Konferencja PTWP, 25 październik 2005 , Piotr Szymczyk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Znaczenie podręcznika
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Październik 2004 r..
Usługa pilotażowa: optymalizacja kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla MSP Mariusz Gajowiak – Lider Zespołu Sekwencja Sp. z o.o. Warszawa
KOKSOWNIA PRZYJAŹŃ Sp. z o.o.
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Kluczowe czynniki sukcesu
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Operacyjne sterowanie produkcją
Wood Group – przegląd możliwości Lider na rynkach światowych: - usług dla przemysłu przetwórstwa ropy i gazu i energetycznego - inżynierii dna morskiego.
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
call center to nie tylko infolinia
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Współczesne metody zarządzania organizacją
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Centrum Usług Wspólnych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych
Zapis prezentacji:

Konferencja PTWP, 25 październik 2005 , Piotr Szymczyk Projekt restrukturyzacji Skuteczne rozwiązania na przykładzie Elektrociepłowni Warszawskich S.A. Konferencja PTWP, 25 październik 2005 , Piotr Szymczyk

Agenda Wstęp Program Restrukturyzacji Elektrociepłowni Warszawskich Projekt wydzielenia Obszaru Remonty ze struktur Elektrociepłowni Warszawskich S.A.

Wstęp. PDM Polska PDM Polska Sp. z o.o. Podstawowa działalność Firma doradcza. Istnieje od 2000 roku. Obecna działalność od roku 2002 roku Podstawowa działalność Ocena inwestycji energetycznych Zarządzanie projektami Fuzje i przejęcia Wydzielanie działalności niepodstawowej. Outsourcing Kluczowi klienci Grupa Vattenfall (EW S.A., GZE S.A.) Grupa R&M (R&M MainServ, R&M Izomar) Elektrobudowa S.A.

Elektrociepłownie Warszawskie Program restrukturyzacji.

Elektrociepłownie Warszawskie S.A. Styczeń 2000 - Prywatyzacja Elektrociepłowni Warszawskich S.A. Koncentracja EW S.A. na działalności podstawowej Rozpoczęcie programu restrukturyzacji Optymalizacja organizacji, kosztów i zatrudnienia

Program restrukturyzacji Wsparcie zewnętrzne Różnice kulturowe Ludzie i nowa struktura Zarządzanie projektami

Elektrociepłownie Warszawskie S.A. Administracja Produkcja Remonty Elektrociepłownia Żerań Elektrociepłownia Siekierki Elektrociepłownia Pruszków Elektrownia Powiśle Ciepłownia Kawęczyn Ciepłownia Wola Zarząd EW S. A.

Nowa struktura zarządcza Departament Controllingu Departament Organizacyjny Departament Rozwoju Departament Zasobów Ludzkich Departament Sprzedaży Departament Finansowy Dyrektor ds Strategii Dyrektor ds Integracji Dyrektor generalny Poziom strategiczny Pion Logistyki Pion Usług Ogólnych Pion Remontów Pion Usług Socjalnych Pion Nadzoru Właścicielskiego Dyspozytornia Produkcji EC Siekierki EC Żerań EC Kawęczyn EC Pruszków C Wola EC Powiśle Dyrektor ds Produkcji Poziom podstawowy Poziom pomocniczy Poziom pomocniczy = poziom strategiczny = poziom podstawowy = poziom pomocniczy

Restrukturyzacja – plan działań Określenie kierunków transformacji EW S.A. – Model Biznesowy Wybór liderów zmian – assessment center Określenie architektury odpowiedzialności Ustalenie zasad funkcjonowania rynku wewnętrznego Dobór potencjalnych pracowników szczebla (n-2) – assessment center Przygotowanie budżetów jednostek organizacyjnych i Spółki Podział zasobów pomiędzy jednostki organizacyjne Mianowanie kadry n-1 i n-2 Start nowej struktury organizacyjnej EW S.A.

Model biznesowy – kierunki transformacji EW S.A. Centralizacja zasobów wokół łańcucha wartości w celu wykorzystania efektu skali Decentralizacja zarządzania poprzez oddelegowanie większej odpowiedzialności i kompetencji decyzyjnych na niższe szczeble zarządzania Koncentracja na kluczowych zagadnieniach biznesu Ocena stopnia wykorzystania posiadanego potencjału zasobów Orientacja rynkowa i relacje wewnętrzny klient - wewnętrzny dostawca

Zasady funkcjonowania rynku wewnętrznego Nowa organizacja EW S.A. wprowadza reguły gry rynkowej pomiędzy wyodrębnionymi jednostkami ekonomicznymi poprzez wprowadzenie relacji „Wewnętrzny Dostawca - Wewnętrzny Klient”. Rynek wewnętrzny dotyczy wszelkich usług mających charakter pomocniczy Stronę podaży reprezentują Remonty, Jednostka Pomocnicza i umieszczone w Centrali wybrane jednostki usługowe np.: IT Stronę popytu reprezentują wszystkie jednostki organizacyjne nowej struktury EW S.A.

