Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Krzyżu Wlkp. ID grupy: 98/35_g_P1 Opiekun: Renata Dahmani Kompetencja:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1791.
Advertisements

XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat lekcji: Moje państwo – Rzeczpospolita Polska.
Nie znać historii to być zawsze dzieckiem.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Temat: Konstytucja. Konstytucja jest najważniejszym aktem prawnym w państwie. W dokumencie tym opisane są zasady określające ustrój danego kraju (np. trójpodział.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podsumowanie wyników badań
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Rada Rodziców jako organ szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Zespół Szkół im. Komisji Edukacji Narodowej - Gimnazjum w Skoroszycach
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Konstytucja po roku 1989 Alicja Klich II Lbh.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Dlaczego ten temat jest ważny?
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd Uczniowski.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Samorząd Uczniowski.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Instytucje demokratyczne w szkole
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Demos i kratos, czyli geneza demokracji:
Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji. Słowo pochodzi z języka greckiego od słów demos, co znaczy lud oraz kratos – władza. W znaczący wkład.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
KONSTYTUCJA 3 MAJA Wykonała i opracowała: Kaja Rompa 6d.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Krzyżu Wlkp. ID grupy: 98/35_g_P1 Opiekun: Renata Dahmani Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Demokracja. Wybory do Samorządu Uczniowskiego Semestr/rok szkolny: II semestr / rok sz. 2010/2011

Nasza grupA Przewodnicząca Zespół zadaniowy numer 2 Zastępca przewodniczącej Fotograf Kronikarz

Spis treści 1. POCZĄTKI DEMOKRACJI 2. DEMOKRACJA 3. KONSTYTUCJA 4. STATUT GIMNAZJUM IM. POLSKICH NOBLISTÓW – NASZE PRAWO WEWNĄTRZSZKOLNE 5. REGULAMIN WYBORÓW 2010 DO RADY SU 6. PROPONOWANE PRZEZ NAS ZMIANY 7. LOKAL WYBORCZY – NASZA PROPOZYCJA 8. KAMPANIA WYBORCZA 9. NASZA OCENA MATERIAŁÓW WYBORCZYCH STOSOWANYCH PODCZAS KAMPANII W SZKOLE 10. IDEALNY PLAKAT WYBORCZY 11. IDEALNA ULOTKA WYBORCZA 12. WYBORY SU - 27.09.2010 r. 13. FREKWENCJA WYBORCZA W SZKOLE 14. BADANIA WŁASNE 15. POCZĄTEK DZIAŁALNOŚCI NOWEGO SU 16. WYBORY SAMORZĄDOWE 2010 17. MATERIAŁY WYBORCZE 18. WYCIECZKA PO MIEŚCIE 19. FREKWENCJA WYBORCZA 20. WYBORY SAMORZĄDOWE 2010 21. NOWY BURMISTRZ 22. DEMOKRACJA Z HUMOREM

PoCZĄTKI DEMOKRACJI Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji (demokracja ateńska). Znaczący wkład w jej rozwój ma także kultura Starożytnego Rzymu oraz kultura Zachodu (Europa, Ameryka Północna i Południowa). Demokracja została nazwana ostatnią formą rządów i rozpowszechniła się znacząco wokół globu. Źródło: http:// historia.pgi.pl/demokracja.php

DEMOKRACJA Demokracja ("rządy ludu") – ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli). Obecnie powszechną formą ustroju demokratycznego jest demokracja parlamentarna. Gwarantem istnienia demokracji parlamentarnej jest konstytucja. Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja

KONSTYTUCJA Konstytucja – akt prawny, określany także jako ustawa zasadnicza, który zazwyczaj ma najwyższą moc prawną w systemie źródeł prawa w państwie. Źródło:http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja

Konstytucja Za pierwszą historycznie uznaje się konstytucję USA (17 września 1787). Za drugą na świecie, a pierwszą w Europie, uznaje się najczęściej polską Konstytucję 3 Maja z 1791 r. Źródło:http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja

