Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FERRO-TERM SP. Z O.O. ŁÓDŹ.
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Marketing Usług - WYKŁAD
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
Pomiar obciążeń administracyjnych
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
PREZENTACJA PROJEKTU CLOEMC III
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Michał Zuber Uwarunkowania polityczne transformacji gospodarczej w Rosji w latach Porównanie z sytuacją w Polsce.
Mirosław ŚWIERCZ Politechnika Białostocka, Wydział Elektryczny
Polskie sieci naukowe Grupa jednostek naukowych posiadających osobowość prawną, podejmujących na podstawie umowy zorganizowaną współpracę związaną z prowadzonymi.
Virtual Design and Automation Centre
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Aleksander Gabryś, Manager, Ernst&Young Warszawa, 3 czerwca 2013 roku
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
KONCEPCJE ROZWOJU WIELOFUNKCYJNEJ FLOTY ŚRÓDLĄDOWEJ
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
TOROWISKA TRAMWAJOWE - WCZORAJ I DZIŚ
ALGORYTMY OPTYMALIZACJI
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
Przekrycie cięgnowo – prętowe nad sztucznym lodowiskiem w Rzeszowie
Microsoft Solution Framework
SPOTKANIE WARSZTATOWE
Automatyzacja procesu obsługi klienta podczas sytuacji kryzysowych Igor Bokun, prezes zarządu Warszawa,
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO
MATY WIBROIZOLACYJNE WE WROCŁAWSKICH TORACH TRAMWAJOWYCH
METODY NUMERYCZNE I OPTYMALIZACJA
Obsługa procesów biznesowych w MOSS 2007 Na przykładzie procesu obsługi zleceń Paweł Wróbel.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
IMPEX GEO Jeden z największych dostawców sprzętu pomiarowego dla zastosowań geodezyjnych i GIS, dystrybutor firm Trimble, Nikon i Spectra Precision. Firma.
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
GRUPA ROBOCZA 1 Technologie Redukcji Ryzyka Zawodowego
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
Obciążenia nawierzchni
ROZBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 91 NA ODCINKU TCZEW - CZARLIN
Wydziałowe Międzyinstytutowe
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Historia Grupy Asseco Rozpoczęcie działalności.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ I ICH WPŁYW NA ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania Jakością.
KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU.
Katedra Inżynierii Produkcji
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
ROS – 2016 „Elastyczne strategie inwestycyjne - projektowanie i wycena Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu 12 stycznia 2016 Propozycja uproszczonego szacowania.
Biotechnolog.
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Temat pracy Promotor: Imię i nazwisko dyplomanta Rodzaj pracy (dyplomowa inżynierska/magisterska)
Cyber Security Management
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Nasza misja . Misją naszej firmy jest zapewnienie satysfakcji klientom, oferując wyroby najwyższej jakości przy rozsądnej cenie.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska BŁĘDY W PROJEKTOWANIU I WYKONAWSTWIE NOWYCH ROZWIĄZAŃ KONSTRUKCJI TORÓW TRAMWAJOWYCH dr inż. Jacek Makuch Instytut Inżynierii Lądowej Politechnika Wrocławska jacek.makuch@pwr.wroc.pl

Geneza problemu początek lat 90-tych: reforma ustrojowa - zmiany w modelu zarządzania komunikacją zbiorową wprowadzenie gospodarki rynkowej - zbliżenie poziomu cen produktów krajowych i zagranicznych wzrost aktywności producentów z branży torów tramwajowych rozpowszechnienie się wielu nowatorskich rozwiązań - tory tramwajowe: wydzielone z jezdni wbudowane w jezdnię

BŁĘDY: . Podparcie szyny . Zamocowanie szyny . Zabudowa szyny

Podparcie szyny podstawowy błąd - nieodpowiednia sztywność: przyczyny: co do samej wartości co do zmienności na długości toru przyczyny: zastosowanie nieodpowiedniego materiału niedokładne wykonanie uproszczenie technologii wykonania - zmiana modelu pracy toru

zastosowanie nieodpowiedniego materiału przekładki

zastosowanie nieodpowiedniego materiału skokowa zmiana sztywności Wrocław - skrzyżowanie ul.Traugutta i Krasińskiego, 2003

niedokładne wykonanie korygowanie różnic wysokości Wrocław - ul. Drobnera, 1998

niedokładne wykonanie zanieczyszczenia w rowkach Wrocław - ul. Hubska, 1999

zmiana modelu pracy toru wypełnienie pomiędzy podporami Wrocław - ul. Wyszyńskiego, 2003

Zamocowanie szyny tory o ciągłym modelu podparcia

zamocowanie szyny łapki Łp

zamocowanie szyny łapki torów podsuwnicowych

Zabudowa szyny wymagania: szczelność połączenia wzajemna niezależność ugięć szyny i nawierzchni drogowej

zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych Łódź - skrzyżowanie ul.Legionów i Zachodniej, 2002

zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych Wrocław - pl.Strzegomski, 2005

zabudowa szyny wypełnienie komór szynowych wkładki z elastycznych tworzyw sztucznych

zabudowa szyny poprzeczki torowe elastyczne okładziny

Podsumowanie zastosowanie nowych technologii: doskonalenie dotychczasowych rozwiązań nowe problemy Wniosek: Początkowy okres eksploatacji nowych rozwiązań konstrukcji torów tramwajowych należy wykorzystać na wychwycenie i usunięcie pojawiających się błędów

Wychwycenie i usunięcie błędów inwestorzy i jednostki badawcze: analizy teoretyczne badania na modelach i obiektach rzeczywistych projektanci i wykonawcy: stosowanie szczegółowych specyfikacji technicznych (SST) producenci i dostawcy: certyfikaty i aprobaty warunki techniczne szkolenia dla pracowników wykonawcy nadzór podczas budowy