Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
1.
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Opracowała: Joanna Wasiak
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
dla klas gimnazjalnych
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
„Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych”
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu ID grupy: 98/62_mf_g1 Opiekun: Anna Walkowiak Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Opis statystyczny naszej klasy Semestr II rok szkolny 2010/2011

Tematem naszej prezentacji był: „opis statystyczny naszej klasy” Na potrzeby tematu przeprowadziliśmy ankietę …opracowaną przez nas… wśród uczniów z naszej szkoły.

ZDEFINIUJMY POJĘCIA, KTÓRYMI POSŁUGIWALIŚMY SIĘ W TRAKCIE ANALIZY ANKIETY. Średnia arytmetyczna - iloraz sumy wszystkich wyników przez liczbę tych wyników, np. średnia liczb {4,5,6,7,3,5} wynosi (4+5+6+7+3+5): 6 = 30: 6 = 5 Modalna - wynik najczęściej występujący w danym zbiorze wyników. Modalna nosi też nazwę: moda, dominanta, wartość najczęstsza. Przykład: Modalną kolorów: (czerwony, pomarańczowy, zielony, czerwony, niebieski, czerwony, niebieski) jest czerwony, ponieważ wystąpił najwięcej razy w tym zbiorze.

Medianą nazywamy: wynik znajdujący się pośrodku uporządkowanego zbioru wyników, jeśli liczba wyników jest nieparzysta Np. dla liczb (5,6,3,8,16) jest to 6, ponieważ gdy je uporządkujemy rosnąco (3,5,6,8,16) widzimy, że 6 znajduje się pośrodku. średnią arytmetyczną dwóch wyników znajdujących się pośrodku uporządkowanego zbioru wyników, jeśli liczba wyników jest parzysta Np. gdy uporządkujemy liczby (19,8,22,27,4,4) to otrzymamy dwie wartości środkowe (4,4,8,19,22,27), dlatego musimy wyciągnąć średnią arytmetyczną z tych dwóch liczb, czyli (8+19):2=13,5 i ta liczba jest naszą medianą. Medianę nazywamy także wartością środkową.

Podzieliliśmy naszą ankietę na 5 działów, które teraz omówimy Podzieliliśmy naszą ankietę na 5 działów, które teraz omówimy. Jako pierwszy dział wybraliśmy informacje ogólne. Wszystkie odpowiedzi wpisaliśmy do arkusza Excel, program okazał się bardzo przydatny w trakcie analizy wszystkich ankiet razem

Ankietę przeprowadziliśmy wśród 30 uczniów Ankietę przeprowadziliśmy wśród 30 uczniów. Większość ankietowanych to kobiety.

Wszyscy ankietowani mają razem 5188 miesięcy. Ilość miesięcy Wszyscy ankietowani mają razem 5188 miesięcy. Średnia ilości miesięcy wynosi 172,9333 m-ca Modalna wynosi 174 miesiące

Jaki jest twój ulubiony kolor?

Teraz zastanówmy się nad stylem życia naszych kolegów

Czy zdajesz sobie sprawę ile kalorii spożywasz dziennie? Ankietowani mieli do wybrania odpowiedzi tak i nie. Większość ankietowanych nie zdaje sobie sprawy ile spożywa kalorii dziennie. Aby obliczyć, jakim procentem pierwszej liczby jest druga liczba, należy obliczyć, jakim ułamkiem pierwszej liczby jest druga liczba i ułamek ten przedstawić w postaci procentu. 11 osób odpowiedziało tak co wśród 30 ankietowanych stanowi 11 : 30 * 100 % = 36,(6) % czyli 37 %

Ile godzin śpisz w ciągu doby? Ankietowani powiedzieli nam, ile godzin w ciągu doby śpi każdy z nich. Okazuje się, że 13 osób z 30 ankietowanych przesypia mniej niż 8 h na dobę co daje nam: 13 : 30 * 100% = 0,43 * 100% = 43%

Jak często jesz w restauracjach typu fast food? Ankietowani mieli do wyboru wszystkie odpowiedzi podane w wykresie. Aż 6 ankietowanych je w restauracjach typu „fast food” częściej niż co dwa tygodnie, co stanowi: 6 : 30 * 100% = 0,2 * 100% = 20% ankietowanych

Respondenci odpowiadając na pytania dotyczące ich wolnego czasu udzielili następujących odpowiedzi.

zebraliśmy wszystkie wyniki w programie Excel …

Ulubionym gatunkiem muzyki dla największej ilości osób jest rock. Gatunek muzyki Ilość osób Rock 10 Hip - hop 3 Inne 8 Country 1 House Pop 7 Country oraz house jest ulubionym gatunkiem muzyki jedynie dla 3,(3)% osób każdy.

