Uczyć się by zarabiać – czyli geografia drogą do sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Sprawiedliwy Handel to międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów.
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Fairtrade – dynamiczny rynek
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
Prezentacja wyników badania nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Wyniki badań ankietowych Warszawa,
Koniec wakacji – powrót do cywilizacji
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Rośliny oleiste, włókniste, używki
Ku nowej ekonomii politycznej
Podstawy metodologiczne ekonomii
Wolność a wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski MINH VIET NGUYEN.
1.
Analiza wyników ankiety
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
LAS ZIELONE PŁUCA ZIEMI.
Podbój i eksploatacja Ameryki
Dzieci dla Ziemi - Fundacja Fundacja powstała w 2010 roku z inicjatywy osób, które dostrzegają wielkie potrzeby pogłębiania świadomości ekologicznej naszego.
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
Kuchnia Szwajcarii.
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Asseco wczoraj….
Szara strefa wyrobów tytoniowych w 2012
RYNKI CZYNNIKÓW WYTWÓRCZYCH
Siedziba TelexFREE w Stanach Zjednoczonych 225 Cedar Hill ST Suite 200 Marlborough, MA Informacje o firmieTELEXFREE? Siedziba TelexFREE w Brazylii.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Instytut Statystyki i Demografii
Akcja Sprzątania Świata Zespół Szkół nr2 im.A.Świętochowskiego
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zróżnicowanie społeczno – gospodarcze państw świata
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Prawo malejącej krańcowej stopy zwrotu Prawo DMP
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
LASY W POLSCE Franek Rejdych
JAK POWSTAJE CZEKOLADA?
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Międzynarodowa integracja gospodarcza
Kto handluje z kim?.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
KAWA HERBATA KAKAO.
CZEKOLADA.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Monopol oferenta Założenia modelu:
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Co nas łączy z Ameryką Południową?”
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce
Juliusz Kotyński IBRKK Warszawa, 28 czerwca 2017 r.
Akademia Sukcesu Zajęcia 3
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
Ankieta na temat przedmiotów szkolnych
Sprawiedliwy Handel Jakub Rok Grupa eFTe Warszawa.
Zapis prezentacji:

Uczyć się by zarabiać – czyli geografia drogą do sukcesu Opracowane przez grupę G7 (przedsiębiorczość) Uczelnianych Zespołów Badawczych w składzie (od lewej): Paulina, Zuza, Sara, Mateusz K., Jan, Kuba, Mateusz A., Jagoda, Agata

  W tym semestrze jako grupa przedsiębiorczości (G7) zdecydowaliśmy zmierzyć się z projektem autorstwa Pani Bożeny Lange-Kuczyńskiej pt. ,,Uczyć się by zarabiać, czyli geografia drogą do sukcesu”. Pracy nad projektem poświęciliśmy 30 godzin lekcyjnych. Podczas zajęć poznaliśmy dobre i złe strony zawodów związanych z geografią oraz wybraliśmy te, które naszym zdaniem nazwać można zawodami przyszłości w tej dziedzinie. Dodatkowo postawiliśmy sobie za cel udowodnienie ich użyteczności na rynku pracy. Założenia projektu

Do tematu głównego przyporządkowaliśmy podtemat i wcielając się w reprezentantów trzech wytypowanych przez nas specjalności (geografa ekonomicznego, analityka, kartografa) rozwiązywaliśmy różnorodne problemy i zadania, analizowaliśmy liczne materiały, żywo dyskutowaliśmy, a także poddawaliśmy pod rozwagę wnioski, do których doszliśmy. Powyższe przedsięwzięcia stopniowo prowadziły nas do celu, którym było poszerzanie naszych kompetencji z zakresu przedsiębiorczości. Założenia projektu cd.

Założenia projektu cd. Prezentacja ta jest owocem wieńczącym naszą pracę w tym semestrze. Pozwoliła nam ona nie tylko zaprezentować wyniki, otrzymane rezultaty, ale także uporządkować zdobytą wiedzę, obiektywnie i umiejętnie ocenić efektywność współpracy jak też zmierzyć się z najtrudniejszym zadaniem – możliwie maksymalnym usatysfakcjonowaniem odbiorców w każdym z omawianych aspektów.

