Janusz Korczak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Advertisements

od namawiania i żebrania do zaspokojenia potrzeb”
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Kim jestem? Wciąż sobie zadaję to pytanie…
TOLERANCJA WOBEC OSÓB ZAKAŻONYCH HIV
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
„Zero” tolerancji dla przemocy
Prawa dzieci.
Krok 7 Siła odprężającego śmiechu.
opracowała mgr Anna Strzelec
Prawa dzieci wykonawca:Ola Wesołowska.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Na dobre i na złe… Więzi łączące klasę 6 a.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Tydzień kultury słowa
... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
Adoracja Eucharystyczna
Fazy odziaływania na dziecko trudne
Bądź moim przyjacielem
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Zespól Szkól Szpitalnych
RACHUNEK SUMIENIA.
Aby człowiek był naprawdę człowiekiem…
Prawa dziecka.
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Które z tych dwóch światów jest lepszy? TO TU SIĘ WYCHOWAŁAM.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Poradnik szczęśliwej rodziny
przypadku prześladowania
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
STACJA I PAN JEZUS NA ŚMIERĆ SKAZANY Piłat wydał wyrok. Jezus zostanie ukrzyżowany. Ludzie krzyczeli: Na krzyż z Nim, na krzyż! Nie szanowali Jego świętego.
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
Droga Krzyżowa.
Dzieci nie ryby głos mają i swoje prawa dobrze znają !!!
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Prawa dziecka ... a co to takiego???
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Szkoła bez przemocy.
ANIOŁ STRÓŻ.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Konwencja Praw Dziecka
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
Dziecięcy apel do rodziców o wsparcie przed rozpoczęciem nauki szkolnej.
Moja pierwsza strona internetowa  O mnie O mnie  Moje hobby Moje hobby  Moja ulubiona książka Moja ulubiona książka  Moje marzenia Moje marzenia 
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Podstawowe umiejętności pomagania
Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń. Zadanie 9. TEMAT: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia”
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Mam nadzieję, że ta prezentacja skłoni Was do przemyśleń.
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem Łk 11, 5-13 Z Ewangelii według świętego Łukasza:
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
CZEŚĆ JESTEM WERONIKA tRINSCHEK
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

Janusz Korczak

„Dziecko chce być dobre, jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż”

Razem ze Stefanią Wilczyńską założył i prowadził Dom Sierot – dla dzieci żydowskich w Warszawie (pomiędzy 7 października 1912 i 1942).

DZIECKO CHCE BYĆ DOBRE Dziecko nie jest świadome co oznacza dobro i zło. Uczy się tego od ludzi, którzy je otaczają

Małe dziecko potrzebuje poczucia bezpieczeństwa Małe dziecko potrzebuje poczucia bezpieczeństwa. Chodzi tu o bezpieczeństwo emocjonalne, odczuwanie poczucia więzi, głębokiego przywiązania do innej osoby lub osób.

Każde dziecko musi mieć poczucie, że życie ma sens, daje sporo zadowolenia, jest ciekawe i prawdziwe. 

JEŚLI NIE UMIE - NAUCZ

Dzieci nie raz spotykają na swojej drodze wiele niepowodzeń i kiedy uważają, że nie dadzą rady rodzice powinni pomóc im. "Dzieci - to goście, którzy pytają o drogę."

Dzieci jeszcze wielu rzeczy nie umieją lub ich po prostu nie rozumieją Dzieci jeszcze wielu rzeczy nie umieją lub ich po prostu nie rozumieją. Potrzebują wsparcia i pomocy tych, którzy zdobyli ich zaufanie.

Jednym z osób, które nauczają dzieci są nauczyciele Jednym z osób, które nauczają dzieci są nauczyciele. Pomagają w poznawaniu świata.

JEŚLI NIE WIE - WYTŁUMACZ

Dziecko nie rozróżnia dobra od zła Dziecko nie rozróżnia dobra od zła. Uczy się tego dzięki dorosłym, którzy je otaczają. To oni pokazują mu, jak należy postępować, a jak nie.

„Mamo” Nie zostawiaj mnie samego, kiedy się boję - Posiedź przy mnie wieczorem. Nie mów: "bo ja tak chce" - wytłumacz mi, dlaczego. Pozwól mi nie jeść tego, czego nie lubię. Odpowiadaj na moje pytania. Uszanuj moje tajemnice. Pozwól mi wybierać przyjaciół i zapraszać ich do domu. Pozwól mi urządzić pokój tak jak chce. Przytulaj mnie często. Nie trzymaj się sztywno wszystkich reguł - Pozwól mi czasem na cos szczególnego. Pozwól mi uczyć się w moim własnym tempie. Pozwól mi popełniać błędy, pomyłki. Przyznaj, że i ja mam czasem prawo do złości i gniewu. Nie karz mnie zbyt surowo. Nie wyładowuj na mnie swojej złości. Ty także miej odwagę przyznać się do błędu. Przepraszaj mnie, jeśli zrobisz cos złego. Nie wciągaj mnie w sprawy dorosłych. Pozwól mi wybrać własna drogę. Pozwól mi być sobą.

„Tato!” Szanuj mnie, żebym szanował innych. Wybaczaj, żebym umiał wybaczać. Słuchaj, żebym umiał słuchać. Nie bij, żebym nie bił. Nie poniżaj, żebym nie poniżał. Rozmawiaj ze mną, żebym umiał rozmawiać. Nie wyśmiewaj, nie obrażaj, nie lekceważ. Kochaj mnie, żebym umiał kochać - uczę się życia ... od ciebie.

JEŚLI NIE MOŻE – POMÓŻ.

Dzieci często mają różne problemy, dorośli powinni pomagać im je rozwiązywać. W szkole kiedy dzieci sobie nie radzą przydatna jest pomoc psychologa lub pedagoga szkolnego.

„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie."