Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
III GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE DIAGNOZA STANU INFRASTRUKTURY SPORTOWO-REKREACYJNEJ W GLIWICKICH SZKOŁACH Adam Sarkowicz Rada Sportu przy Prezydencie.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Typy i rodzaje placówek
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
ku lepszej przyszłości”
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Indywidualne nauczanie
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Cztery sposoby realizacji zajęć fakultatywnych
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Realizacja zadań z zakresu sportu w 2016 r.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
WARTO WIEDZIEĆ…...
Zapis prezentacji:

Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego

W bieżącym roku szkolnym przeprowadzony został monitoring stanu i warunków wdrożenia czwartej godziny wychowania fizycznego.

Wychowanie fizyczne w szkołach i placówkach oświatowych organizowane jest w oparciu o następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej. 2. Ustawa z dnia 30 października 2002 r., o zmianie ustawy o kulturze fizycznej, która wprowadza czwartą godzinę wychowania fizycznego.

3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r., w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, które określa zasady podziału na grupy podczas zajęć w-f. 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 grudnia 2003 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji czwartej godziny obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego.

I. Formy realizacji czwartej godziny w-f w czwartych klasach szkoły podstawowej: 1.94,3% w formie zajęć lekcyjnych 2.4,5% w formie zajęć pozalekcyjnych 3.1,04% w formie zajęć pozaszkolnych 4.0,16% to inne formy dopuszczone rozporządzeniem

II. Formy realizacji czwartej godziny w-f w klasach V i VI szkoły podstawowej: 1. 91% - zajęcia lekcyjne 2. 6,3% - zajęcia pozalekcyjne 3. 2,55% - zajęcia pozaszkolne 4. 0,15% - inne formy

Warunki realizacji czwartej godziny w-f W 308 szkołach podstawowych (42,3%), tj. w 158 szkołach miejskich i 150 szkołach wiejskich znajdują się sale gimnastyczne, będące własnością placówek. 11,4% dolnośląskich szkół nie posiada sal gimnastycznych. Pozostałe placówki dysponują tzw. zastępczymi salami gimnastycznymi.

W badanych szkołach znajduje się 777 boisk sportowych będących ich własnością. Niektóre szkoły posiadają więcej niż jedno boisko. Przy 175 szkołach (24%) znajdują się boiska lekkoatletyczne z bieżnią. Szkoły dysponują 846 boiskami do gier zespołowych.

Na terenie województwa znajduje się 17 basenów (2,33%), będących własnością szkół. 134 szkoły (18,4%) posiadają inne obiekty sportowe: siłownie, zielone sale, tory przeszkód, ścieżki zdrowia.

W szkołach podstawowych zatrudnionych jest ogółem 1534 nauczycieli wychowania fizycznego. z tej liczby 92 (5,99%) nie posiada wymaganych kwalifikacji.

Korzyści wynikające z poszerzenia wymiaru godzin wychowania fizycznego: poprawa ogólnej sprawności fizycznej uczniów oraz rozwijanie zachowań prozdrowotnych, większe możliwości organizowania zajęć w zakresie korekty wad postawy, wyrabianie nawyku czynnego wypoczynku poprzez ruch, rozwijanie zainteresowań różnymi dyscyplinami sportowymi,

zwiększenie zatrudnienia nauczycieli wychowania fizycznego, rozbudowa i modernizacja bazy sportowej, możliwość wprowadzenia nauki pływania w ramach dodatkowych godzin, wydłużenie czasu pobytu uczniów w szkole, większy udział uczniów w rozgrywkach i zawodach sportowych.

Utrudnienia wynikające z poszerzenia wymiaru godzin wychowania fizycznego: konieczność łączenia zajęć w dwugodzinne bloki (ze względu na niewystarczającą bazę sportową), pogorszenie warunków realizacji zajęć z wychowania fizycznego, w szczególności w szkołach, w których już występują trudności bazowe.