Opracowany z wykorzystaniem narzędzi pracy takich specjalistów jak: Podtytuł projektu: Pieniądze rosnące na drzewach – czyli od ziarna kakaowego do czekolady Opracowany z wykorzystaniem narzędzi pracy takich specjalistów jak: *geograf ekonomiczny, *analityk, *kartograf

Występowanie kakaowca Produkty czekoladowe powstają ze zmielonych nasion kakaowca właściwego - Theobroma cacao. Drzewa kakaowe wymagają dużej wilgoci – opadów, stałego ciepła, terenów zacienionych od mocnego, tropikalnego słońca i silnego wiatru, dlatego występują w strefie gorących tropików Afryki, Azji, Południowej Ameryki i Ameryki Środkowej. Młode drzewa potrzebują głębokiego zacienienia a jest tak dlatego, że w stanie dzikim, jeszcze przed odkryciem przez człowieka ich właściwości były to drzewa leśne, rosnące pod osłoną innych drzew. Występowanie kakaowca

Drzewo kakaowca pierwotnie porastało brzegi dorzeczy Amazonki. W ludzkiej cywilizacji i świadomości istnieją już od ponad 2 tyś. lat. Trudno się dziwić wielowiekowej obecności tej rośliny w menu człowieka, gdy spojrzymy na fakt, iż jej nazwa w języku łacińskim czyli ,,Theobroma cacao” oznacza ni mniej, ni więcej niż ,,pożywienie bogów”. Obecnie tę swoistą ambrozję znamy jako kakaowiec właściwy. W świecie ceni się również ziarna południowoamerykańskie, jak również azjatyckie i afrykańskie lub odmiany noszące nazwy wysp na których są produkowane, np. Trynidad, Haiti, Celebes. Historia

Do Europy z Meksyku ziarno kakaowe sprowadził hiszpański kolonizator - Cortez. W rzeczywistości jego celem było odnalezienie legendarnej azteckiej krainy złota - Eldorado. Zdeterminowany by zdobyć bogactwo nie poddał się po porażce, a zwrócił uwagę na ziarno kakaowe. Zorientowawszy się, iż służy ono za walutę i jest niezwykle wysoko cenione, szybko uświadomił sobie, że złoto dosłownie i w przenośni rośnie na drzewach. Kilka następnych lat poświęcił Cortez eksploatacji tego "płynnego złota", zakładając plantacje kakaowców na wszystkich podbitych terytoriach. Czekolada szybko rozprzestrzeniła się na dwory królewskie wszystkich krajów europejskich. W XVII wieku stała się luksusowym napojem zarezerwowanym dla wyższych klas społecznych. Podboje Corteza

Sześć wieków historii czekolady

Produkcja czekolady w XXI w. Proces produkcji czekolady jest bardzo skomplikowany. Wymaga stosowania dużej ilości maszyn, dlatego nieliczne tylko fabryki mogą sobie pozwolić na produkcję czekolady na dużą skalę. Zanim tabliczka czekolady pełnej (twardej), przekazana zostanie do obrotu handlowego podstawowy jej surowiec – ziarno kakaowe, musi przejść przez długi i skomplikowany proces technologiczny (ryc. obok) Czekolada najwyższej jakości powinna być jednolita czyli bez pęcherzyków w przełomie, a także wydawać charakterystyczny odgłos - ,,strzelić'' przy przełamywaniu. Powierzchnia najlepszej czekolady ma połysk. Produkcja czekolady w XXI w.

Główni producenci ziarna kakaowego Produkcja ziarna kakaowego w świecie z roku na rok wyrasta. Największym jego producentem jest obecnie Wybrzeże Kości Słoniowej (37% światowej produkcji). Drugim co do wielkości jest Ghana (19%) a trzecim wiodącym producentem jest Indonezja (14%). Tylko te trzy kraje produkują rocznie 70% plonów tego ziarna. Mniejszy udział w produkcji tego składnika przypadł Nigerii (6%) i Brazylii (6%), Kamerunowi (5%), Ekwadorowi (3%) oraz Malezji (1%) – łącznie 21% ogółu zbieranych plonów. Mimo tak wysokiej produkcji ziarna kakaowego na konta ich producentów wpływają rocznie zaledwie 2 mld dol. Kto zatem zarabia pozostałe 58 mld dolarów rocznie? Główni producenci ziarna kakaowego

Główni importerzy i eksporterzy ziarna (kraje) Producenci Wybrzeże Kości Słoniowej Ghana Indonezja Nigeria Kamerun Importerzy USA, Kanada, Rosja, UE USA, UE, Japonia Malezja, Singapur, USA, UE Turcja , UE UE Głównymi importerami ziaren kakaowca są w większości kraje rozwinięte i wysoko rozwinięte. W 2003 roku USA, Niemcy oraz Francja i Wielka Brytania importowały łącznie 54 % z ogółu wyprodukowanego ziarna, przy czym USA sprowadziło go najwięcej, bo aż 26% ogólnej jego ilości. Główni importerzy i eksporterzy ziarna (kraje)

Najwięksi dystrybutorzy ziarna (firmy) Kupcami ziaren kakaowych są głównie przetwórcy tych ziaren i producenci czekolady. To ONI, a nie drobni farmerzy na przemyśle czekoladowym zarabiają NAJWIĘCEJ!! Im większa jest firma produkująca produkty czekoladowe, tym większe przynosi zyski. Patrząc na wykres zauważyć można, że rynek przemysłowy czekoladowych specjalności jest niezmiernie skoncentrowany. Ponad połowa, bo aż 51% globalnego rynku należy do przedsiębiorstwa Barry Callebaut i to ono zaopatruje w ziarna kakaowe większość producentów wyrobów czekoladowych. Najwięksi dystrybutorzy ziarna (firmy)