Ulubiony serial Najbardziej lubianym serialem jest ‘Dr House’. Ilość osób Dr House 11 Top Gear 2 M jak miłość 4 Majka 3 Inne 10 Najbardziej lubianym serialem jest ‘Dr House’. ‘Majka’ jest ulubionym serialem dla 10% osób.

Zastanówmy się Ile procent ankietowanych ogląda serial pt. „Dr House”?

Tylko jedna osoba w grupie czyta czasopismo ‘LOGO’ Ilość osób LOGO 1 POPCORN 4 Życie na gorąco 2 BRAVO 5 Inne 18 Tylko jedna osoba w grupie czyta czasopismo ‘LOGO’ Aż 60% osób czyta inne czasopisma niż wyżej wymienione.

Ulubione czasopismo

Jaki jest twój ulubiony przedmiot w szkole?

Jaki jest twój ulubiony przedmiot w szkole? Obliczmy ile osób lubi biologię.

Z odpowiedzi na pytanie: Ile masz godzin lekcyjnych w tygodniu dowiadujemy się, że: Uczeń ma średnio 39 lekcji w ciągu tygodnia. Najmniejszym wynikiem jest 35 lekcji. Największym wynikiem jest liczba 52 lekcji.

Jaką miałeś średnia w pierwszej klasie gimnazjum? Średnia średniej ocen wynosi 4,692069. Najczęściej pojawiał się wynik 4,5. Najlepszą średnią była średnia 5,6. Najgorsza średnia wynosi 3,3. Medianą wszystkich wyników jest 4,8

Ile godzin tygodniowo poświęcasz na naukę w domu? Średnio na naukę w domu poświęca się 7,2(3) godziny. Najwyższy wynik wynosi 18 godzin. Najniższy wynik wynosi 1,5 godzin. Łącznie uczniowie uczą się 217 godzin.

Ile zajmuje ci czasu dotarcie do szkoły?

Większość ankietowanych stwierdziło, że do szkoły przybywa w ciągu 21-25 min. 16,6 % uczniów z domu do szkoły ma od 6 do 10 min. drogi. Kolejne 16,6 % nastolatków w 11-15 min. jedzie do szkoły. 13,3 % pytanych uczniów ma 16-20 min. drogi do szkoły. Powyżej 30 min. drogę do szkoły pokonuje 10% ankietowanych. 16,6 % uczniów jedzie do szkoły od 26 do 30 min. Najmniejsza ilość ankietowanych stwierdziła, że przybywa do szkoły w 1-5 min.

Najczęściej wybieranym czasem dojazdu do szkoły przez ankietowanych uczniów jest czas od 21 do 25 minut. Zaś najrzadziej wybieraną opcją z pośród 7 możliwych jest czas od 1-5 minut.

Ile masz centymetrów wzrostu?

Jaki jest twój kolor oczu? Niestety dla zbioru koloru oczu nie możemy wyznaczy średniej arytmetycznej ani mediany, natomiast możemy wyznaczyć modalną. A więc wartością najczęstszą w tym zbiorze danych będzie kolor niebieski.

Jaki jest twój rozmiar buta? Wśród ankietowanych najczęstszym rozmiarem buta(modalną) był rozmiar 42. Zajmijmy się teraz średnią arytmetyczną danego zbioru danych: (1*36+ 2*37+3*38+4*39 +4*40+2*41+5*42+2*43+3*44+2*45):30 = 1140:30= 38 Z kolei medianą w grupie 30 wyników po ich uporządkowaniu jest liczba (41+41):2= 41

Bibliografia www.matematyka.pl www.math.edu.pl Podręcznik: „Matematyka 2001” dla klasy II gimnazjum WSiP