Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Advertisements

Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Pytania konkursowe.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
„Ekologia wczoraj i dziś”
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja interpersonalna
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Szkoła w chmurze.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. IV Seminarium zadania badawczego.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
W projekcie Interblok uczestniczą dwie klasy: Ic, IIc – obydwie o profilu matematyczno- geograficznym.
Ul. Cieszkowskiego Gniezno
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
- powtórzenie wiadomości
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Bezpieczny Internet
Ćwiczę, uczę się, wygrywam Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.1, Poddziałanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
MIĘDZYNARODOWE WSCHODNIE CENTRUM INNOWACJI Projekt współfinansowany ze środków Programu Współpracy w Regionie Morza Bałtyckiego Phare Polsko.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!! Założenia i realizacja projektu „Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!”

„Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!! Projekt „Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego AS

REALIZATORZY PROJEKTU Uniwersytet Szczeciński COMBIDATA Poland sp. z o.o. Lider projektu Partner projektu - Wydz. Matematyczno-Fizyczny - Wydz. Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

Patroni ProjektU Wielkopolski Kurator Oświaty Lubuski Kurator Oświaty Zachodniopomorski Kurator Oświaty Wielkopolski Kurator Oświaty Lubuski Kurator Oświaty

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA ProjektU Obszar realizacji projektu: Województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, lubuskie Okres realizacji projektów: październik 2009 roku - sierpień 2012 roku Odbiorcy (beneficjenci) bezpośredni projektów: Uczniowie klas pierwszych roku szkolnego 2009/2010 gimnazjów z województw objętych projektem. 

DWA Nurty ProjektU Nurt szkolny – Uczniowskie Grupy Projektowe (UGP) 180 grup w 90 szkołach (2 grupy w każdej szkole) – w każdej grupie 10 uczniów. UGP realizowały zajęcia pozalekcyjne na terenie szkoły w oparciu o uczniów z danej szkoły, pod kierunkiem nauczyciela z tej szkoły (8 godzin zajęć w miesiącu, tj. 40 godz. w każdym z 5 semestrów, łącznie 200 godzin w czasie trwania całego projektu). Nurt uczelniany – Naukowe Koła Projektowe (NKP) 12 kół – po 10 uczniów w każdym kole. NKP realizowały zajęcia pozaszkolne i były one prowadzone na US oraz uczelniach wyższych w Pile i Gorzowie, przez kadrę naukową tych uczelni i z wykorzystaniem zaplecza naukowo-badawczego uczelni. (6 godzin zajęć w miesiącu, tj. 30 godz. w każdym z 5 semestrów, łącznie 150 godzin w czasie trwania całego projektu)

W projekcie w ramach UGP brało udział 90 szkół z 3 województw: lubuskie – 13 szkół wielkopolskie – 49 szkół zachodniopomorskie – 28 szkół

KOMPETENCJE ROZWIJANE w UGP i NKP Zajęcia UGP i NKP odbywały się w 2 kompetencjach: matematyczno-fizycznej przedsiębiorczości UGP w projekcie ZFMiP: kompetencja matematyczno-fizyczna – 142 grupy kompetencja przedsiębiorczości – 38 grup NKP w projekcie ZFMiP: kompetencja matematyczno-fizyczna – 11 kół kompetencja przedsiębiorczości – 1 koło

Działania Uczniów w ramach projekTU Każda UGP pracowała w każdym semestrze nad jednym tematem projektowym (wybranym z puli 120 tematów projektów). Każda UGP nawiązała współpracę z inną UGP, tworząc tzw. Międzyszkolną Grupę Projektową (MGP). Każda MGP wybierała i pracowała wspólnie nad jednym tematem projektowym w roku. Każde NKP opracowywało w ciągu roku szkolnego jeden temat projektowy. Uczestnicy UGP i NKP powadzili na portalu projektu swoje e-kroniki, obrazujące postępy prac.

Wsparcie dla uczniów ze strony kadry naukowej Opracowanie Portalowego Zasobu Kompetencji, zawierającego 120 tematów projektowych wraz z konspektami. Ocena przez Zespół Oceny Projektów projektów wykonanych przez UGP, MGP i NKP. Przeprowadzenie przez kadrę naukową uczelni z każdą UGP dwóch 4-godzinnych zajęć w każdym semestrze. Prowadzenie przez kadrę uczelni mentoringu czyli konsultacji „on-line” za pośrednictwem portalu lub telefonicznie. Materiały e-learningowe dla uczniów dostępne na portalu.

Inne formy wsparcia i nagradzania uczniów Po każdym roku projektu 10 najlepszych UGP w każdej kompetencji brało udział w Festiwalu Uczniowskich Grup Projektowych, na którym uczniowie otrzymywali nagrody książkowe. Na festiwalach wygłaszane były przez pracowników naukowych 2 wykłady. Co roku 2 najlepsze MGP w każdej kompetencji nagradzane były wycieczką do krajowego ośrodka badawczo-naukowego. Po każdym roku projektu wszyscy uczestnicy NKP brali  udział  w podsumowującym ich działalność Uczelnianym Festiwalu Naukowych Kół Projektowych, na którym wręczane były nagrody książkowe dla wszystkich uczniów oraz wygłaszane były przez pracowników naukowych 2 wykłady. Co roku 4 najlepsze NKP nagradzane były wycieczką do zagranicznych ośrodków naukowo-badawczych, a pozostałe 8 Kół brało udział w wycieczkach naukowych organizowanych na terenie kraju.

CELE PROJEKTu Cel główny Rozwój kompetencji kluczowych uczniów w zakresie matematyki, fizyki oraz przedsiębiorczości.

CELE PROJEKTu Cele szczegółowe: Wzrost zainteresowania uczniów dalszą nauką w szkołach lub klasach o profilach związanych z kompetencjami matematyczno-fizyczną lub przedsiębiorczości. Osiągnięcie przez uczestników projektu wyników powyżej średniej wojewódzkiej na egzaminie gimnazjalnym w roku 2012. Zainteresowanie uczniów zawodami związanymi z kierunkami technicznymi, fizycznymi i ekonomicznymi. Rozwój umiejętności stosowania wiedzy w praktyce, rozwiązywania zadań problemowych, odczytywania i interpretowania źródeł informacji. Rozwój u uczniów umiejętności pracy zespołowej oraz organizacji pracy własnej. Wzrost wykorzystywania przez uczniów w procesie samokształcenia nowoczesnych technologii (e-lerningu i Internetu).

KORZYŚCI DLA UCZNIÓW z udziału w Projekcie Bezpłatny udział w atrakcyjnych zajęciach pozalekcyjnych lub pozaszkolnych, prowadzonych przez nauczycieli oraz kadrę naukowo-dydaktyczną uczelni wyższych. Możliwość korzystania z nowoczesnych pomocy dydaktycznych i edukacyjnych zakupionych w ramach projektu. Uczniowie rozwijali swoje kompetencji matematyczno-fizyczne lub z przedsiębiorczości, oraz inne kompetencje przydatne w dalszej nauce . Poprzez współpracę z kadrą uczelni uczniowie mieli możliwość zapoznania się ze środowiskiem akademickim oraz realiami i możliwościami edukacyjnymi uczelni wyższych. Uczniowie mogli korzystać z nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych wykorzystujących portal edukacyjny. Uczniowie nabywali umiejętności pracy zespołowej, stosowania wiedzy w praktyce, analitycznego, logicznego i twórczego myślenia.

Przewidywane rezultaty projektu (Miękkie) 80% uczniów (1536) uzyska wynik powyżej średniej wojewódzkiej na egzaminie gimnazjalnym w części matematycznej, przyrodniczej lub humanistycznej. 80% uczniów osiągnie wzrost kompetencji z zakresu nauk matematyczno- fizycznych lub przedsiębiorczości. 80% uczniów nabędzie umiejętność stosowania wiedzy w praktyce, rozwiązywania zadań problemowych, odczytywania i interpretowania źródeł informacji. 80% uczniów będzie chętnych do dalszego kształcenia o profilu związanym z kompetencją matematyczno – fizyczną lub przedsiębiorczości. 80% uczniów zainteresuje się zawodami związanymi z kierunkami technicznymi, fizycznymi, biomedycznymi i ekonomicznymi. 80% uczniów rozwinie umiejętności pracy zespołowej oraz organizacji pracy własnej. 80% uczniów osiągnie wzrost wykorzystywania w nauce e-learningu i Internetu.

PORTAL PROJEKTU kompetencjegimnazja.eduportal.pl

TEMATY PROJEKTOWE Tematy z kompetencji matematyczno fizycznej – 100 Tematy z matematyki – 39 Tematy z fizyki – 61   Tematy z kompetencji przedsiębiorczości – 20

ZFMiP - Tematy z matematyki Geometria trójkąta Przekształcenia płaszczyzny w konstrukcjach geometrycznych Ułamki łańcuchowe Techniki zliczania i ich zastosowania Ciągi liczbowe Linia prosta, okrąg, stożkowe w kartezjańskim układzie współrzędnych Zasada szufladkowa Dirichleta Niedziesiątkowe systemy liczenia Średnie liczb dodatnich Wielokąty cykliczne i zastosowania Symetrie w otaczającym nas świecie Paradoksy w matematyce Geometria na zginanej kartce papieru

ZFMiP - Tematy z matematyki Twierdzenie Pitagorasa Ile kosztują konstrukcje geometryczne? Iteracje w geometrii Konstrukcje Mascheroniego Liczba Pi Punkty kratowe Okręgi Środek ciężkości Tajemnice tabliczki mnożenia Zasada szufladkowa Logika matematyczna i rachunek zbiorów Twierdzenia i pojęcia geometryczne oraz ich ilustracja za pomocą fotografii Opis statystyczny naszej klasy

ZFMiP - Tematy z matematyki Liczby wymierne są OK Od pierwiastków Teodorosa do złotego cięcia Potęgi w służbie pozycyjnych systemów liczbowych Od równań liniowych do stycznych do krzywych drugiego stopnia Wyrażenia algebraiczne w opisywaniu prawidłowości i projektowaniu Układy równań liniowych , wektory, odwzorowania liniowe płaszczyzny Zbiory, relacje, funkcje Podzielność w zbiorze liczb całkowitych. Algorytm Euklidesa, kongruencje W świecie miary W świecie liczb Geometria z programem C.a.R Historia liczby Matematyka dla inteligentnych

ZFMiP - Tematy z FIZYKI Ruch – różne ciekawe historie związane z ruchem Siłą fizyki jest SIŁA Dynamika Newtona W świecie dźwięków i ciszy Zasady zachowania w fizyce Wiwat elektryczność Światło i dźwięk. Dwie najważniejsze fale dla człowieka. Rozwijanie elektryczności z elektromagnetyzmu Prąd elektryczny Spełnione marzenia alchemików Siła i energia Ładunki wokół nas Ciśnienie hydrostatyczne i atmosferyczne

ZFMiP - Tematy z FIZYKI Cieplny przepływ energii Przez co płynie prąd elektryczny? Rozszerzalność cieplna ciał stałych, cieczy i gazów Bezwładność i siła bezwładności Zrozumieć ruch Tam i z powrotem - co to za ruch? Z prądem za pan brat Ciepło, zimno…, cieplny przepływ energii Dźwięki i hałas Okulary i trochę optyki Przemiany energii Siły oporu Ciśnienie cieczy i gazów

ZFMiP - Tematy z FIZYKI Zderzenia ciał Barwy światła i barwy ciał Ciśnienie wokół nas Przemiany energetyczne Ciekawa optyka Dźwięk w przyrodzie O co chodzi z tymi zasadami? Skąd się bierze prąd elektryczny? Energia i my Z ładunkiem elektrycznym i kawałkiem drutu W świecie magnetycznych oddziaływań Audyt energetyczny? I cóż to jest? Kolorowe morza

ZFMiP - Tematy z FIZYKI Temperowanie gamy Nie bądź bierny tranzystorze Budujemy stabilizator napięcia Zbadajmy zmiany stanów skupienia Czy ciała maja budowę cząsteczkową? Wszechobecny ruch – badamy przebieg ruchu Czy wszystkie ciała przyciągają się wzajemnie? Od żaby do stacji kosmicznej Zobaczyć dźwięk Barwy Woda Energia W wesołym miasteczku

ZFMiP - Tematy z FIZYKI Zjawisko załamania światła Soczewki Ciekawe zwierciadła Ruch drgający Opór elektryczny przewodników Prawo Archimedesa Opory ruchu Zjawiska cieplne Ciecze i gazy    Gęstość materii (tylko w 1 semestrze)

ZFMiP - Tematy z Przedsiębiorczości Poznaj region, w którym mieszkasz Znaczenie środków masowego przekazu Znaczenie demokracji – wybory samorządowe w szkole Środowisko naturalne w Polsce. Stan obecny – ochrona, prewencja Znaczenie alternatywnych źródeł energii w Polsce i na świecie Start w biznesie – prognozowanie rynków zbytu Własna działalność gospodarcza formą walki z bezrobociem Źródła finansowania gospodarstwa domowego Giełda Papierów Wartościowych i źródła informacji o spółkach giełdowych Domowe inwestycje Moje miasto/miejscowość oczami gimnazjalisty Klasowa strona internetowa Recycling na co dzień

ZFMiP - Tematy z Przedsiębiorczości Internetowy sklepik szkolny Najbliższy dom dziecka Współczesne systemy społeczno-gospodarcze Branding, czyli świadome tworzenie marki E-biznes i sposoby jego wykorzystania w działalności przedsiębiorstw Tworzenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa na przykładzie biura podróży Polityka personalna w przedsiębiorstwie Unia Europejska – szanse i zagrożenia Polski jako członka UE po sześciu latach członkostwa (tylko w 1 semestrze)

Najczęściej Wybierane Tematy z matematyki Opis statystyczny naszej klasy – 54 razy W świecie miary – 35 razy W świecie liczb – 31 razy Liczby wymierne są OK – 28 razy Symetrie w otaczającym nas świecie – 23 razy Potęgi w służbie pozycyjnych systemów liczbowych – 23 razy Historia liczby – 21 razy Twierdzenia i pojęcia geometryczne oraz ich ilustracja za pomocą fotografii – 20 razy

Najczęściej Wybierane Tematy z Fizyki Ruch – różne ciekawe historie związane z ruchem – 28 razy Woda – 26 razy Zbadajmy zmiany stanów skupienia – 23 razy Ciśnienie hydrostatyczne i atmosferyczne – 21 razy W świecie dźwięków i ciszy – 21 razy Prąd elektryczny – 19 razy Rozszerzalność cieplna ciał stałych, cieczy i gazów – 19 razy Ciekawa optyka – 16 razy

Najczęściej Wybierane Tematy z Przedsiębiorczości Poznaj region, w którym mieszkasz – 34 razy Moje miasto oczami gimnazjalisty – 24 razy Znaczenie środków masowego przekazu – 21 razy Znaczenie alternatywnych źródeł energii – 21 razy Środowisko naturalne w Polsce – 18 razy Własna działalność gospod. formą walki z bezrobociem – 18 razy Znaczenie demokracji – wybory samorządowe w szkole – 17 razy

Dziękuję Państwu za uwagę Koniec dr Andrzej Wiśniewski Instytut Matematyki Uniwersytetu Szczecińskiego