DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Budowlanych w Żarach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty z pisania Listu Motywacyjnego Przygotował: Sebastian Wilk
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
Opracowała: Ewa Malasiewicz
Indywidualne Plany Działania
Korespondencja w sprawach osobowych.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Sporządzanie listu motywacyjnego.
XXI Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP Warszawa, maja 2011r.
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Metody wyszukiwania praktyk i staży przygotował: Sebastian Wilk
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Kształtowanie postaw przedsiębiorczości w kontekście dokumentów aplikacyjnych Ewa Ger.
Początek Drogi do Kariery Zawodowej
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Jak pisać list motywacyjny?
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Dokumenty aplikacyjne
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Metody poszukiwania pracy
Dokumenty aplikacyjne
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.  „ działanie mające na celu zapewnienie organizacji wymaganej liczby pracowników, o odpowiednich kwalifikacjach,
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ĆWICZENIA 5 Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Indywidualne Plany Działania
Czy wiesz? Jak przygotować dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny)? Gdzie szukać ofert pracy i informacji o miejscach pracy ? Jak przygotować.
Zapis prezentacji:

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Budowlanych w Żarach ID grupy: 97/87_P_G1 Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Tworzenie profilu zawodowego w Internecie Semestr 5 rok szkolny: 2011/2012

Spis treści: 1.Strona tytułowa. 2.Dane informacyjne. 3.Spis treści. 4.Definicja profilu zawodowego. 5. Co powinien zawierać profil zawodowy? 6.Plan działań związanych z poszukiwaniem pracy. 7. Na czym polega analiza SWOT. 8.Definicja i rodzaje CV . 9. Plan CV. 10. Definicja listu motywacyjnego i zasady jego pisania. 11.Plan listu motywacyjnego. 12.Strony przydatne w poszukiwaniu pracy. 13.Podsumowanie. 14.Bibliografia.

PROFIL ZAWODOWY - jest to najważniejsza część skutecznego CV. Dzięki niemu pracodawca będzie mógł od razu i w krótkim czasie przekonać się, że to właśnie Ciebie powinien zaprosić do dalszej rekrutacji. Należy w nim podkreślić swoje mocne strony, najważniejsze doświadczenia czy osiągnięcia. Pochwal się swoimi najważniejszymi kompetencjami: wiedzą, jaką uzyskałeś, umiejętnościami, które posiadasz oraz cechami charakteru, które Cię wyróżniają.

CO POWINIEN ZAWIERAĆ PROFIL ZAWODOWY? Ważne jest to, aby w profilu były uwzględnione wszystkie istotne informacje o przebiegu kariery. Profil zawodowy na portalu internetowym powinien zawierać wyczerpująco opisane doświadczenie zawodowe, czyli wyglądać jak rozbudowane CV . Przy jego tworzeniu należy uwzględnić także drobniejsze informacje o kursach językowych, szkoleniach i warsztatach.   Konkretnie, szczegółowo, chronologicznie. Tak powinien wyglądać dobrze skonstruowany profil zawodowy. Muszą znaleźć się w nim dane o zdobytych kwalifikacjach, bo świadczą one o charakterystyce kandydata, który chce podnosić swoje umiejętności i kompetencje. Dodaje, że zdjęcia, listy znajomych i grupy dyskusyjne, zawarte w profilu internetowym, są informacjami drugorzędnymi i praktycznie nie są brane pod uwagę przy wyłanianiu kandydatów. Za to podczas selekcji agencje zatrudnienia weryfikują rekomendacje i wypisane osiągnięcia potencjalnych pracowników. Przede wszystkim sprawdzamy prawdziwość podanych . Agencje zatrudnienia sprawdzają kandydatów do pracy nie tylko na portalach związanych z karierą zawodową, ale także innych serwisach społecznościowych typu Nasza Klasa czy Grono.

PLAN DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z POSZUKIWANIEM PRACY: Określ swoje mocne i słabe strony (analiza SWOT) Zastanów się co chciałbyś robić lub gdzie pracować, jakie stanowisko pracy cię interesuje Poszukaj ogłoszeń w prasie lub w Internecie Napisz swój życiorys i list motywacyjny Załóż profil zawodowy w Internecie Możliwie najlepiej przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej Dostarcz swoje dokumenty aplikacyjne do wybranych firm

