MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Advertisements

Przygotował: Adrian Walkowiak
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
ODYSEJA UMYSŁU.
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
EGZAMIN MATURALNY 2014 PODSTAWOWE INFORMACJE. Opis egzaminu maturalnego 1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
Wolontariat w BACZYŃSKIM.
Cechy dobrej i udanej strony www Net etykieta. Ergonomia stron WWW.
Szkoła w chmurze.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
SZABLONY STOSOWANIE SZABLONÓW PODZIEL I ZMIERZ. Określanie miary i podziału Czasami konieczne jest zaznaczenie punktów na obiekcie położonych w równych.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
ALGORYTM.
Opinie warszawiaków na temat organizacji UEFA EURO 2012 Warszawa, sierpień 2011 Opracowanie: Urząd m.st. Warszawy Centrum Komunikacji Społecznej.
Kolegium Kujawskie w Aleksandrowie Kujawskim EGZAMIN MATURALNY w 2011 roku.
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Jeżdżę z głową.
Czym jest i dokąd prowadzi.
System gospodarki rynkowej
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
Władza lokalna w Polsce
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej? – informacje dla rodziców.
Opracowała: Barbara Czahajda ZASADY PRZYJMOWANIA KANDYDATÓW DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
1 Zwany egzaminem zawodowym jest formą oceny poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu danego zawodu, ustalonych w standardach wymagań będących.
EGZAMIN DOJRZAŁOŚCI Ogólny wynik szkoły Wyniki szkół ZSB.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE w roku 2009 Zespół Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole Zespół Szkół Ekonomiczno.
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
EGZAMIN MATURALNY Z HISTORII. Gdzie szukać informacji o egzaminie Informator maturalny – Historia i Aneks biuletyny maturalne archiwalne arkusze egzaminacyjne.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część III Poziom rozszerzony.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Jak napisać reportaż Krok po kroku.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
Temat 6: Elementy podstawowe
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
OBOWIĄZKI ZDAJĄCEGO PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO EGZAMINU
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2010/2011.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
w/g Grzegorz Gadomskiego
PIENIĄDZE.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Create Tworzenie Match Dopasowanie Design Projektowanie Unikalne narzędzie zwiększające skuteczność procesów rekrutacji i selekcji, budowanie ścieżek karier.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Zapis prezentacji:

MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak

tabela CZĘŚĆ PISEMNA POZIOM PODSTAWOWY CZĘŚĆ USTNA BEZ POZIOMU CZĘŚĆ PISEMNA POZIOM ROZSZESZONY 120 MINUT ok. 15 MINUT Część I: 120 MINUT Część II: 70 MINUT przedmiot obowiązkowy lub dodatkowy przedmiot dodatkowy Rozumienie ze słuchu Rozumienie ze słuchu (ok. 20 minut) (ok. 20 minut) Rozumienie teksów Rozumienie teksów pisanych pisanych Wypowiedź pisemna Wypowiedź pisemna 1. Rozmowa wstępna 2. Rozmowa z odgrywaniem roli 3. Opis ilustracji i odpowiedzi na 3 pytania 4. Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na 2 pytania Rozumienie ze słuchu Rozumienie ze słuchu (ok. 20 minut) (ok. 20 minut) Rozumienie teksów Rozumienie teksów pisanych pisanych Rozpoznawanie struktur Rozpoznawanie struktur leksykalno- gramatycznych leksykalno- gramatycznych Stosowanie struktur Stosowanie struktur leksykalno- gramatycznych leksykalno- gramatycznych Wypowiedź pisemna Wypowiedź pisemna oceniają egzaminatorzy okręgowej komisji egzaminacyjnej ocenia przedmiotowy zespół egzaminacyjny oceniają egzaminatorzy okręgowej komisji

Matura ustna

Egzamin trwa 15 minut Rozpoczyna się od Czynności organizacyjnych: po wylosowaniu zestawu zdający przystępuje do egzaminu po wylosowaniu zestawu zdający przystępuje do egzaminu Nie ma dodatkowego czasu na zapoznanie się z treścią całego zestawu przed odpowiedzią Nie ma dodatkowego czasu na zapoznanie się z treścią całego zestawu przed odpowiedzią

Rozmowa wstępna Czas trwania – ok. 2 minut Czas trwania – ok. 2 minut Cel – oswojenie zdającego z sytuację egzaminacyjną Cel – oswojenie zdającego z sytuację egzaminacyjną Egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami. (pytania tylko w zestawie dla egzaminującego) Egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami. (pytania tylko w zestawie dla egzaminującego) Nie ocenia się treści wypowiedzi Nie ocenia się treści wypowiedzi Ocenia się umiejętności językowe ( ! ) Ocenia się umiejętności językowe ( ! )

ZADANIE 1. Rozmowa z odgrywaniem roli Czas trwania – ok. 3 minut (łącznie z czasem na zapoznanie się z treścią zadania – 30 sekund) Czas trwania – ok. 3 minut (łącznie z czasem na zapoznanie się z treścią zadania – 30 sekund) Zadanie: odgrywanie ról wskazanych w poleceniu Zadanie: odgrywanie ról wskazanych w poleceniu Zdający musi Zdający musi odnieść się do 4 elementów wskazanych w poleceniu odnieść się do 4 elementów wskazanych w poleceniu rozwinąć swoją wypowiedź rozwinąć swoją wypowiedź Maksymalna ilość punktów za treść 6 - za odniesienie się i rozwinięcie Maksymalna ilość punktów za treść 6 - za odniesienie się i rozwinięcie Zdający powinien prawidłowo reagować na wypowiedzi egzaminatora Zdający powinien prawidłowo reagować na wypowiedzi egzaminatora

