W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska, gościła w szkole niemieckiej w Weener. Celem wizyty była realizacja zadań wynikających z programu Socrates Comenius, którego głównym założeniem jest międzynarodowa współpraca szkół. W projekcie „Kulturowe tradycje i zwyczaje poznawane przez uczniów z różnych grup wiekowych” uczestniczą trzy szkoły: SP 7 z Ełku, Grundschule z Weener i szkoła z Eurajoki (Finlandia), która jest koordynatorem całego przedsięwzięcia. Partnerskie wizyty są nieodłącznym elementem programu. Podczas pobytu w Weener ełczanie mieli okazję dowiedzieć się, w jakich warunkach pracują uczniowie i nauczyciele niemieckej szkoły, poznać ich rodzinne miasto i zwiedzić okolice. A oto krótka relacja z wizyty: W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska, gościła w szkole niemieckiej w Weener (Niemcy). Celem wizyty była realizacja zadań wynikających z programu Socrates Comenius, którego głównym założeniem jest międzynarodowa współpraca szkół. W projekcie „Kulturowe tradycje i zwyczaje poznawane przez uczniów z różnych grup wiekowych” uczestniczą trzy szkoły: SP 7 z Ełku, Grundschule z Weener i szkoła podstawowa z Eurajoki (Finlandia), która jest koordynatorem całego przedsięwzięcia. Podczas pobytu w Weener ełczanie mieli okazję dowiedzieć się, w jakich warunkach pracują uczniowie i nauczyciele niemieckej szkoły, poznać ich rodzinne miasto i zwiedzić okolice. A oto krótka relacja z wizyty:
Oto cel naszej podróży – Grundschule w Weener.
W holu głównym zaprzyjaźnionej szkoły przywitała nas gazetka poświęcone Szkole Podstawowej nr 7 w Ełku. W holu głównym zaprzyjaźnionej szkoły przywitała nas gazetka poświęcone Szkole Podstawowej nr 7 w Ełku.
Oficjalne spotkanie w pokoju nauczycielskim Oficjalne spotkanie w pokoju nauczycielskim. Pani dyrektor – Annegret Schmidt – otrzymuje materiały dotyczące Ełku i naszej szkoły. Oficjalne spotkanie w pokoju nauczycielskim. Pani dyrektor – Annegret Schmidt – otrzymuje materiały dotyczące Ełku i naszej szkoły.
Pierwszy dzień wizyty to również spotkania z uczniami w klasach.
Klasy, w jakich na co dzień pracują dzieci z Grundschule, są bardzo podobne do naszych pracowni szkolnych. Klasy, w jakich na co dzień pracują dzieci z Grundschule, są bardzo podobne do naszych pracowni szkolnych.
Jest również sala komputerowa... Jest sala komputerowa... Jest również sala komputerowa...
...oraz pracownia przystosowana do zajęć praktycznych, ...oraz pracownia przystosowana do zajęć praktycznych, wyposażona w niezbędne narzędzia. ...oraz pracownia przystosowana do zajęć praktycznych, wyposażona w niezbędne narzędzia.
Na przerwach uczniowie bez względu na pogodę wychodzą na plac przed szkołą.
Długa przerwa – uczniowie przygotowują się do festynu wiosennego.
Po południu złożyliśmy wizytę w Organeum, gdzie spotkaliśmy się z dziennikarzami oraz przedstawicielem władz lokalnych (z lewej – Kurt Bock). Po południu składamy wizytę w Organeum, gdzie spotykamy się z dziennikarzami oraz przedstawicielem władz lokalnych (z lewej – Kurt Bock).
Następny dzień rozpoczynamy od wycieczki do Papenburga...
... gdzie zwiedzamy sławną stocznię „MAYER WERFT” i obserwujemy proces budowy największych na świecie statków. ... gdzie zwiedzamy sławną stocznię „MAYER WERFT” i obserwujemy proces budowy największych na świecie statków.
Trzeci dzień zapowiada się pracowicie Trzeci dzień zapowiada się pracowicie. Pomagamy dzieciom sadzić bratki na klombach przed szkołą. Trzeci dzień zapowiada się pracowicie. Towarzyszymy uczniom w sadzeniu bratków na klombach przed szkołą.
Zmęczeni, ale zadowoleni... Nie ma to jak praca w grupie.
Dyrektorzy w akcji – od lewej: Annegret Schmidt, Vesa – Pekka Leino i Leszek Sobczak. Dyrektorzy w akcji – od lewej: Vesa – Pekka Leino, Annegret Schmidt i Leszek Sobczak.
Pani Urszula Wysocka przekonuje niemieckie dzieci, że język polski jest zdecydowanie łatwiejszy od fińskiego. Pani Ula przekonuje niemieckie dzieci, że język polski jest zdecydowanie łatwiejszy od fińskiego.
W piątek dochodzi do „spotkania na szczycie”, podczas którego podsumowujemy pierwszy etap współpracy i wyznaczamy kierunki działań na kolejny rok. W piątek dochodzi do „spotkania na szczycie”, podczas którego podsumowujemy pierwszy etap współpracy...
...wyznaczamy kierunki działań na kolejny rok...
... i ustalamy harmonogram przyszłorocznych wizyt.
Po południu odwiedzamy szkołę, która współpracuje z Gimnazjum nr 2 w Ełku.
Po południu uczestniczymy w festynie wiosennym Po południu uczestniczymy w festynie wiosennym. Oglądamy kiermasz sadzonek ... Po południu uczestniczymy w festynie wiosennym. Oglądamy kiermasz sadzonek ...
... oraz podziwiamy stoiska z pracami wykonanymi przez dzieci.
A po oficjalnym powitaniu i otwarciu festynu przez panią Schmidt...
... bierzemy udział w grach i zabawach przygotowanych ... bierzemy udział w grach i zabawach przygotowanych przez uczniów poszczególnych klas... ... bierzemy udział w grach i zabawach przygotowanych przez uczniów poszczególnych klas...
...oraz rozmawiamy z nauczycielami o tradycjach związanych z pierwszym dniem wiosny.
Wysłuchujemy koncertu zespołu muzycznego...
... i oglądamy przedstawienie przygotowane przez szkolne koło teatralne...
...następnie krótki montaż słowno – muzyczny o tematyce wiosennej... ...następnie montaż słowno – muzyczny o tematyce wiosennej... ...następnie krótki montaż słowno – muzyczny o tematyce wiosennej...
... i krótka rozmowa z Polką, której córki uczęszczają do Grundschule w Weener.
Pani Schmidt postanawia pomachać nam jeszcze na pożegnanie Pani Schmidt postanawia pomachać nam jeszcze na pożegnanie. Za rok to my będziemy u siebie gościć delegację z Weener. Do zobaczenia Pani Schmidt postanawia pomachać nam na pożegnanie. Za rok to my będziemy u siebie gościć delegację z Weener. Do zobaczenia