NA CZYM POLEGA ANALIZA SWOT? Nazwa SWOT pochodzi od pierwszych liter angielskich słów : strengths (mocne strony), weaknesses(słabe strony), opportunities (szanse),threats (potencjalne zagrożenia ). Oznaczają one kolejno: Mocne strony-wszystkie walory własne (umiejętności ,postawy) Słabe strony-wszystkie braki własne (brak motywacji, np. nieznajomość języka obcego, czy brak doświadczenia w danej dziedzinie) Szanse- zjawiska, które mogą się pojawić w przyszłości i wpłynąć pozytywnie (korzyści) Zagrożenia –zjawiska, które mogą pojawić się w przyszłości i wpłynąć negatywnie (straty) Dla ułatwienia analizę SWOT można zestawić w postaci tabelki: Można się nią posłużyć, oceniając zależności między potencjalnym zyskiem a ryzykiem w wypadku planowania przedsięwzięcia, wyboru kierunku nauki, zawodu, bądź rozważając podjęcie określonej działalności gospodarczej. S(strenghts) :mocne strony W(weaknessen) :słabe strony - O(opportunites):szanse ,możliwości T(thrests) :zagrożenia -

CURRICULUM VITAE (CV) (z łac CURRICULUM VITAE (CV) (z łac. bieg życia, przebieg życia) – życiorys zawodowy. Rodzaje CV : Anglosaskie – jest to CV, do stworzenia którego wykorzystujemy komputer i co za tym idzie wszelkie dostępne w programach komputerowych funkcje. Francuskie – nawiązuje do tradycyjnych typów dokumentów, które były sporządzane w przeszłości. Jest ono bowiem spisane odręcznie. Chronologiczne – jego nazwa wynika z zasady uszeregowania informacji takich jak: lata nauki oraz doświadczenia zawodowego, które przedstawiamy odwrotnie do porządku chronologicznego. Funkcjonalne – w tym typie CV nie obowiązuje zasada chronologicznej prezentacji doświadczenia zawodowego i wykształcenia.

Mieszane – jak sama nazwa wskazuje, zawiera w sobie pewne cechy zarówno typu chronologicznego, jak i funkcjonalnego. Kreatywne – jest to rodzaj CV, który mogą wykorzystać osoby pracujące w branżach, w których wykorzystywane są różne zdolności twórcze. Alternatywne – każdy inny sposób niż wymienione powyżej. Liczy się pomysł i dobre wykonanie, pamiętajmy jednak także o ogólnych zasadach i o celu do jakiego zmierzamy. Europejskie CV – jest to standardowy wzór CV zatwierdzony przez państwa Unii Europejskiej. Ma ono specyficzny wygląd z podzielonymi na dwie części stronami naszych dokumentów.  

PLAN CV

LIST MOTYWACYJNY - to pismo, które przede wszystkim powinno mówić o tym dlaczego interesuje nas dana oferta pracy oraz dlaczego uważamy się za dobrego (wręcz idealnego) kandydata na to stanowisko. Na podstawie tego listu , pracodawca decyduje kogo zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną , szczególnie jeśli kandydaci mają bardzo podobne kwalifikacje . Zasady pisania listu motywacyjnego: Od treści i formy zależy to czy pracodawca się nami zainteresuje. W liście odpowiadasz na pytania : „Dlaczego ubiegasz się o daną posadę?" „Dlaczego uważasz się za najlepszego kandydata na to stanowisko?” Po napisaniu sprawdź dokładnie czy zawarłeś w liście odpowiedzi na te pytania. Pamiętaj o tym, że dokument ten ma się dobrze prezentować, jeśli masz możliwość - wydrukuj go. List motywacyjny nie może być pognieciony i poplamiony - PAMIĘTAJ! To Twoja wizytówka. List powinien być odpowiedzią na konkretne ogłoszenie i musi on nawiązywać do treści owego ogłoszenia.

PLAN LISTU MOTYWACYJNEGO

STRONY PRZYDATNE W POSZUKIWANIU PRACY: http://www.praca.pl/ http://www.pracuj.pl/ http://www.gazetapraca.pl/ http://jobs.pl/ http://praca.gratka.pl/ http://podejmesie.pl/

Podsumowanie Pozyskanie pracy w dzisiejszych czasach zarówno dla młodych, jak i dojrzałych ludzi, jest bardzo trudnym zadaniem. W związku z tym należy robić wszystko, by zwiększyć swoje szanse na dotarcie do pracodawcy i przekonać go , że to my jesteśmy tymi przedsiębiorczymi osobami, których szuka. Taką właśnie szansę daje nam stworzenie profilu zawodowego w Internecie. Powodzenia!

BIBLIOGRAFIA http://www.wikipedia.pl http://old.wsptwp.eu http://ostrow.gmina.pl/ http://www.sprawnymarketing.pl http://praca.gazetaprawna.pl http:// www.grafton.pl http:// www.it-gazeta-praca.com.pl  http:// www.praca.wp.pl http:// www.praca.totu.pl  http://www.biura-karier.net