ZADANIE 2. Opis ilustracji i odpowiedzi na 3 pytania Czas trwania – maksymalnie 4 minuty Czas trwania – maksymalnie 4 minuty Zadanie: Zadanie: opisać ilustrację zamieszczoną w zestawie uwzględniając miejsce, osoby oraz wykonywane przez nie czynności opisać ilustrację zamieszczoną w zestawie uwzględniając miejsce, osoby oraz wykonywane przez nie czynności odpowiedzieć na 3 pytania związane z tematyką ilustracji i zamieszczone w zestawie egzaminującego odpowiedzieć na 3 pytania związane z tematyką ilustracji i zamieszczone w zestawie egzaminującego Trzecie pytanie wymaga relacjonowania wydarzeń z przeszłości Trzecie pytanie wymaga relacjonowania wydarzeń z przeszłości Wypowiedzi powinny być dłuższe niż jedno zdanie Wypowiedzi powinny być dłuższe niż jedno zdanie Maksymalna ilość punktów za treść 6 Maksymalna ilość punktów za treść 6

ZADANIE 3. Wypowiedź na podstawie materiału stymulującego i odpowiedzi na 2 pytania Czas trwania – maksymalnie 5 minut (wliczając 1 minutę na zapoznanie się z treścią zadania) Czas trwania – maksymalnie 5 minut (wliczając 1 minutę na zapoznanie się z treścią zadania) Zadanie: Zadanie: Wybrać jeden z 2/3 obrazków i uzasadnić wybór Wybrać jeden z 2/3 obrazków i uzasadnić wybór podać powód odrzucenia pozostałych ilustracji podać powód odrzucenia pozostałych ilustracji odpowiedzieć na 2 pytania związane z tematyką materiału stymulującego (zamieszczone w zestawie egzaminującego) odpowiedzieć na 2 pytania związane z tematyką materiału stymulującego (zamieszczone w zestawie egzaminującego) Wypowiedzi powinny być dłuższe niż jedno zdanie Wypowiedzi powinny być dłuższe niż jedno zdanie Maksymalna ilość punktów za treść 6 Maksymalna ilość punktów za treść 6

Ocena sprawności komunikacyjnej Za każde z zadań 1 – 3 można otrzymać po 6 punków za treść razem – 18 pkt Zad.1 – za 4 elementy podane w poleceniu Zad.1 – za 4 elementy podane w poleceniu Zad. 2 – za opis ilustracji i odpowiedzi na 3 pytania Zad. 2 – za opis ilustracji i odpowiedzi na 3 pytania Zad. 3 – za wybór elementu najlepiej spełniającego warunki wskazane w poleceniu i uzasadnienie wyboru, wyjaśnienie powodów odrzucenia pozostałych elementów oraz odpowiedzi na 2 pytania Zad. 3 – za wybór elementu najlepiej spełniającego warunki wskazane w poleceniu i uzasadnienie wyboru, wyjaśnienie powodów odrzucenia pozostałych elementów oraz odpowiedzi na 2 pytania

Zdający powinien Nie tylko odnieść się do wszystkich wskazanych elementów zadania, ale również rozwinąć swoją wypowiedź dotyczącą każdego elementu. Nie tylko odnieść się do wszystkich wskazanych elementów zadania, ale również rozwinąć swoją wypowiedź dotyczącą każdego elementu.

Adekwatność wypowiedzi i kontekstu rozmowy / zadanego pytania Adekwatność wypowiedzi i kontekstu rozmowy / zadanego pytania Zakres pomocy ze strony egzaminującego Zakres pomocy ze strony egzaminującego W ocenie treści (sprawności komunikacyjnej) bierze się pod uwagę:

UWAGA! JEŚLI ZDAJĄCY MÓWI NIE NA TEMAT, MÓWI NIE NA TEMAT, STOSUJE POLSKIE SŁÓWKA STOSUJE POLSKIE SŁÓWKA PROSI O WYTŁUMACZENIE PYTANIA PROSI O WYTŁUMACZENIE PYTANIA ITP ITP TRACI PUNKTY TRACI PUNKTY 1 lub 2 w każdym z 3 zadań czyli maksymalnie 6 pkt.

Ponadto ocenia się: zakres struktur leksykalno-gramatycznych – maks. 4 pkt zakres struktur leksykalno-gramatycznych – maks. 4 pkt poprawność struktur leksykalno-gramatycznych – maks 4 pkt poprawność struktur leksykalno-gramatycznych – maks 4 pkt wymowę – maks. 2 pkt wymowę – maks. 2 pkt płynność wypowiedzi – maks. 2 pkt płynność wypowiedzi – maks. 2 pkt RAZEM: 12 pkt

Jeśli zdający nie przystąpił do realizacji wszystkich zadań Może otrzymać maksymalnie 8 pkt jeśli zrealizował tylko 2 zadania maksymalnie 4 pkt jeśli zrealizował tylko 1 zadanie

ŁĄCZNA LICZBA PUNKTÓW ZA MATURALNY EGZAMIN USTNY SPRAWNOŚĆ KOMUNIKACYJNA – 18 PKT SPRAWNOŚĆ KOMUNIKACYJNA – 18 PKT SŁOWNICTWO, GRAMATYKA, WYMOWA I PŁYNNOŚĆ WYPOWIEDZI – 12 PKT SŁOWNICTWO, GRAMATYKA, WYMOWA I PŁYNNOŚĆ WYPOWIEDZI – 12 PKT RAZEM: 30 PKT ŻEBY ZDAĆ EGZAMIN WYSTARCZY 9 PKT