W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Advertisements

WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Dzień Transplantologii
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
„WITAMY W NASZEJ SZKOLE”
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
Szkoła Przyjazna Uczniom !
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Nasze gimnazjum istnieje od 1999 r. W 2003 roku staraniem Pani Dyrektor zostało mu nadane imię prof. Stefana Myczkowskiego oraz ufundowany sztandar. Pani.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt Wordcrossing Słupia – Baia Mare IV 2013.
Socrates Comenius Rugby Harris School –
Kolegium Zakonu Pijarów
Wizyta studyjna gości z Cypru, Włoch, Łotwy, Litwy i Turcji.
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Sokrates Comenius Tiverton Primary School w Londynie października 2010.
WIZYTA COMENIUS EŁK PAŹDZIERNIK 2007
Wizyta w Eurajoki W ramach projektu Sokrates Comenius w dniach 4-9 lutego 2007r. delegacja naszej szkoły w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena.
Wizyta w Polsce r. – r. Projekt Partnerski – Comenius Porosty a zanieczyszczenie powietrza.
W dniach marca 2010 r. delegacja naszej szkoły w składzie: dyrektor Leszek Sobczak, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka, Maria Wyłuda, Bożena Sadowska.
W dniach maja 2008 roku odbyła się kolejna wizyta nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Weener. Tym razem celem wizyty było dalsze poznawanie.
Delegacja naszej szkoły w Finlandii
poznawane przez uczniów z różnych grup wiekowych
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
18 grudnia 2013 roku po raz trzeci gościliśmy w naszej szkole gimnazjalistów z powiatu mieleckiego.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Z przedszkola do szkoły.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Wymiana polsko-niemiecka
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Dörtyol 28 IV - 3 V 2014.
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Słupia 24 II - 1 III 2014.
Plan projektu wymiany międzynarodowej między Polską a Norwegią 6-16 kwietnia 2010.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
UCZESTNICY PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 W ROKU SZKOLNYM 2013/14 Dyrektor szkoły: p. Joanna Bieńko Koordynator programu: p. Beata Niziołek Nauczyciele:
,,Moja Szkoła „.
„Dzieci potrzebują tego, abyśmy poświęcali im swój własny czas. W tym leży problem - dzieci wymagają mnóstwa czasu. Poświęćmy więc dzieciom czas, którego.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
11-19 May 2015 Turkey Comenius project: Open minds! Open Europe! Together we make it better!! !
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
WARSZTATY W PYRGOS/GRECJA 3 PAŹDZIERNIK 2015 (SOBOTA)- - 9 PAŹDZIERNIK 2015 (PIĄTEK)
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Podstawowa Nr 92 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Kronika międzynarodowej wymiany językowej
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Sprawozdanie z wyjazdu do ensisheim we Francji
Publiczna Szkoła Podstawowa
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Reklama Szkoły w Rogoźnicy
Erasmus+ Zwalczanie ksenofobii, nietolerancji i rasizmu przez edukację
prezentacja wykonana przez ucznia klasy VI – Bartłomieja Kowalewskiego
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska, gościła w szkole niemieckiej w Weener. Celem wizyty była realizacja zadań wynikających z programu Socrates Comenius, którego głównym założeniem jest międzynarodowa współpraca szkół. W projekcie „Kulturowe tradycje i zwyczaje poznawane przez uczniów z różnych grup wiekowych” uczestniczą trzy szkoły: SP 7 z Ełku, Grundschule z Weener i szkoła z Eurajoki (Finlandia), która jest koordynatorem całego przedsięwzięcia. Partnerskie wizyty są nieodłącznym elementem programu. Podczas pobytu w Weener ełczanie mieli okazję dowiedzieć się, w jakich warunkach pracują uczniowie i nauczyciele niemieckej szkoły, poznać ich rodzinne miasto i zwiedzić okolice. A oto krótka relacja z wizyty: W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska, gościła w szkole niemieckiej w Weener (Niemcy). Celem wizyty była realizacja zadań wynikających z programu Socrates Comenius, którego głównym założeniem jest międzynarodowa współpraca szkół. W projekcie „Kulturowe tradycje i zwyczaje poznawane przez uczniów z różnych grup wiekowych” uczestniczą trzy szkoły: SP 7 z Ełku, Grundschule z Weener i szkoła podstawowa z Eurajoki (Finlandia), która jest koordynatorem całego przedsięwzięcia. Podczas pobytu w Weener ełczanie mieli okazję dowiedzieć się, w jakich warunkach pracują uczniowie i nauczyciele niemieckej szkoły, poznać ich rodzinne miasto i zwiedzić okolice. A oto krótka relacja z wizyty:

Oto cel naszej podróży – Grundschule w Weener.

W holu głównym zaprzyjaźnionej szkoły przywitała nas gazetka poświęcone Szkole Podstawowej nr 7 w Ełku. W holu głównym zaprzyjaźnionej szkoły przywitała nas gazetka poświęcone Szkole Podstawowej nr 7 w Ełku.

