Tramwaje w Marsylii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Advertisements

Bezpieczni na drodze.
PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Manewry ruchu drogowego
Zakończ ZNAKI DROGOWE Ostrzegawcze Zakazu Nakazu Informacyjne K. Jęśko.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Jak moje miasto jeździ z głową?
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
MOJE PIERWSZE PRAWO JAZDY
TEST Przecinanie się kierunków ruchu. Wykonał Wiesław Flitta.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Znaki Drogowe Test.
Tramwaje w Kolonii i Bonn
Tramwaje w Miluzie.
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Tramwaje w Sheffield.
WYBRANE PRZEPISY MANEWRY O RUCHU DROGOWYM Przygotowała:
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Tramwaje w Sztutgarcie
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY MOTOROWEREM
Zasady przejazdu przez skrzyżowania o ruchu niekierowanym
SZKOLNY ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
PODSTAWOWE MANEWRY W CZASIE JAZDY ROWEREM
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Tramwaje w Nottingham.
Tramwaje w Nicei.
Tramwaje w Saint Etienne
Tramwaje w Grenoble.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Polskie Towarzystwo Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy Turystyczno-Krajoznawcze z Zagranicą UMŁ Oddział Łódź – Polesie im. Jana Dylika Klub Turystów.
La Défense to nowoczesna dzielnica biurowo- wystawienniczo-mieszkalno-handlowa, w aglomeracji Paryskiej. Dzielnica ta stanowi główne centrum biznesu.
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
MANEWRY.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
„Bądź bezpieczny na drodze”
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
ORGANIZACJA KOMUNIKACJI W DNIU MECZU FINAŁOWEGO LIGII EUROPEJSKIEJ.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
Lekcja r. Temat: Zasady bezpiecznego korzystania z publicznych środków lokomocji.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni dróg w kwartale ulic: Królowej Jadwigi/Bogusława/ Bohaterów Getta Warszawskiego/Ściegiennego.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Katedra Mostów i Kolei PROBLEMY ZAPEWNIENIA OBSŁUGI KOMUNIKACYJNEJ STAREGO MIASTA WE WROCŁAWIU przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE.
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Tramwaje w Bordeaux.
Tramwaje w Miluzie.
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Tramwaje w Nicei.
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Marsylii

http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- marseille.html Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh- marseille.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_ Marseille http://www.railfaneurope.net/pix_frameset. html

Sieć linii metra i tramwajów

Cours Belsunce - trudno sobie teraz wyobrazić jak wygladały te ulice przed wprowadzeniem w 2007 r. tramwaju (Marsylia miała złą reputację korków ulicznych i na ogół niskiej jakości przestrzeni publicznej)

Cours Belsunce na odcinku gdzie leżą tory tramwajowe zmieniła się w pieszą promenadę z pasami dla pojazdów transportu publicznego

Skręt w La Canebière z Cours Belsunce nie zawsze daje się łatwo wykonać - nadal bywa za wiele samochodów

Jezdnia na La Canebière (głównej ulicy śródmieścia) została zwężona i zmieniona na jednokierunkową

Tory tramwajowe poprowadzono po bokach jezdni pozostawiając nadal wiele przestrzeni dla pieszych

Malowniczy zawijas na Square Stalingrad pod Kościołem Reformatów

Place Sadi Carnot (skrzyżowanie Rue Colbert z Rue de la République) tramwaje przyniosły wielką zmianę krajobrazu - obie ulice mają po jednym pasie ruchu w każdym kierunku i wydzielone torowisko

To samo miejsce - stan sprzed budowy linii tramwajowej

Boulevard de Dunkerque w dawnej dzielnicy portowej - tramwaj w kompleksie Euroméditerranée będącym ważnym elementem rewitalizacji śródmieścia

Boulevard Longchamp zmieniono na pieszo-tramwajową aleję Kamienice nie mają alternatywnego dojazdu

Palais Longchamp - informacja elektroniczna nad panelem reklamowym, kasownik i automat biletowy (przystanki nie mają charaktyrystycznego elementu architektonicznego, jak to bywa w innych miastach francuskich)

Avenue Foch - przystanek "Foch-Boisson” Większość przystanków ma klasyczny układ z dwoma peronami

Przystanek "Blancarde-Foch" to przykład układu z peronem wyspowym Avenue Foch Przystanek "Blancarde-Foch" to przykład układu z peronem wyspowym

Avenue Foch przy Boulevard Chave - bliskość torowiska ...

... i budynków

Detale otoczenia architektonicznego przystanków

Detale otoczenia architektonicznego przystanków

Boulevard Chave (rok 2002) - pociąg złożony z dwóch francuskich PCC na ostatniej i jedynej linii tramwajowej 68 zachowanej w mieście wjeżdża do tunelu prowadzącego do podziemnej krańcówki Noailles; tunel ten, zbudowany w 1894 r. dla tramwaju parowego (wtedy jednotorowy), jest prawdopodobnie najstarszym miejskim tunelem tramwajowym na świecie

To samo miejsce sześć lat później - tunel zamknięty z powodu przebudowy Ze względu na większą skrajnię nowych wagonów zbudowany będzie jeden tor

Stary budynek stacji Noailles na Marché des Capucins (kończącej tunel tram- waju parowego) - ze względu na opadający teren perony znajdowały się niemal na poziomie terenu po jednej stronie budynku, powyżej mieścił się targ rybny

Boulevard Chave sześć lat później - ulica została całkowicie przebudowana z użyciem środków uspokojenia ruchu i nowym urządzeniem przystanków, wagony są oczywiście także współczesne

Boulevard Chave - kilka zdjęć przebudowanej ulicy

Jezdnie są oczywiście jednopasowe, a tory wydzielone

Jednak na wysokości przystanków samochody wjeżdżają na torowisko

Typowy przystanek na Boulevard Chave - nie ma tu wysepki-azylu, ale są za to słupki uniemożliwiające wyprzedzanie stojącego tramwaju

Ta sama ulica przed przebudową

Stare tramwaje "68" jeździły na drugą stronę torów kolejowych do przedmieścia Sainte Thérése

Tory z lewej należą do linii otwartej w 2007 roku

Przedmieście Ste Thérése - malownicza ulica na tyłach prezbiterium parafialnego kościoła

Boulevard Sainte Thérése - pomimo kameralnych rozmiarów, zabudowuje się nową kamienicą mieszkalną

Zajezdnia St-Pierre

Linia tramwajowa przechodzi przez ogrodzenia i biegnie krótko terenem należącym do przedsiębiorstwa miejskiego transportu

Dla przyjęcia nowych wagonów zajezdnia została całkowicie przebudowana i powiększona

Detale wnętrza nowego wagonu

To prawdopodobnie jeden z najoryginalniejszych wagonów kiedykolwiek wykonanych w masowej skali

Nowa linia tramwajowa ...

... jest bardzo popularna