJĘTOŚCI I STRUMIENI MASY
Graficzna interpretacja i zastosowanie równania Bernoulli,ego
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Wybitni Polscy Matematycy
Maria Skłodowska -Curie Widziana oczami ucznia
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
Witajcie! Nazywam się Kartezjusz. Podążajcie za mną.
Szkoła Odkrywania Talentów
Pogoda w Bytomiu r. Obserwacje i zapis danych: Daria Kula
Kursy i szkolenia bez wychodzenia z domu
Otacza nas woda i powietrze
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
François Viète.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Jego rodzina pochodziła od Olofa Rudbecka, XVII-wiecznego szwedzkiego anatoma, lekarza, przyrodnika i pisarza, profesora uniwersytetu w Uppsali. Ojciec.
Rüsselsheim Tytuł.
Wkład Polaków w rozwój wiedzy fizycznej
Hendrik Lorentz.
Gwiezdne wojny fantazja czy rzeczywistość
Dominika Albin Paulina Stefańska
Witraż.
TERMODYNAMIKA – PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI Magdalena Staszel
Opracowała Klaudia Tomaszowicz 3c
Elementy hydrodynamiki i aerodynamiki
SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI
ZAAWANSOWANA ANALIZA SYGNAŁÓW
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Pracę przygotowali: Uczniowie klasy II b Gimnazjum w Jasieniu.
Mechanika Płynów sem.VI 2008/2009
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych
Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych Zjawiska ruchu Często ruch zachodzi z tak dużą lub tak małą prędkością i w tak krótkim lub.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Efekt fotoelektryczny
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Ksi ą dz Jan Twardowski ( ) Gimnazjum im. T. Czackiego Ksiądz Jan Twardowski urodził się 1 czerwca 1915 roku w Warszawie, w rodzinie Jana i Anieli.
Kim był Pitagoras?. To grecki matematyk i filozof. Żył w latach ok. 572 – 497 p.n.e.
Kim był Pitagoras?.
Wizualizacja zbiorów Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej według dziedzin nauki na podstawie UKD Stan na październik 2015 Cel: Zilustrowanie zawartości.
PODSTAWY MECHANIKI PŁYNÓW
Grecki fizyk i matematyk
Mechanika płynów Dynamika płynu doskonałego Równania Eulera
Zapis prezentacji:

Prawo Bernoulli’ego

Kim był Bernoulli’e ??? Daniel Bernoulli urodził się 8 lutego 1700 roku w Groningen, w rodzinie Bernoullich- wybitnych matematyków. W wieku 16 lat miał już tytuł magistra 25 lat został profesorem matematyki w Petersburgu, a z 8 lat później wykładał anatomię i botanikę na uniwersytecie w Bazylei. Już teraz widać jak wszechstronnie wykształcony był Bernuolli, ze względu na ogromną różnice pomiędzy matematyką a botaniką. Co ciekawe interesował się także medycyną.

Kiedy Fizyka zainteresowała się Bernoulli’m? Dopiero w 1750 Daniel rozpoczął nauczanie fizyki, co przyczyniło się do rozwijania Bernoulli’niego w tejże dziedzinie. Duży wpływ na jedno z osiągnięć fizyka miał kuzyn Mikołaj, który postawił problem ,,paradoksu peterburskiego’’ (dotyczy on prawdopodobieństwa).

Odkrycie równania Bernoulli’ego Prawo to odkryte zostało przez Daniela Bernoulli’ego w 1738roku, kiedy jego zainteresowania skupiały się gównie na fizyce. Eksperymentował nakłuwając przewody wodne znajdujące się w ścianach małą słomianą rurka i sprawdzając dokąd dopłynie ciecz. Swoje badania prowadził wraz z Eulerem. Po odkryciu tego prawa zaczęto je wykorzystywać do pomiaru ciśnienia krwi, wkładając rurki pacjentom bezpośrednio w tetnicę!

Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.

Zastosowanie równania Bernoulli’ego: Równanie Bernoulliego znalazło zastosowanie w obserwacji zjawisk z życia codziennego, zależności, a także zasad działania licznych urządzeń technicznych: zjawisko zrywania dachów, gdy wieje silny wiatr; przyczyna osiadania statków w ruchu na płytkim akwenie; Jak również zasady działania m. in. rurki Pitota, rurki Prandtla, zwężki Venturiego czy palnika Bunsena;

Inne odkrycia Bernoulli’ego: sformułowanie podstawy hydrodynamiki; zapoczątkowanie kinetycznej teorii gazów; rozwiązanie problemu struny drgającej; zdefiniowanie liczby e; znalezienie rozwiązania paradoksu petersburskiego i stworzenie podwaliny pod współczesną teorię oczekiwanej użyteczności.

Dziękujemy za uwagę !

Źródło www.google.pl Prezentacje wykonały : Martyna Paul Magdalena Prud Kinga Wysocka Gimnazjum nr 46 w Bydgoszcz ul.Nowodworska 13 Klasa I ag Opiekun: Agnieszka Michalska