Pytania 1 Czy dziecko rodzi się jako jednostka wybitnie uzdolniona? Czym jest wrodzony potencjał intelektualny człowieka? Czym jest inteligencja - poziomy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Advertisements

KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej,
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
w kontekście rozwoju człowieka dorosłego
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Philip Zimbardo Psychologia i życie
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Pytania problemowe do tematów 10-14
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Antoni Omondi Postsocjalistyczna transformacja z perspektywy nowej ekonomii instytucjonalnej.
Człowiek w społeczeństwie autor: Bartosz Wardęga
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
ECODZIKUSKI PROWADZĄCY : mgr Anna Nowak. Wzbogacenie wiedzy,umiejętności uczniów z uwzględnieniem kierunku dalszego kształcenia Umożliwienie uczniom zrozumienia.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Skąd się biorą problemy dzieci w nauce?
Konstruktywizm w dydaktyce
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Czynniki kształtujące zachowanie człowieka
Wyzwania przedsiębiorczości
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Aktywizacja dzieci i młodzieży poprzez działania twórcze
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Psychologia w zarządzaniu
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Aktywne przetwarzanie informacji
Dydaktyka ogólna.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Czy myślenie jest pracą? Wysiłek fizyczny i umysłowy
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Edukacja chrześcijańska
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
PSYCHOSPOŁECZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
PROBLEMY RESTRUKTURYZACJI PROBLEMY W FIRMIE : Z W O L N I E N I A!!!!!!!!!!!??????  Rozprzężenie  demotywacja – niepewność  odejście najlepszych 
PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Twoje dziecko pokocha matematykę!. Czym jest Matlandia? nauka przez zabawę i interakcję medale, krótkie filmy oraz nagrody motywujące do rozwiązywania.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Metoda WebQuest.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Psychologia w zarządzaniu
Autorzy : Oliwier Z Agata S Tymon D Jaś K Filip K Natalia K
Zapis prezentacji:

Pytania 1 Czy dziecko rodzi się jako jednostka wybitnie uzdolniona? Czym jest wrodzony potencjał intelektualny człowieka? Czym jest inteligencja - poziomy inteligencji - krzywa Gaussa i co stanowi jej neurobiologiczny fundament? Budowa i sposób tworzenia się sieci neuronalnej mózgu w okresie prenatalnymi i pierwszych trzech lat życia dziecka, struktura sieci neuronalnej mózgu odpowiedzialna za poznawcze i emocjonalne procesy mózgu, zewnętrzna, racjonalna i systemowa stymulacja jako warunek wyzwolenia i rozwoju poznawczego dziecka. Określenie racjonalnych metod przekazywania wiedzy, kształtowanie się gotowej matrycy intelektualnej jako biologiczna podstawa efektywnego i kreatywnego przetwarzania informacji, czyli sprawnego umysłu jako dojrzałej jednostki.

Pytania 2 Jak przebiega proces nauki jako przechodzenie od stanu niewiedzy do stanu wiedzy i jakie czynniki mają wpływ na efekt i trwałość zapisu pozyskanej wiedzy w długotrwałej pamięci uczącego się dziecka? Proces racjonalnej nauki, jego uwarunkowania czynnikami natury psychologicznej i kulturowej dziecka. Czy istnieje naturalny konflikt między rozwojem emocjonalnym i intelektualnym dziecka? Intelektualne możliwości i emocjonalne potrzeby, skorelowanie przekazywanej informacji z posiadaną już przez dziecko wiedzą i uaktywnienie odpowiedniej sieci neuronalnej mózgu dziecka i jego wewnętrznych mechanizmów motywujących mózg uczącego się. Hierarchiczny przekaz informacji i rozróżnienie informacji ważnych od nieważnych, forma zadawania pytań zawierających w sobie potencjał poszukiwanego rozwiązania przedłożonego zadania jako metoda rozwijająca potencjał poznawczy dziecka.

Pytania 3 Jaką rolę i funkcję powinien spełniać nauczyciel lub rodzic w procesie poznawczego rozwoju ucznia/dziecka intelektualnie uzdolnionego? Czy proces wyzwalania talentu dziecka jest ograniczony czasem? Czy ten czas jest wartością stałą dla każdego podlegającemu rozwojowi dziecka? Jakie czynniki są odpowiedzialne za tempo zdobywania wiedzy i umiejętności przez dziecko ? Czy w procesie nauki dziecka istnieje zależność między rodzajem przekazywanej wiedzy, metodą jej przekazywania, a efektem rozwoju poznawczego uczącego się dziecka? Dlaczego rozwój intelektualny człowieka nie jest podporządkowany stałemu planowi?