KONSTYTUCJA 3 maja Postanowienia Konstytucji: -zniesienie wolnej elekcji, -zniesienie liberum veto, -ograniczenie roli senatu, -ograniczenie odrębności Korony i Wielkiego Księstwa Litewskiego, -uznanie chłopów za część narodu, -utrzymanie religii katolickiej jako panującej, -zagwarantowanie tolerancji religijnej, -pozbawienie szlachty prawa najwyższej zwierzchności nad poddanymi, -wprowadzenie dziedziczności tronu, -wprowadzenie trójpodziału władzy. Źródło: http://www.sciaga.pl/tekst/6773468konstytucja_3_maja_postanowienia_reformy_sejmu_ugrupowania

KONSTYTUCJA RP Tekst uchwalony w dniu 2 kwietnia 1997 r. przez Zgromadzenie Narodowe. PREAMBUŁA Rozdział I (art. 1-29) RZECZPOSPOLITA Rozdział II (art. 30-86) WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA Rozdział III (art. 87-94) ŹRÓDŁA PRAWA Rozdział IV (art. 95-125) SEJM I SENAT Rozdział V (art. 126-145) PREZYDENT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Rozdział VI (art. 146-162) RADA MINISTRÓW I ADMINISTRACJA RZĄDOWA Rozdział VII (art. 163-172) SAMORZĄD TERYTORIALNY Rozdział VIII (art. 173-201) SĄDY I TRYBUNAŁY Rozdział IX (art. 202-215) ORGANY KONTROLI PAŃSTWOWEJ I OCHRONY PRAWA Rozdział X (art. 216-227) FINANSE PUBLICZNE Rozdział XI (art. 228-234) STANY NADZWYCZAJNE Rozdział XII (art. 235) ZMIANA KONSTYTUCJI Rozdział XIII (art. 236-243) PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE Źródło: http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

STATUT GIMNAZJUM IM. POLSKICH NOBLISTÓW W KRZYŻU WLKP STATUT GIMNAZJUM IM. POLSKICH NOBLISTÓW W KRZYŻU WLKP. – nasze prawo wewnątrzszkolne  

Fragment STATUTU Naszej SZKOŁY Samorząd Uczniowski: 1) Reprezentuje interesy uczniów. 2) Opracowuje regulamin swojej działalności i przedstawia go do zatwierdzenia społeczności uczniowskiej. 3) Przedstawia radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi gimnazjum wnioski i opinie w zakresie praw uczniów takich jak: -realizacja postanowień wewnątrzszkolnego systemu oceniania, -prawo do zapoznawania z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami, -prawo do organizacji życia szkolnego, prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej, -prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem, -prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.  

REGULAMIN WYBORÓW 2010 DO RADY SU 1. Każda klasa zgłasza trzech kandydatów. 2. Przewodniczący klas automatycznie wchodzą do Rady SU. 3. W dniach od 20.09.2010r. do 24.09.2010r. trwa kampania wyborcza. Kandydaci mogą rozwieszać plakaty na tablicach przed pracowniami po uzyskaniu zgody nauczyciela. 4. 25.09.-26.09.2010r.- cisza przedwyborcza. Przerwanie ciszy przez kandydata jest równoznaczne ze skreśleniem z listy wyborczej. 5. 27.09.2010r.- dzień wyborów do Rady Samorządu Uczniowskiego. Uczniowie głosują w lokalu wyborczym według ustalonego porządku, Uczniowie głosują, stawiając znak X przy nazwiskach piętnastu kandydatów. 6. Do Rady Samorządu Uczniowskiego wchodzi 15 uczniów, którzy uzyskają największą liczbę głosów. 7. Nad prawidłowym przebiegiem wyborów czuwa komisja wyborcza - Przewodniczący klas III oraz opiekunowie Samorządu Uczniowskiego. Zadania komisji: przygotowuje listę kandydatów; sporządza karty do głosowania; przeprowadza wybory, sporządza protokół z wyborów i ogłasza wyniki poprzez wywieszenie listy w gablocie SU.  

PROPONOWANE przez nas ZMIany 1. Wprowadzić możliwość zgłaszania kandydatów do Rady SU przez grupy uczniów, pod warunkiem dostarczenia listy poparcia podpisanej przez minimum 20 osób. 2. Dać możliwość głosowania uczniom nieobecnym w dniu wyborów, np. poprzez głosowanie 2 – dniowe. 3. Wydzielić odrębny lokal wyborczy (postulat zrealizowany w br. szkolnym) Dokonałyśmy analizy zapisów Regulaminu Wyborów 2010 i zaproponowałyśmy zmiany w regulaminie w przyszłym roku.

