0-18 miesięcy istnienie budowa więzi 18 m – 3 lata stawanie się odkrywanie świata 3-4 lata bycie określanie własnej tożsamości 4-7 lat działanie kompetencja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Dolnośląska Akademia NGO – profesjonalnie i efektywnie jest współfinansowany ze środków Rządowego Programu- Fundusz Inicjatyw Obywatelskich ALFABET.
Advertisements

Etapy rozwoju dziecka z uwzględnieniem etapów rozwoju czytelniczego
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
Pomiędzy odwagą a tchórzostwem
Program wychowawczy szkoły
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
Cztery estetyki sytuacji edukacyjnych
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
OD „KULTURY I WRAŻLIWOŚCI” DO WRAŻLIWOŚCI KULTUROWEJ
Dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy
człowiek wielkiego serca i wielkiej życiowej mądrości.
MAŁŻEŃSTWO.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
Konsekwencje przemocy ekonomicznej.
Życie nastolatka.
PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNY
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
Psychologia w zarządzaniu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
EO/EPC w działaniu Szkoła demokracji – szkoła samorządności
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE W LINOWIE
Atrakcyjność interpersonalna
„ Człowiek potrzebuje człowieka, żeby być człowiekiem ” (J.R.Bacher)
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Nowe sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów,
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie III Nauczanie EO i EPC Opracowały:
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
WOLONTARIAT ŚDM WOLONTARIAT ŚDM 2016 Struktura krajowa Krajowe Biuro ŚDM Komitet Organizacyjny ŚDM Warszawa Centra Diecezjalne Diecezjalni.
Małe dziecko w systemie edukacji
KÓŁKO TEATRALNE Zajęcia kółka teatralnego odbywają się raz w tygodniu. Uczęszczają na nie przede wszystkim uczniowie klas pierwszych i drugich. Zdobywają.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Charakterystyka partnerstwa lokalnego „W krainie dzikiej róży-Góry Pieprzowe” Kielce, 11 kwietnia 2015 r. Katarzyna Batko PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
Osobowe traktowanie człowieka stymulatorem zdrowia i rozwoju.
The Leader in Me.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
To dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa wykraczająca poza więzi rodzinno- koleżeńsko-przyjacielskie.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
UCHODŻCY I MIGRANCI Forum organizacji pozarządowych kwietnia 2016 r. Oferta pomocy społecznej dla uchodźców.
Naród To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp… Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
Naród  To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp…  Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
SŁOWNIK POJĘĆ LOGO POJĘCIA ZWIĄZANE Z ANTYDYSKRYMINACJĄ  Tolerancja -p ojęcie wywodzące się z języka łacińskiego i oznaczające.
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Skuteczne grono pedagogiczne: kiedy mamy szanse wygrywać z przemocą? Tomasz Wojciechowski.
Sieć współpracy i samokształcenia doradców metodycznych
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Kocham kwiaty.
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Zapis prezentacji:

0-18 miesięcy istnienie budowa więzi 18 m – 3 lata stawanie się odkrywanie świata 3-4 lata bycie określanie własnej tożsamości 4-7 lat działanie kompetencja 7-13 lat dbanie troska lat kochanie intymność WARTOŚCI A ROZWÓJ EMOCJI DZIECKA, CZYLI JAK SKUTECZNIE UCZYĆ WARTOŚCI I KIEDY?

0-18 miesięcy istnienie budowa więzi poczucie własnej wartości adaptacja do złego przebiegu fazy: minimalista dziecko emocjonalnie odcięte dorosły unikający maksymalista dziecko klejące się dorosły przyssany

ciekawość poznawcza adaptacja do złego przebiegu fazy: minimalista dziecko dystansujące się dorosły izolujący się maksymalista dziecko bojaźliwe, ambiwalentne dorosły zachłanny 18 m – 3 lata stawanie się odkrywanie świata

kultura osobista adaptacja do złego przebiegu fazy: minimalista dziecko spięte dorosły sztywny kontroler maksymalista dziecko niewidzialne, kompulsywny aktor dorosły uległy, kameleon 3-4 lata bycie określanie własnej tożsamości

kreatywność, gotowość do podejmowania inicjatywy adaptacja do złego przebiegu fazy: minimalista dziecko konkurujące dorosły kompulsywny współzawodnik maksymalista dziecko bezradne, manipulujące dorosły manipulant 4-7 lat działanie kompetencja

szacunek dla innych ludzi adaptacja do złego przebiegu fazy: minimalista dziecko samotne dorosły sztywny samotnik maksymalista dziecko służebne dorosły pełen poświęcenia opiekun 7-13 lat dbanie troska

poczucie własnej wartości odpowiedzialność adaptacja do złego przebiegu fazy: minimalista dziecko wzorowe dorosły konformista maksymalista dziecko zbuntowane dorosły buntownik lat kochanie intymność