Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Olecku – Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi ID grupy: 96/46_MP_G1 Opiekun: Anna Maria Kawałko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ośrodek przedszkolny w Dołujach ma zaszczyt przedstawić: Projekt pt. Ciastka.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Nowym Grodzicznie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Agata Łysakowska Klasa III „n”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Eko Choinka – to nie żadna drwinka !
GRZYBKI.
Multimedialna książka kulinarna uczniów Zespołu Szkół im. A. Mickiewicza we Wręczycy Wielkiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przepis na jadalne ordery uśmiechu dla Babci i Dziadka
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
SCONES Pyszna przekąska gotowa w maksimum 30 minut.
MATEMATYKA W PRAKTYCE Zapraszam!.
Jak zawsze, przed świętami czas oczekiwania się dłuży. Czekamy na Mikołaja, prezenty, wspólną kolację i gości, którzy nas często odwiedzają. Zawsze jest.
PIZZA PROJEKT WYKONANY PRZEZ CZŁONKÓW KOŁA MATEMATYCZNEGO POD OPIEKĄ P. MILENY MAKOWSKIEJ.
KLASY 1 A Zdrowy przepis. Tartaletki z kremem pomarańczowym Składniki: 10 dag masła 5 dag cukru pudru 15 dag mąki pszennej 1 łyżka gorzkiego kakao ½ łyżeczki.
Kuchnia Austriacka Niejednolita w swym charakterze kuchnia Austrii ze względu na wielonarodowościowy charakter tego kraju, a zwłaszcza wielonarodową przeszłość.
MATEMATYKA W KUCHNI Wykonały Urban Anita Wójcik Ewa.
„Spotkanie w świątecznym nastroju”
Tradycje kulinarne mojej rodziny
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Olecku – Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi ID grupy: 96/46_MP_G1 Opiekun: Anna Maria Kawałko Kompetencja: matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Planowanie i liczenie zawsze w cenie Semestr/rok szkolny: II semestr 2010/2011

Planowanie i Liczenie zawsze w cenie

Co to jest kiermasz ? Słowo KIERMASZ pochodzi z języka niemieckiego, a oznaczało wiejską uroczystość poświęcenia kościoła podczas trwania odpustu parafialnego. Z czasem zaczęto tak nazywać imprezę taneczną organizowaną razem z jarmarkiem.

Co to jest kiermasz ? Dziś słowo „kiermasz” wiąże się z imprezami rozrywkowymi lub handlowymi, może to być sprzedaż określonego rodzaju artykułów, np. kiermasz książek, kiermasz rękodzieła i sztuki ludowej itd.

Robimy kiermasz świąteczny Po wybraniu tematu, czas na planowanie, czyli: Jak ma wyglądać nasz kiermasz; -Na co przeznaczyć zarobione pieniądze; Jakie wybrać produkty na sprzedaż; -Jakie atrakcje zapewnić na kiermaszu; - Kiedy przeprowadzić kiermasz; Sprawiedliwy przydział obowiązków dla każdego.

Kolejne etapy prac nad przygotowaniem kiermaszu

Sponsoring Pierwszy krok: napisanie podania do potencjalnych sponsorów naszego kiermaszu.

Wyprawa – drugi krok Na początku listopada postanowiliśmy wybrać się z oficjalną wizytą do potencjalnych sponsorów naszego kiermaszu.

Krok trzeci – efekty wyprawy Po powrocie z wycieczki do potencjalnych sponsorów mogliśmy podsumować naszą akcję pt: „SPONSORING”. Otrzymaliśmy przede wszystkim produkty spożywcze do wypieku ciastek oraz trochę produktów papierniczych. Dzięki otrzymanym produktom mogliśmy zrobić niektóre wyroby na nasz kiermasz.

Choinki - elementy tworzenia Nazbieranie, wysuszenie i przyniesienie szyszek modrzewiowych i świerkowych. Nazbieranie szyszek nie było łatwym zadaniem, ponieważ jesień była deszczowa, więc szyszki były przemoczone. Musieliśmy je wszystkie suszyć – Pani Ania systematycznie suszyła na szkolnym kaloryferze. Natomiast Hubert bardzo walecznie przynosił co tydzień reklamówkę szyszek, za co bardzo mu dziękujemy.

Choinki Instruktaż obsługi klejarki elektrycznej z zachowaniem zasad BHP Przed rozpoczęciem pracy wszyscy zapoznaliśmy się z zasadami BHP obsługi klejarki. Nasza praca nie rozpoczęła się za ciekawie, ponieważ spaliła się klejarka, więc i praca stanęła. Na następne zajęcia mieliśmy już 2 klejarki, na które bardzo uważaliśmy. Przygotowanie podstawy choinek- stożków Do wykonania podstawy choinek potrzebne były nam kartki brystolu i nożyczki. Poszło nam całkiem sprawnie, lepiej niż się spodziewaliśmy.

Klejenie szyszek na stożek. Kolejną czynnością było naklejenie szyszek na przygotowane przez nas stożki. Było to trudne zadanie, ponieważ każdy nieprzemyślany ruch groził oparzeniem rąk przez gorący klej. Jednak bardzo uważaliśmy, więc nie było żadnych poparzeń.

