Prezentacja semestralna – semestr trzeci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOLE JAKO PRODUKT REAKCJI WODNYCH ROZTWORÓW KWASÓW I ZASAD
Advertisements

Oznaczanie zawartości cukrów w sokach
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
KWASY Kwas chlorowodorowy , kwas siarkowodorowy , kwas siarkowy ( IV ), kwas siarkowy ( VI ), kwas azotowy ( V ), kwas fosforowy ( V ), kwas węglowy.
Sodu, potasu, magnezu, wapnia, glinu, żelaza i miedzi.
Sole Np.: siarczany (VI) , chlorki , siarczki, azotany (V), węglany, fosforany (V), siarczany (IV).
SOLE to związki chemiczne o wzorze ogólnym: MR
EN ISO 8044:1999 Korozja metali i stopów – Podstawowa terminologia i definicje Korozja to fizykochemiczne oddziaływanie między środowiskiem i metalem,
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
DYSOCJACJA ELEKTROLITYCZNA SOLI
WODA KRÓLEWSKA Zapraszam ;).
Wodorotlenek Potasu KOH.
WŁAŚCIWOŚCI FIZYCZNO-CHEMICZNE SOLI
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Chrom.
Mangan (Mn).
Andrzej Widomski Katarzyna Miłkowska Maciej Młynarczyk
Chemia Ogólna Wykład I.
DYSOCJACJA JONOWA KWASÓW I ZASAD
ANALIZA OBJĘTOŚCIOWA (= analiza miareczkowa), dział analizy chemicznej którego podstawą jest miareczkowanie.
Wodorotlenki i kwasy.
WODA I ROZTWORY WODNE TESTY
Doświadczenia chemiczne
Chrom Klaudia Laks, 1bL Duże Koło Chemiczne, Liceum Akademickie w ZS UMK w Toruniu (2012/2013)
Czas wyboru nadszedł- zostań chemikiem
Budowa, właściwości, Zastosowanie, otrzymywanie
PROJEKT EDUKACYJNY KOLOROWY ŚWIAT CHEMII.
Temat: Reakcje strąceniowe
Budowa, otrzymywanie Zastosowanie, właściwości
AQUANET Pracę wykonała
Wykonał Piotr woźnicki
Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów
ZASTOWANIE I WŁAŚCIWOŚCI
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Hydroliza Hydrolizie ulegają sole:
KWASY NIEORGANICZNE POZIOM PONADPODSTAWOWY Opracowanie
Zarządzanie środowiskiem
Wędrówka jonów w roztworach wodnych
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
CHEMIA ORGANICZNA I JEJ ZNACZENIE W UKŁADACH BIOLOGICZNYCH
WĘGLOWODORY.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Fenole.
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
Autorzy: Adrianna Przybylska
Praktyczne zastosowanie soli w lecznictwie i gospodarstwie domowym do Projektu pt „sole w Życiu Codziennym” uczniowie klasy II D gimnazjum w Zespole Szkół.
Właściwości wybranych soli i ich zastosowanie
Reakcje utlenienia i redukcji
- życiodajna Substancja
Wodorotlenki i zasady -budowa i nazewnictwo,
Żelazo i jego związki.
Chrom i jego związki Występowanie chromu i jego otrzymywanie,
SKŁADNIKI ŻYWNOSCI. Białka Białka pełnią funkcje budulcowe (służą do budowy tkanek)
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Znaczenie wody w przyrodzie i gospodarce
Woda – jedno słowo, tyle znaczeń.
Analiza jakościowa w chemii nieorganicznej – kationy
Elektrolity i nieelektrolity
Wskaźniki kwasowo - zasadowe i pozostałe wskaźniki
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
Aminokwasy amfoteryczny charakter aminokwasów,
UNIKANIE WYPADKÓW w pracowni chemicznej
Zapis prezentacji:

Prezentacja semestralna – semestr trzeci Sól soli nierówna Prezentacja semestralna – semestr trzeci Grupa B2 Kompetencja Matematyczno-przyrodnicza

Cele projektu Zapoznanie się uczniów z budową i właściwościami wybranych soli; Zapoznanie się z metodami wykrywania soli; Określenie roli soli w środowisku naturalnym.

Badanie wpływu roztworów soli na wzrost roślin Sporządzono roztwory soli: chlorku ołowiu (II), azotanu (V) potasu i chlorku sodu o następujących stężeniach: 0,1% 1% 2,5% 5%

Posiano owies, pszenicę i żyto, a następnie podlano je podanymi roztworami soli Następnie badano wpływ tych roztworów na wzrost roślin. Rośliny podlane roztworami azotanu (V) potasu rosły do stężenia 2,5%, podlane roztworem chlorku sodu do 1%, a roztworem chlorku ołowiu(II) nie urosły w ogóle. tro

Ogródki chemiczne Badaliśmy zachowanie się wybranych soli w szkle wodnym.

WIZYTA W OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW 21 maja 2011 r.

Tym razem odwiedziliśmy białostocką oczyszczalnię ścieków Tym razem odwiedziliśmy białostocką oczyszczalnię ścieków. Obejrzeliśmy na czym polegają kolejne etapy oczyszczania wody - skomplikowany proces. Najpierw osad strącano na dużych kratach. Potem oczyszczano wodę chemicznie. Zawierała kationy, które wychwytywały metale ciężkie.

Następnie osad czynny zawierający bakterie oczyszczał wodę biologicznie. Wytrącony w ten sposób osad organiczny przechowywano w postaci granulek. Na koniec woda trafia do rzeki Białej.

Wykrywanie kationów metali wybranych soli

Magnez Magnez wykryto na podstawie wydzielenia się charakterystycznego zapachu amoniaku

Żelazo (III) Heksacyjanożelazian(II) potasu tworzy z jonami żelaza(III) (w środowisku obojętnym lub kwasowym) krwisto-czerwony związek kompleksowy.

Kobalt (II) Stężony kwas solny dodany do roztworu soli kobaltu powoduje zmianę zabarwienia na niebiesko-zieloną

Mangan (II) Mn2+ + 2OH- → Mn(OH)2↓ 2 Mn(OH)2 + O2 → 2 MnO2·H2O

Jony chromianowe i dichromianowe wytrącają żółty osad chromianu(VI) ołowiu(II).

Azotan(V) srebra wytrąca z roztworów soli chlorkowych biały osad chlorku srebra.

Jony jodkowe wytrącają żółty osad jodku ołowiu(II) Jony jodkowe wytrącają żółty osad jodku ołowiu(II). Osad rozpuszcza się w nadmiarze odczynnika z utworzeniem tetrajodoołowianu(II).

Zdjęcia zaczerpnięto ze stron internetowych