WYKONAWCY PROJEKTU REMIGIUSZ ANDRZEJEWSKI BARTOSZ BUCIAK

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ABY NASZE SUMIENIA BYŁY PRAWE”
Advertisements

ANALIZA BADAŃ WSTĘPNYCH NA TEMAT STRESU przeprowadzonych na spotkaniu w dniu r. Badania dotyczyły: OBJAWÓW STRESU I ODPORNOŚCI ORGANIZMU.
AUTORYTET.
Nasze zwariowane życie
Ankieta na temat Psa i Schroniska.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Przyjaźń „Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, gdy nasze skrzydła zapomniały jak latać”
PROJEKT EDUKACYJNY ,,CZY AUTORYTETY SĄ WŚRÓD NAS”?
Autorytety wśród młodzieży
Czy autorytety są nam potrzebne?
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Czy autorytety są nam potrzebne i dlaczego?
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Czy autorytety są nam potrzebne
Czy autorytety są nam potrzebne?
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Czy autorytety są wśród nas?
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Młodzież i jej autorytety
Czy autorytety są wśród nas?
XII FORUM DYSKUSYJNE OŚWIĘCIM – MIASTO AKTYWNYCH OBYWATELI?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
przypadku prześladowania
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
„Młodzież w społeczeństwie”
Idea oceniania kształtującego
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Ankieta nt. wolontariatu
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Jan Paweł II - Papież Wolności
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Władze samorządowe w naszej szkole
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
LEGITYMIZACJA WŁADZY PAŃSTWOWEJ
Partycypacja młodzieży Barbara Zwierzyńska-Doskocz.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Nasza „mała” demokracja
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Postawa asertywna.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Instytucje demokratyczne w szkole
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Znamy swoje prawa.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Analiza ankiety: „Tolerancja jako wizytówka mojego zachowania ”
Nasze gimnazjum w liczbach. Statystyka to nauka o pozyskiwaniu i analizowaniu danych dotyczących zjawisk masowych, których atrybutem jest losowość.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Św. Jan Paweł II - wzór mądrości
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Jakim jesteś człowiekiem?
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

WYKONAWCY PROJEKTU REMIGIUSZ ANDRZEJEWSKI BARTOSZ BUCIAK SZYMON CIERZNIAK

PIERWSZE ZADANIE . . . Odszukanie kilku definicji terminu ,,Autorytet”… REZULTAT… Definicja terminu ,,Autorytet”

DEFINICJE AUTORYTETU AUTORYTET- Społeczne uznanie, prestiż osób lub grup bądź instytucji społecznych oparte na cenionych w danym społeczeństwie wartościach. Osoba lub instytucja ciesząca się uznaniem, mająca kredyt zaufania co do profesjonalizmu, prawdomówności i bezstronności w ocenie jakiegoś zjawiska lub wydarzenia. W kontaktach międzyludzkich osoba mająca cechy przywódcze, z wysoką inteligencją emocjonalną lub charyzmą. W teorii socjologicznej jeden z typów idealnych legitymizacji władzy. Zinternalizowane przeświadczenie o świętości i nadrzędności przywódcy. Por. władza charyzmatyczna Najczęściej autorytet postrzegany jest jako czynnik stabilizujący więzi społeczne i ma wydźwięk pozytywny. Istnieje jednak niebezpieczeństwo, iż nadmierne zaufanie do autorytetów grozi skostnieniem poglądów a czasem nawet ich zwyrodnieniem. Brak autorytetów w danej społeczności grozi jej rozpadem lub anarchią. Istnienie w społeczności jednego, dominującego, autorytetu grozi jej faszyzacją. Zbyt wielka ich liczba zagraża atomizacją. W psychologii osoba, której jesteśmy skłonni ulegać, podporządkowywać się i wykonywać jej polecenia

DRUGIE ZADANIE . . . Odnalezienie w różnych źródłach fragmentów dotyczących autorytetu … REZULTAT… Zapisane cytaty o autorytetach