Ozdabianie- przyklejanie koralików. Ozdabianie zrobionych choinek sprayem kolorowym (złoty, srebrny, zielony) Kolejnym zadaniem było ozdobienie choinek sprayem. Było to ciekawe zajęcie, więc wszyscy byli chętni do pracy. Ozdabianie- przyklejanie koralików. Przyklejanie koralików było podobnym zadaniem jak przyklejanie szyszek. Całkiem przyjemne ale strasznie nudne.

OTO EFEKTY NASZEJ PRACY:

BOMBKI Kolejny produkt do sprzedaży na naszym kiermaszu to bombki. Projekt, na podstawie którego powstawały bombki, pokazała nam pani Ania. Zaczęliśmy wycinać kółka na bombki, które zostały wcześniej przygotowane przez naszą panią. Mieliśmy dużo roboty, bo było ich bardzo wiele. Aby praca była sprawniejsza i „czystsza” pani Ania zakupiła specjalny klej introligatorski. Pierwszą bombkę „demonstracyjną” z białych kółek oczywiście wykonała nasza pani, aby nam pokazać metodę jej wykonania.

Kolejne bombki wykonywaliśmy już sami, tyle że z kolorowych kółek Kolejne bombki wykonywaliśmy już sami, tyle że z kolorowych kółek. Było to dosyć trudne, bo kółka były trochę krzywe. Mimo tego wyszły nam ładne bombki. Kolejną czynnością było przyklejenie gwiazdek, aby zakryć niedoskonałości. To było najtrudniejsze ze wszystkich zadań. Gdy przyklejaliśmy z jednej strony, to z drugiej odpadało. Kolejną czynnością w celu ozdobienia powstałej bombki to użycie spray brokatowy. Bombki wyszły śliczne. Cena jednej bombki na kiermaszu ustaliliśmy na 1 zł.

Pudełka na prezenty Tworzenie pudełek na prezenty zaczęliśmy od narysowania siatek brył geometrycznych i ustalenia ich wymiarów. Stanęło na tym, że wykonamy pudełka w kształcie sześcianu - małego i dużego oraz w kształcie graniastosłupa o podstawie trójkąta równobocznego. Następnie obliczaliśmy, ile potrzebujemy papieru na jedno pudełko. Wyszło nam, że na jednej kartce A3 zmieści się dno pudełka – sześcianu małego i dwie pokrywki.

Oczywiście należało też obliczyć, jakie będą koszty produkcji oraz ustalić cenę sprzedaży poszczególnych pudełek. Wreszcie zaczęliśmy prace nad tworzeniem naszych pudełek na prezenty. W tych pracach brali udział wszyscy uczestnicy projektu: wycinaliśmy siatki, sklejaliśmy je oraz oklejaliśmy otrzymane już pudełka papierem ozdobno- świątecznym. Dzięki tej pracy poznaliśmy nowe wzory na obliczanie pól powierzchni graniastosłupów.

Etapy tworzenia pudełek na prezenty

LOTERIA Jedną z dodatkowych atrakcji naszego kiermaszu była loteria fantowa. Każdy z naszej grupy miał przeznaczyć jakiś przedmiot w dobrym stanie, który nie był nam potrzebny. Udało nam się uzbierać 79 takich przedmiotów. Były to: biżuteria, paski, miśki, gry i programy komputerowe oraz wiele innych rzeczy. Sporządzeniem listy fantów zajęła się Karolina, która podzieliła przedmioty na grupy. Następnie Filip z Erykiem wykonali losy. Cena jednego losu wynosiła 1zł.

Przygotowania do loterii fantowej

ZAPROSZENIE NA KIERMASZ ULOTKI Tekst do ulotek przygotowali Filip i Eryk. Wykonaniem szablonu zaproszenia zajął się Filip. ZAPROSZENIE NA KIERMASZ Uczniowie klas drugich Gimnazjum nr 1 w Olecku przy Zespole Szkół serdecznie zapraszają na kiermasz i loterię fantową, z okazji Świąt Bożego Narodzenia ,każdy znajdzie coś dla siebie . Przyjdź ,na pewno nie pożałujesz. Kiermasz odbędzie się dnia 22 Grudnia o godzinie 10:30-12:00.

PLAKATY Oczywiście o każdej imprezie należy poinformować jak najszersze grono osób. Zatem zabraliśmy się za robienie plakatów z informacją o naszym kiermaszu. Najpierw należało ułożyć odpowiedni tekst. Zajęły się tym Bożena, Iga i Ewa. Kolejną czynnością było wykonanie plakatów. To zadanie należało do Karoliny, Asi, Kamila, Bożeny, Igi, Ewy, Filipa i Eryka. Plakaty rozwieszała Karolina i Asia wraz z opiekunem na terenie szkoły i osiedla.

Ciastka Kolejnymi produktami, które pojawiły się na naszym kiermaszu były ciastka. Odnalezienie przepisów nie sprawiło nam kłopotów. Część produktów otrzymaliśmy od sklepu „ ABC” pana Makowskiego i Milewskiego. Resztę rzeczy musieliśmy kupić i przynieść sami. Pani Ania przydzieliła nam obowiązki jakie mieliśmy wykonać piekąc ciastka.