Oficjalne spotkanie w pokoju nauczycielskim Oficjalne spotkanie w pokoju nauczycielskim. Pani dyrektor – Annegret Schmidt – otrzymuje materiały dotyczące Ełku i naszej szkoły. Oficjalne spotkanie w pokoju nauczycielskim. Pani dyrektor – Annegret Schmidt – otrzymuje materiały dotyczące Ełku i naszej szkoły.

Pierwszy dzień wizyty to również spotkania z uczniami w klasach.

Klasy, w jakich na co dzień pracują dzieci z Grundschule, są bardzo podobne do naszych pracowni szkolnych. Klasy, w jakich na co dzień pracują dzieci z Grundschule, są bardzo podobne do naszych pracowni szkolnych.

Jest również sala komputerowa... Jest sala komputerowa... Jest również sala komputerowa...

...oraz pracownia przystosowana do zajęć praktycznych, ...oraz pracownia przystosowana do zajęć praktycznych, wyposażona w niezbędne narzędzia. ...oraz pracownia przystosowana do zajęć praktycznych, wyposażona w niezbędne narzędzia.

Na przerwach uczniowie bez względu na pogodę wychodzą na plac przed szkołą.

Długa przerwa – uczniowie przygotowują się do festynu wiosennego.

Po południu złożyliśmy wizytę w Organeum, gdzie spotkaliśmy się z dziennikarzami oraz przedstawicielem władz lokalnych (z lewej – Kurt Bock). Po południu składamy wizytę w Organeum, gdzie spotykamy się z dziennikarzami oraz przedstawicielem władz lokalnych (z lewej – Kurt Bock).

Następny dzień rozpoczynamy od wycieczki do Papenburga...

... gdzie zwiedzamy sławną stocznię „MAYER WERFT” i obserwujemy proces budowy największych na świecie statków. ... gdzie zwiedzamy sławną stocznię „MAYER WERFT” i obserwujemy proces budowy największych na świecie statków.

Trzeci dzień zapowiada się pracowicie Trzeci dzień zapowiada się pracowicie. Pomagamy dzieciom sadzić bratki na klombach przed szkołą. Trzeci dzień zapowiada się pracowicie. Towarzyszymy uczniom w sadzeniu bratków na klombach przed szkołą.

Zmęczeni, ale zadowoleni... Nie ma to jak praca w grupie.

Dyrektorzy w akcji – od lewej: Annegret Schmidt, Vesa – Pekka Leino i Leszek Sobczak. Dyrektorzy w akcji – od lewej: Vesa – Pekka Leino, Annegret Schmidt i Leszek Sobczak.

Pani Urszula Wysocka przekonuje niemieckie dzieci, że język polski jest zdecydowanie łatwiejszy od fińskiego. Pani Ula przekonuje niemieckie dzieci, że język polski jest zdecydowanie łatwiejszy od fińskiego.

W piątek dochodzi do „spotkania na szczycie”, podczas którego podsumowujemy pierwszy etap współpracy i wyznaczamy kierunki działań na kolejny rok. W piątek dochodzi do „spotkania na szczycie”, podczas którego podsumowujemy pierwszy etap współpracy...

...wyznaczamy kierunki działań na kolejny rok...

... i ustalamy harmonogram przyszłorocznych wizyt.

Po południu odwiedzamy szkołę, która współpracuje z Gimnazjum nr 2 w Ełku.

Po południu uczestniczymy w festynie wiosennym Po południu uczestniczymy w festynie wiosennym. Oglądamy kiermasz sadzonek ... Po południu uczestniczymy w festynie wiosennym. Oglądamy kiermasz sadzonek ...

... oraz podziwiamy stoiska z pracami wykonanymi przez dzieci.

A po oficjalnym powitaniu i otwarciu festynu przez panią Schmidt...

... bierzemy udział w grach i zabawach przygotowanych ... bierzemy udział w grach i zabawach przygotowanych przez uczniów poszczególnych klas... ... bierzemy udział w grach i zabawach przygotowanych przez uczniów poszczególnych klas...

...oraz rozmawiamy z nauczycielami o tradycjach związanych z pierwszym dniem wiosny.

Wysłuchujemy koncertu zespołu muzycznego...

... i oglądamy przedstawienie przygotowane przez szkolne koło teatralne...

...następnie krótki montaż słowno – muzyczny o tematyce wiosennej... ...następnie montaż słowno – muzyczny o tematyce wiosennej... ...następnie krótki montaż słowno – muzyczny o tematyce wiosennej...

... i krótka rozmowa z Polką, której córki uczęszczają do Grundschule w Weener.

Pani Schmidt postanawia pomachać nam jeszcze na pożegnanie Pani Schmidt postanawia pomachać nam jeszcze na pożegnanie. Za rok to my będziemy u siebie gościć delegację z Weener. Do zobaczenia Pani Schmidt postanawia pomachać nam na pożegnanie. Za rok to my będziemy u siebie gościć delegację z Weener. Do zobaczenia 