FRAGMENTY DOTYCZĄCE AUTORYTETÓW Trzeba od każdego wymagać tego, co on może wykonać - podjął Król. - Autorytet polega przede wszystkim na rozsądku. Antoine de Saint-Exupéry — Mały Książę Nieomylny środek zdobycia autorytetu u ludzi - być dla nich użytecznym. Marie von Ebner-Eschenbach — Aforyzmy Eschenbach Autorytet ma nos z wosku, który można odkształcać do woli. Alain de Lille — Podziemni bogowie

TRZECIE ZADANIE . . . Opracowanie ankiet badającej wiedze i opinie na temat autorytetów… REZULTAT… Wzór ankiety

WZÓR ANKIETY . . . 1.Czy według pana/pani autorytety są wśród nas? TAK NIE 2.Jeśli TAK to czy ma pan/pani swój autorytet? 3.Czy podejmując ważne decyzje kierujesz się autorytetem? 4.Czy uważasz, że byłbyś dobrym autorytetem? 5.Czy uważasz, że autorytety są potrzebne młodzieży w dzisiejszych czasach? TAK NIE 6.Czy autorytetem może być dla ucznia nauczyciel? TAK NIE 7.Czy gwiazda telewizji może być autorytetem? TAK NIE 8. Czy autorytety mogą być w każdej rodzinie? 9. Czy autorytetem może być młodsza osoba dla starszej? 10.Czy bez autorytetów da się żyć?

CZWARTE ZADANIE . . . Przygotowanie kserokopii ankiety dla każdego ucznia w grupie i rozdanie kwestionariuszy uczniom, którzy będą pełnić funkcję ankietowanych . . . REZULTAT . . . Kserokopie ankiet

KSEROKOPIE . . .

PIĄTE ZADANIE . . . Opracowanie kilka pytań do sondażu budującego opinie na temat lokalnych autorytetów i przeprowadzenie sondażu . . . REZULTAT. . . Zestaw pytań i odp.

SONDAŻ 1.Co według Pana/Pani oznacza pojęcie „Autorytet”? 2.Czy ma Pan/Pani swój autorytet, jeśli tak to kto to? 3.Czy kiedykolwiek podejmując jakąkolwiek decyzję kierował (a) się Pan/Pani autorytetem?

SZÓSTE ZADANIE . . . Analiza wyników ankiety, sondażu i przedstawienie ich w formie pisemnej. . . REZULTAT . . . Opracowanie wniosku i sondażu

Analiza Ankiety

Analiza Sondżu Na pierwsze pytanie większość ankietowanych odpowiedziało, że autorytet to osoba na której się wzorujemy. Na drugie pytanie większość ankietowanych odpowiedziało, że jego autorytetem jest papież Jan Paweł II, a nieznaczna część odpowiedziała, że gwiazdy telewizji. Na trzecie pytanie większość ankietowanych odpowiedziało, że podejmując decyzję kieruje się autorytetem.

SIÓDME ZADANIE . . . Odszukanie co najmniej 1 książki lub 3 artykułów poruszających zagadnienie artykułów i przygotowanie streszczenia z każdej z publikacji . . . REZLUTAT . . . Zbiór artykułów i opracowań

Fragment Książki Katarzyny Szczepanek Po co więc ludzie szukają autorytetów? Żeby samemu nie brać na siebie odpowiedzialności za wszystkie podejmowane decyzje, dokonywane wybory, za swoją drogę życiową. Polegam na autorytecie, skoro więc on tak postępuje lub skoro by tak postąpił, gdyby... to ja nie muszę już się zastanawiać, mogę zrobić tak samo. Czy jednak tak powinno być? Halina Bortnowska powiedziała, że dobrze jest mieć autorytety, ważne, by były to autorytety, które sami wybieramy. Trzeba zawsze przyglądać się czy nie są one narzucone z góry (np. od dzieciństwa). Bezmyślne przyjmowanie i opieranie się na autorytetach, które kiedyś ktoś nam narzucił prowadzi do tego, że człowiek nie potrafi samodzielnie i dojrzale pokierować własnym życiem. Podjęcie refleksji nad autorytetem własnych autorytetów jest zatem konieczne, aby móc się rozwijać.

KONIEC