WYRÓB CIASTEK Na początku Asia zagniatała ciasto na kruche ciasteczka, a ugniataniem ciasta na pierniki zajął się Kamil. Następnie Marysia, Kamil i Asia przy użyciu foremek wycinali z ciasta wzory. Zapach piekących się ciastek roznosił się po całej kuchni. Każda blacha z ciastkami piekła sie około 15 minut. Ozdabianiem ciastek zajęła się Asia. Ciastka były ozdabiane lukrem i innymi słodkościami. Filip z Erykiem zajęli się przygotowaniem wafli, które przekładali masą krówkową. Wafle cieszyły się powodzeniem, ponieważ sprzedane zostały w ciągu kilku minut.

PRZEPIS NA PIERNIKI ¼ szklanki miodu 5 łyżek miękkiego masła Składniki: ¼ szklanki miodu 5 łyżek miękkiego masła ½ szklanki brązowego cukru (lepiej zastąpić cukrem pudrem) 1 jajko 2 ¼ szklanki mąki 1 łyżeczka sody 4 łyżeczki przyprawy do piernika opcjonalnie: 1 łyżeczka kakao (jeśli lubicie, gdy pierniczki mają ciemniejszy kolor) Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ciasto. Rozwałkować, delikatnie podsypując mąką (jeżeli sie bardzo klei, podsypać więcej), na grubość około 3 mm, wycinać pierniczki. Przy pomocy słomki lub wykałaczki można wyciąć otworek na wstążkę. Układać na blaszce wyłożonej papierem i piec około 10 minut w temperaturze 180ºC. Uważać, by nie piec za długo, bo będą miały posmak goryczy. Po upieczeniu wystudzić i ozdobić. 27

Przepyszne świąteczne ciasteczka Składniki: - 6 żółtek - 2 szklanki cukru - 2 palmy - 1 kg mąki - ½ litra kwaśnej śmietany - 30 g amoniaku (lub 25 g proszku do pieczenia i pół łyżeczki sody) - ¾ paczki cynamonu - 1,5 paczki przyprawy do piernika - 2 łyżki kakao Wykonanie: 1. Produkty które trzymasz w lodówce wyciągnij wcześniej, żeby nie były zimne. 2. Do dużej miski wrzuć pociętą palmę, żółtka, śmietanę, cukier i wszystko dokładnie wymieszaj. 3. Gdy uzyskasz jednolitą masę dorzuć cynamon, przyprawę piernikową, amoniak (rozpuszczony w zimnej przegotowanej wodzie) lub proszek do pieczenia z sodą. Ponownie wszystko wymieszaj. 4. Teraz dodaj mąkę – na tym etapie możesz używać rąk do wymieszania i wyrobienia ciasta. 5. Wyrobione ciasto rozwałkuj do grubości ok. 0,5cm. Teraz możesz wykroić w cieście za pomocą foremek ulubione kształty. 6. Wycięte ciastka układaj na blachę wyłożoną papierem pergaminowym lub folią aluminiową. 7. Pierniki wkładamy na ok. 15-20 minut do piekarnika, rozgrzanego do temperatury 200 stopni C. 8. Gdy ciastka przestygną możesz je udekorować.

KIERMASZ Dnia 22 grudnia 2010 roku od godziny 10.30 do godziny 12.00 trwał kiermasz, który przygotowaliśmy przez ostatnie miesiące nauki. Wykorzystaliśmy stoiska z poprzedniego kiermaszu. Pan konserwator z paniami sprzątającymi, a także Filipem, Erykiem i Patrykiem zajęli się zawieszaniem nad stoiskami lampek choinkowych.

PRZEBIEG KIERMASZU Następnie zaczęliśmy znosić owoce naszej pracy, czyli ciastka, pudełka, choinki, bombki oraz rzeczy do loterii. Przy każdym z trzech stoisk stały po dwie osoby. Największy popyt był na ciastka. Najszybciej jednak wykupiono wafle autorstwa Eryka i Filipa. Przy stoisku na ciastka stały Iga z Marysią, sprzedażą choinek zajęli się Kamil z Asią, natomiast przy stoisku z loterią stali Karolina i Filip.

stoisko z Ciastkami Przy stoisku z ciastkami stały Iga z Marysią i Kamilem, natomiast sprzedażą choinek zajęli się Eryk z Patrykiem, a przy stoisko z loterią obsługiwali Karolina z Filipem.

Stoisko z Loterią Sprzedaż losów na naszej loterii fantowej cieszyła dużym zainteresowaniem wśród wielu uczniów naszej szkoły.

A oto JESZCZE KILKA Fotek Z PRZEBIEGU KIERMASZU

Podsumowanie Kiermasz zakończył się naszym sukcesem, choć nie za bardzo w to wierzyliśmy. Prawie wszystko zostało sprzedane: zostało jedynie kilka losów, choinka i dwa pudełka na prezenty. Zarobione pieniądze przeznaczymy na wycieczkę, na którą chcemy jechać pod koniec roku szkolnego.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