SYLWETKA LIDERA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Opracowała: Ewa Malasiewicz
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
czyli zostań kowalem swojego losu
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Rola instruktora w klubie
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Dojrzałość szkolna dziecka
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
BONSAI Harmonia między niebem, człowiekiem i naturą
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
SZKOŁA NA NASZE CZASY.
KLOCKOMANIA.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Współpraca w naszej szkole
WAŻNE CECHY LIDERA: Umiejętność wyznaczania kierunku – lider musi umieć pociągać i zachęcać innych do pójścia za nim. Dobry lider jest człowiekiem wizji,
ŚCIEŻKA AWANSU TRENERA SPORTOWEGO. DEREGULACJA KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI  EDUKACJA WYŻSZA  EDUKACJA OGÓLNA  EDUKACJA ZAWODOWA Rozumie specyfikę i.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
„Pytanie, kto może zostać liderem? Jest jak pytanie, kto może śpiewać partie tenora? Odpowiedź jest oczywista: ten kto umie śpiewać tenorem”. Henry Ford.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
ROLA I ZNACZENIE KADRY KIEROWNICZEJ W ORGANIZACJI
LIDER.
Plan Daltoński w przedszkolu
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
CO SPRAWIA LIDER, BY INNI ROBILI TO, CO ON CHCE? Zapraszam!
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Umiemy powiedzieć NIE ! Czyli wskazówki dla każdego z Was.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Opiekun Miniprzedsiębiorstwa : mgr Mariola Rychlik.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Motywacja w sporcie.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

SYLWETKA LIDERA

FUNKCJE LIDERA „Nie ma liderów bez ludzi, którzy chcą za nimi podążać. Jeśli chcesz wiedzieć czy jesteś liderem, zobacz, czy jest ktoś za tobą.” /A.W. Tavers/

Trzy funkcje pełnione przez lidera 1. Realizując wspólny cel, którego są promotorami, wszystkie osoby, które uczestniczą w danym przedsięwzięciu osiągają własne cele. 2. Budzenie entuzjazmu przede wszystkim w sobie; entuzjazm ten jest następnie źródłem wewnętrznej motywacji osób, postępujących za nimi. 3. Wydobywanie z ludzi tego, co w nich najlepsze.

Liderem jest człowiek, który w określonej grupie ludzi stymuluje proces wytyczania i osiągania celów, wyzwalając w sobie i innych entuzjazm oraz zdolności i najlepsze cechy charakteru.

KSZTAŁTOWANIE LIDERÓW Kierowanie jest sztuką, która rozwija się w czasie i osiąga nierzadko poziom mistrzowski. Jest bardziej funkcją charakteru niż umiejętnością, choć oba te czynniki są istotne.

Kierować innymi może tylko ten, kto potrafi kierować sobą i rozumie zależności pomiędzy poszczególnymi częściami procesu społecznego

CECHY LIDERA 1. Poczucie własnej wartości 2. Proaktywność 3. Samodzielność 4. Pozytywne myślenie 5. Współzależność 6. Spójność wewnętrzna 7. Poczucie obfitości 8. Umiejętność tworzenia wizji 9. Zdolność i wola ciągłego uczenia się 10. Intuicja