Lokal wyborczy – nasza propozycja Zgodnie z naszym postulatem już w bieżącym roku w szkole wydzielono oddzielne pomieszczenie na lokal wyborczy, znalazło się miejsce na dużą urnę, miejsca do głosowania oraz stół komisji wyborczej.

KAMPANIA WYBORCZA Na terenie szkoły materiały promocyjne można było umieszczać wyłącznie w wyznaczonych miejscach.

KAMPANIA WYBORCZA PROWADZONA W NASZEJ SZKOLE NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANE METODY PROMOCJI KANDYDATÓW: - rozwieszanie plakatów wyborczych, - rozdawanie ulotek, - reklama na portalu internetowym nk.pl PROPONUJEMY KANDYDATOM W PRZYSZŁOŚCI: - wykorzystanie dostępnego w szkole radiowęzła, - skorzystanie ze strony internetowej szkoły.

Przykłady ulotek Z kampanii wyborczej Uczennice wyraziły zgodę na prezentację.

Nasza OcenA materiałów wyborczych Stosowanych PODCZAS kampanii W SZKOLE Mocne strony materiałów wyborczych Słabe strony materiałów wyborczych przystępny język; oryginalna szata graficzna; ciekawy program wyborczy; jasne i rzetelne przedstawienie swojej kandydatury; odpowiednie zdjęcie; zachęcające hasła wyborcze. błędy ortograficzne, interpunkcyjne, językowe; nieaktualne zdjęcia lub ich brak; słaba estetyka; brak haseł wyborczych; zbyt obszerne opisy; podobieństwo treści i szaty graficznej ulotek kilku kandydatów.

IDEALNY PLAKAT WYBORCZY Dobry plakat wyborczy powinien być czytelny, komunikatywny i estetyczny. Powinien zawierać trzy podstawowe elementy: - wizerunek kandydata, - hasło wyborcze, - logo. Styl graficzny plakatu wyborczego powinien korespondować ze stylem wykonania ulotki oraz innych reklam. źródło: www.marketingwpolityce.zgora.pl/

IDEALNA ULOTKA WYBORCZA Ulotka jest najtańszą i zapewne dlatego najbardziej rozpowszechnioną formą drukowanej reklamy politycznej. Aby odnieś zamierzony efekt ulotka powinna zawierać tylko najbardziej istotne informacje, takie jak: - logo, wizerunek kandydata, - slogan, hasło wyborcze, - hasła programowe (nie więcej niż 3-4), - informacje adresowe. źródło: www.marketingwpolityce.zgora.pl

Tak powstał pomysł na „idealny” plakat. Kłapouchy GŁOSUJ NA MNIE! Będę szukać z Tobą zagubionego ogona.   Tak powstał pomysł na „idealny” plakat.

A tak pomysł na „idealną ulotkę” … Kłapouchy Głosuj na mnie! Nazywam się Kłapouchy. Jestem niedużym osiołkiem z odpinanym ogonkiem. Chciałbym zostać jednym z członków Samorządu Uczniowskiego, ponieważ interesują mnie losy szkoły. Jeśli mnie wybierzecie to: będę organizował więcej dyskotek, zabronię zadawania zadań domowych na weekend, z sali Nr 1, która zawsze jest zamknięta i w zasadzie bezużyteczna zrobię stołówkę, zamontuję szafki na korytarzu dla każdego.   Wybierz Kłapouchego na przedstawiciela swojego! A tak pomysł na „idealną ulotkę” …

I jeszcze jeden przykład wypracowanej przez nas ulotki! ~   Kandydatów jest wielu - Szara Myszka tylko jedna Chciałabym, aby wszystkie szare myszki były bardziej doceniane. Postaram się, żeby na każdej przerwie był rozdawany żółty ser. Jestem ambitna i pracowita - świetnie nadaję się na kandydatkę do SamorząduUczniowskiego.   SZARE ~MYSZKI ŁĄCZMY SIĘ~ I jeszcze jeden przykład wypracowanej przez nas ulotki!

27.09.2010 r. - WYBORY DO SU W dniu wyborów lokal wyborczy był cały czas pełen uczniów – głosowaliśmy wg ustalonego harmonogramu – klasami.

Frekwencja wyborcza w szkole (badania własne) Frekwencja w wyborach do SU była wysoka – wyniosła 78%, jak widać na diagramie dziewczynki głosowały chętniej niż chłopcy.

