Doświadczenie z RZEŻUCHĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pory Roku.
Advertisements

ZDROWO ROZPOCZNIJ DZIEŃ
Publiczne Gimnazjum w Cieszkowie im. Jana Pawła II
Jak manipulować czasem generacji u drzew. Dorota Feret, Anna Noatyńska
„Ziemia – planeta wody”
Rośliny oleiste, włókniste, używki
Rośliny okrytonasienne
Doświadczenia chemiczne
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
Woda – Najpopularniejszy związek chemiczny
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Projekt Edukacyjny uczniów klasy 2b.
Biologia jako nauka eksperymentalna
JESIEŃ.
Melon (miodowy) Melon należy zdecydowanie do roślin ciepłolubnych. Melon początkowo był uprawiany w Azji, obecnie uprawiany jest na całym świecie – głównie.
Biologia jako nauka eksperymentalna.
WPŁYW ODCZYNU GLEBY NA KIEŁKOWANIE I WZROST
Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole.
JAK OSZCZĘDZAĆ WODĘ.
Różne gatunki poplonów i ich atuty agronomiczne
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
CZY ROŚLINY LUBIĄ DETERGENTY?
Czy substancje chemiczne mają wpływ na rozwój roślin?
Woda Bez wody nie ma życia!!!.
Doświadczenie CEL: zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej róż w stosunku do natężenia światła Maja Sutkowska.
Woda to dar.
Doświadczenie z rzeżuchą
Autorka: Julka Jagniątkowska
NISZA EKOLOGICZNA Badanie wpływu działania światła i temperatury na rozwój rzeżuchy, oraz próba odnalezienia jej niszy ekologicznej autor: Igor Stefański.
Kamil Ferster Dominik Przerwa i Weronika Polkowska
Skład grupy.
Zapraszamy na obejrzenie
Tytuł projektu badawczo-naukowego:
Jak samodzielnie poznać przyrodę?
LoL próba.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Czy rośliny gorączkują? Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cel: Wykazanie roli transpiracji.
Ruchy roślin i różne reakcje na pożywki,
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
Wnioskowanie statystyczne
Opracował: Rafał Serwa
Kto jest przyjacielem lasu ? Daria Kubik Klasa szósta Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Stogniowicach.
Michał Rogala Przyjaciele Lasu.
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Energia wody.
Badanie wód jezior lobeliowych
Wpływ nawozów na wzrost fasoli
Doświadczenie Biologiczne
Cztery żywioły – czym są i co nam dają?
Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
Wpływ światła na fotosyntezę roślin
Gleba Gleba – najbardziej zewnętrzna powłoka litosfery składająca się z luźnych cząsteczek mineralnych i organicznych, powietrza i wody. Cechą charakterystyczną.
1.20. Cykl życiowy rośliny nasiennej
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Źródła wiedzy biologicznej.
Fazy Księżyca.
BADANIE SIŁY KIEŁKOWANIA NASION
Poznajemy warunki życia w jeziorze.
Czynna ochrona pszczołowatych w parkach krajobrazowych
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
Doświadczenie z rzeżuchą
Zdrowie nie tylko w pigułce
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Doświadczenie z RzeŻuchą
Tytuł podtytuł. Próba.
Zapis prezentacji:

Doświadczenie z RZEŻUCHĄ

W jakich warunkach najlepiej rośnie i rozwija się rzeżucha? Problem W jakich warunkach najlepiej rośnie i rozwija się rzeżucha?

Potrzebne przedmioty do wykonania Woda Nasiona rzeżuchy Folia Wata

Przygotowane próby 0 : 1 : 2 : 3 :

Próba 0, 1, 2

Próba 3

Dzień 1 Próba 0 Próba 1 Próba 3 Próba 2

Dzień 2 Próba 0 Próba 1 Próba 2 Próba 3

Dzień 3 Próba 1 Próba 0 Próba 2 Próba 3

Dzień 4 Próba 1 Próba 0 Próba 2 Próba 3

Dzień 5 Próba 1 Próba 0 Próba 3 Próba 2

Dzień 6 Próba 0 Próba 1 Próba 2 Próba 3

Obserwacje W próbie 0 czyli kontrolnej rzeżucha urosła najlepiej. Prawie 100% nasion wykiełkowało. W próbie 1 rośliny są słabe. Nie wszystkie nasiona wykiełkowały, około 70%. W próbie 2 tylko nieliczne rośliny wykiełkowały, ale są bardzo słabe i zwiędłe. W próbie 3 zaledwie 40% nasion wykiełkowało jednak rośliny są malutkie i mizerne.

Wnioski Zdecydowanie najlepiej roślina rozwija się kiedy jest: podlewana, nasłoneczniona i przykryta. Brak wody i słońca sprawia że rzeżucha nie wzrasta, albo jest bardzo słaba. Te dwa żywioły, czyli woda i słońce są niezbędne roślinie do prawidłowego wzrostu.

JAK WODA DOSTAJE SIĘ Z DOLNYCH CZĘŚCI ROŚLINY DO GÓRNYCH

Doświadczenie Problem badawczy : Jak woda przenika przez roślinę?

Kierunek ruchu wody u roślin Wniosek: Osmoza Parcie korzeniowe H2O