Dominujący producenci czekolady W świecie jest kilka firm, które dominują w produkcji i sprzedaży wyrobów czekoladowych, a ich produkty znaleźć można w niezliczonych ilościach na półkach sklepowych prawie wszystkich krajów świata. W produkcji czekolady przoduje obecnie USA, ale najwyżej cenione są czekolady z Europy. Koneserzy na pierwszym miejscu stawiają wyroby firm Nestlé, Jacobs (Milka), Lindt i Hershey oraz Cadbury, które szczyci się, że sprzedaje najwięcej na świecie tabliczek czekolady. Dominujący producenci czekolady

Ankieta – zbieranie danych „Produkty czekoladowe jakich firm kupujemy najchętniej” Ankieta – zbieranie danych

W dniach 31.05-11.06 przeprowadziliśmy badania ankietowe weryfikujące preferencje konsumentów czekolady w różnym wieku. Ankietą objęliśmy łącznie 21 osób. W badanym okresie, skonsumowały one 238 sztuk produktów czekoladowych. Wyniki naszej ankiety

Wyniki naszej ankiety cd. Niemal 60% wspomnianych wyżej artykułów spożyła grupa wiekowa od 5 do 14 lat. W czekoladzie zasmakowali również przedstawiciele grupy wiekowej 35-44, którzy zajęli drugą pozycję, pod względem ilości spożytej czekolady. Trzecie miejsce przypadło w udziale osobom pomiędzy 15 a 24 rokiem życia, które skonsumowały 9,24% kakaowego smakołyku. Za nimi znajdują się „starsi i młodsi” (7,98%), natomiast najmniejsze zainteresowanie czekoladą wykazały osoby w wieku od 25 do 34 lat (7,56%). Wyniki naszej ankiety cd.

Wyniki naszej ankiety - analiza Procentowy udział w spożyciu czekolady, ze względu na płeć, przedstawia się następująco. W grupie wiekowej 5-24 lat kobiety spożyły o 15,34% więcej tego produktu niż mężczyźni w tym samym wieku. Odwrotnie przedstawiła się sytuacja, gdy analizie poddamy respondentów w grupie wiekowej 35 -44 lata. Mężczyźni w tym przedziale wiekowym spożyli w badanym czasie 12,6% ogółu badanej konsumpcji czekolady, czyli o 9,2% więcej niż kobiety w tym samym przedziale wiekowym. Z kolei w grupie wiekowej 25-34 lat prym ponownie wiodły kobiety zjadając po raz kolejny dwa razy więcej czekolady niż mężczyźni w tej samej grupie wiekowej. Ostatnią badaną grupą wiekową byli mężczyźni w przedziale wiekowym 15-24 lata. Oni to stanowili 9,02% konsumentów czekolady. Wyniki naszej ankiety - analiza

Analiza – podział ze względu na firmy Niekwestionowanym liderem w naszych badaniach okazała się firma „Cadbury”. Zyskała ona, bowiem przychylność aż 38% konsumentów. Na drugim miejscu uplasowała się firma „Nestle” z wynikiem 29%. Zaraz za nią firma „Kraft” – jej produkty wybrało 27% ankietowanych konsumentów. Następnie miejsca w naszej ankiecie zajęły kolejno firmy „Ferrero” – 5% oraz „Lindt” – 1%. Notabene, nasze badanie wykazało również, że Polacy nie preferują wyrobów takich firm jak „Hershey, „Fevrier” czy „Barry Callebaut, pomimo, iż w świecie, ich znaczenie na rynku czekolady jest stosunkowo wysokie. Analiza – podział ze względu na firmy

PODSUMOWANIE PIERWSZEGO SEMESTRU

Opracowywany przez nas w semestrze letnim 2010 r Opracowywany przez nas w semestrze letnim 2010 r. temat „Uczyć się by zarabiać, czyli geografia droga do sukcesu” do którego dodaliśmy podtemat: „Pieniądze rosnące na drzewach” ukazał nam inny sposób postrzegania geografii, z którą stykamy się na co dzień. Aby się wzbogacić, zarówno materialnie jak i duchowo, w sposób stosunkowo nietrudny, przyjemny i szybki wystarczy jedynie odrobina kreatywności oraz nieco inicjatywy i determinacji. Geografia otwiera nam na oścież wiele, wydawałoby się niedostępnych drzwi. Pozwala nam ona bez ograniczeń korzystać ze swych szerokich kompetencji. Jej otwarte szeroko oczy, pozwalają nam z innej, ciekawszej perspektywy spojrzeć na otaczający nas świat.

Dziękujemy!!