Projekt restrukturyzacji. Wydzielenia Spółki zależne Hotele EWSA Sp. z o.o. / Nieruchomości EWSA Sp. z o.o. EW Services Sp. z o.o. / Coaltran Sp. z o.o. Projekty wydzieleniowe Opieka medyczna / Ochrona / Stołówki / Utrzymanie czystości Remonty Nawęglanie i obsługa sprzętu ciężkiego Sprzedaż majątku Udziały Nieruchomości i grunty Szkoła. Hotele i ośrodki

Elektrociepłownie Warszawskie Projekt wydzielenia Służb Utrzymania Ruchu/Remontów

Projekt Remonty - przykład „Wydzielenie Zakładu Remontów ze struktury EW S.A.” CELE PROJEKTU Zbudowanie „zdrowej” zdolnej do samodzielnego działania Spółki Remontowej Optymalizacja zatrudnienia w EW S.A. Transfer pracowników Optymalizacja kosztów oraz zabezpieczenie zakresu i jakości prac remontowych Kontrakt Serwisowo-Remontowy Inwestor strategiczny

Przebieg procesu – Organizacja Zarząd Grupa Decyzyjna Grupa Doradcza Menedżer Projektu Administrator projektu Grupa Strategia Remontów Grupa Kontrakt Grupa Spółka Price and Alignment Grupa Personel Contract and Customer Service and Vision Relationship Satisfaction

Grupa projektowa Kontrakt - zadania Przygotowanie listy urządzeń objętych serwisowaniem Założenia do kontraktu serwisowego (rozdziały kontraktu, spis załączników) Opracowanie zakresów i wyceny czynności serwisowych Przygotowanie listy remontów planowych, ich zakresów i wyceny Opracowanie części handlowej kontraktu serwisowego

(stały zakres - przychody gwarantowane) Budżet EW S.A. na remonty Wolny rynek Remonty planowe Serwis przemysłowy (stały zakres - przychody gwarantowane) Czas (lata) 2003 2004 2005 2006 2007 2008

Grupa projektowa Spółka - zadania Opracowanie umowy spółki Przygotowanie i wycena majątku wnoszonego do Spółki – środki trwałe, kapitał pieniężny Optymalizacja i stworzenie nowych procesów Opracowanie projektu struktury organizacyjnej Opracowanie biznes planu Projekt umów dodatkowych (logistyka, dzierżawa nieruchomości, usługi medyczne) Zarejestrowanie Spółki Opracowanie planu i rozpoczęcia wdrożenia systemu IT

Grupa projektowa Personel - zadania Assessment Centre - wybór liderów zmian, odpowiedzialnych za budowanie nowej organizacji Spotkania informacyjne z pracownikami Zakładu Remontów (omówienie przejścia do nowej spółki na podstawie art. 23’ i koncepcji wyboru inwestora strategicznego). Warsztaty dla liderów zmian i trenerów Spotkania informacyjne ze związkami zawodowymi Kick off meeting z wszystkimi pracownikami Zakładu Remontów, prezentacja wizji Uruchomienie programu „Pracownik w firmie”, cykl 12 spotkań Powiadomienie związków zawodowych o przejściu pracowników Wręczenie powiadomień pracownikom

EW Services. Pozyskanie Inwestora

Inwestor strategiczny - wartość dodana dostęp do nowych produktów i technologii dostęp do zasobów wiedzy specjalistycznej i rozwiązań doświadczenie w różnych gałęziach rynku - poszerzenie rynku doświadczenie w outsourcingu wsparcie w przejmowaniu obszarów / spółek utrzymania ruchu w przemyśle rozwój pracowników, wymiana doświadczeń możliwość realizacji dużych projektów / gwarancje bezpieczeństwo Klienta

Projekt Remonty - efekty Działania nowej spółki Efekty podjętych działań wzrost przychodów obniżenie kosztów stałych poprawa organizacji pracy wzrost wydajności wzrost wykorzystania potencjału (obniżenie absencji chorobowej) zmiana mentalności i postaw pracowników podniesienie kompetencji organizacji i pracowników wzrost zaufania Klientów opracowanie strategii i struktury organizacyjnej przegląd i optymalizacja procesów ocena i selekcja kluczowych pracowników (assessment) optymalizacja zatrudnienia opracowanie i wdrożenie nowego motywacyjnego systemu wynagradzania (BSC) zmiana kultury organizacyjnej (praca zespołowa, efektywność, profesjonalizm, orientacja na Klienta) rozwój systemów IT wspomagających zarządzanie dostosowanie do działania na wolnym rynku - konkurencja budowa wizerunku firmy Zarządzanie zmianą – mobilizacja i komunikacja

Dziękuję za uwagę Piotr Szymczyk