Co skłoniło uczniów naszej szkoły do udziału w wyborach do su Co skłoniło uczniów naszej szkoły do udziału w wyborach do su ? (badania własne) Najważniejszą przesłanką pójścia do wyborów była chęć poparcia swoich kandydatów. Ciekawą informacją jest to, że chłopcy z naszej szkoły cechują się dużym poczuciem obowiązku.

Co wpływało na nasz wybór? (badania własne) Jak wynika z naszych badań najchętniej głosujemy na kandydatów, których znamy osobiście.

Początek działalności NOWEGO su Uczestniczyłyśmy w zebraniu nowego SU, na którym przedstawiono i zatwierdzono plan pracy na rok 2010/2011. W spotkaniu tym uczestniczył dyrektor szkoły i opiekunowie SU.

Jak to robią dorośli? – wybory samorządowe 2010 Spotkaliśmy się z panią Burmistrz, aby porozmawiać jak przebiegają przygotowania do wyborów samorządowych w naszym mieście i gminie.

Spotkanie z komisarzem wyborczym Pani Pełnomocnik Wyborczy przedstawiła nam okręgi wyborcze na terenie naszej gminy, zasady na jakich będą głosować dorośli, pokazała nam obwieszczenia wyborcze, listy kandydatów.

MATERIAŁY WYBORCZE Po uważnej analizie stwierdzamy, że nasi rodzice mieli bardzo trudne zadanie: - 5 kandydatów na burmistrza, - po 20 kandydatów na radnych w każdym z 4 okręgów wyborczych, - 41 kandydatów na 6-ciu listach na radnych powiatowych, - 88 kandydatów na 11 listach do Sejmiku Wojewódzkiego

Wycieczka Po mieście W każdym zakątku naszego miasta można było natknąć się na reklamy wyborcze niestety – nie zawsze wyglądały estetycznie, a czasami śmiesznie.

Frekwencja wyborcza – wybory samorządowe 2010 Źródło: http://wybory2010.pkw.gov.pl/ 40,29% - 41,99% 42,00% - 43,70% 43,71% - 45,41% 45,42% - 47,12% 47,13% - 48,83% 48,84% - 50,54% 50,55% - 52,25% 52,26% - 53,96% 53,97% - 55,67% 55,68% - 57,38%   Powiat czarnkowsko- trzcianecki Frekwencja wyborcza w naszym mieście i gminie była zdecydowanie niższa niż ta, która była w naszej szkole w czasie wyborów do Samorządu Uczniowskiego . Miasto i gmina Krzyż Wlkp. 49.98 %

Społeczność Krzyża wybrała nowego burmistrza sprawne administrowanie Gminą Krzyż Wlkp., które wymaga doświadczenia i dużej wiedzy z zakresu zarządzania, ekonomii i funkcjonowania gospodarki komunalnej; - budowa dróg i modernizacja istniejącej substancji drogowej zgodnie ze Strategią Rozwoju Miasta i Gminy Krzyż Wlkp.; -dokończenie kanalizacji sanitarnej w jeszcze nieskanalizowanych obszarach Krzyża Wlkp. i Łokacza Wielkiego; - inwestycja w oświatę – szczególnie w rozwój bazy dydaktycznej i wyposażenia szkół (m.in. modernizacja obiektów z pozyskaniem środków UE np. na termomodernizację) -budowa kompleksu sportowego w ramach programu „Orlik-2012”; budowa boiska przy Szkole Podstawowej; budowa sieci szerokopasmowego dostępu do Internetu dla wszystkich miejscowości naszej gminy i rozwój e-administracji; zwiększenie aktywności i wpływu młodych ludzi na zarządzanie gminą, a szczególnie kulturą, sportem i aktywnym wypoczynkiem; - zwiększenie poczucia bezpieczeństwa naszych mieszkańców. Prezentujemy założenia programu wyborczego, który dał zwycięstwo wyborcze już w pierwszej turze.

Spotkanie z nowym burmistrzem krzyża wlkp. Podczas spotkania z nowym Burmistrzem naszego miasta dowiedziałyśmy się między innymi, że podjął już działania w celu w powstania Orlika w pobliżu naszej szkoły!

Na koniec demokracja na rysunkach andrzeja mleczko http://mleczko.interia.pl/