Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
Prawa i obowiązki ucznia
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
Dr Anna Okońska-Walkowicz
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Analiza wyników ankiety o hałasie.
Polskie Centrum Mediacji
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wyniki ankiety nt. zajęć wychowania fizycznego w ZSE.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Liczba ankietowanych – 92 osoby Opracowały: Jolanta Lipińska Anna Burzan Marta Wiśniewska.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Procenty wokół nas.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
NEGOCJACJE.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Zapis prezentacji:

Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska

Ankieta była przeprowadzona w listopadzie 2007r. Ankieta była anonimowa. Grupa badawcza 102 osoby.

Cel: Badanie jak uczniowie naszej szkoły radzą sobie z konfliktami

„Konflikt jest nieodłącznym elementem, życia każdego z nas „Konflikt jest nieodłącznym elementem, życia każdego z nas. Niezależnie od wieku, płci czy koloru skóry wszyscy jesteśmy na niego narażeni„ dr Robert Wierzbiński

Wyniki ankiety: 1. Płeć

2. Czy według Ciebie istnieją w szkole konflikty:

3. Co wywołuje konflikty pomiędzy ludźmi (wybierz max 2 odpowiedzi):

4. W jaki sposób Ty rozwiązujesz konflikty? (pytanie otwarte) rozmowa unikanie negocjacje kompromis zrozumienie siła

5. Czy radzisz sobie z rozwiązywaniem konfliktów?

6. Jaką postawę reprezentujesz podczas sytuacji konfliktowych?

7. Z jakim rodzajem konfliktu najczęściej masz do czynienia:

8. Jak oceniasz atmosferę między uczniami w Twojej klasie?

9. Jak oceniasz poziom komunikowania się i przepływ informacji wewnątrz klasy, szkoły?

10. Jakie uczucia najczęściej towarzyszą Ci w czasie konfliktu (wybierz 2):

Działania podejmowane przez ludzi w sytuacji konfliktu zależą od: cech osobowościowych, temperamentalnych oraz tego, jak ważny jest dla nich przedmiot konfliktu

Zasadniczo wyróżnia się pięć stylów działania w sytuacji konfliktu: 1. Unikanie 2. Łagodzenie 3. Konkurencja 4. Kompromis 5. Kooperacja

Postawy wobec sytuacji konfliktowej wśród ankietowanych:

UNIKANIE – 23 osoby - ignoruje konflikt - pomija go milczeniem - odwleka jego rozwiązanie - wycofuje się z miejsca gdzie odbywa się konflikt - przekonuje siebie i innych, że nic się nie wydarzyło

ŁAGODZENIE – 25 osób postępuje zgodnie z interesem strony przeciwnej rezygnuje z własnych celów z uwagi na obawę utraty dobrych stosunków z innymi obawia się osamotnienia

rozwiązuje konflikt akceptując cele drugiej strony KOOPERACJA - 50 osób rozwiązuje konflikt akceptując cele drugiej strony nie rezygnuje z własnych przekonań zakłada, że zawsze można znaleźć rozwiązanie ,które usatysfakcjonuje obie strony konfliktu szuka przyczyn sporu, którymi najczęściej jest błędna komunikacja lub jej brak

Pozytywne strony konfliktu rozluźnienie utartych zwyczajów, sztywnych schematów zachowań daje możliwość poszerzenia samowiedzy stanowi okazję na wypracowanie nowych lepszych sposobów komunikowania się buduje więź między partnerami jest okazją do przyjrzenia się własnemu stylowi komunikacji

„Konflikt jest czasem nieunikniony… wcześnie dostrzeżony i odpowiednio potraktowany służy integracji” prof. Janusz Grzelak