NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Demokracja w szkole.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Ewaluacja, czyli jak dowiemy się, jak działamy?. Cele: Powiązanie ewaluacji z badaniem w działaniu Zaplanowanie własnej ewaluacji.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Warsztaty „Klucz do sukcesu” Marek Zbytniewski.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Badając wymaganie „Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych” stwierdzamy, że cała kadra jest zaangażowana w.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Edukacja chrześcijańska
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Zespół Nr 1 Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Samorząd Uczniowski.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONFERENCJA „Nowoczesna szkoła – podnoszenie i eksponowanie jakości pracy” 24 września 2015 r Organizator: Zarząd Okręgu Łódzkiego ZNP KONFERENCJA „Nowoczesna.
8 zasad postępowania lidera
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Nasz wpływ na kwestie globalne
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy SPOTKANIE PIERWSZE NAUCZYCIEL BADACZ NAUCZYCIELKA BADACZKA, czyli to nie jest pomysł na więcej pracy Konieczne jest inteligentne pracowanie, by nie marnować zasobów. Pracować trzeba mądrze, a nie ciężko

Działania podejmowane w projekcie służą rozwojowi systemu edukacji i tworzeniu warunków umożliwiających uczniom uczenie się przez całe życie dla funkcjonowania w społeczeństwie wiedzy. Wspieramy szkoły, w których uczestnicy procesu edukacyjnego (szczególnie uczniowie i nauczyciele) są świadomi wymagań, wykorzystują metody ewaluacji, dzięki zgromadzonym informacjom podejmują decyzje dotyczące kierunków i sposobów rozwoju, współpracują ze sobą, biorą odpowiedzialność za realizację celów oraz wspólnie cieszą się z uzyskanych efektów, są otwarci na dzielenie się wiedzą i dobrymi praktykami. Wizja projektu

PYTANIA Tożsamość Zmiana Metodologia Po co nam szkoła (jako instytucja)? Jaka jest filozofia szkoły? Czym jest badanie w działaniu? (ideologia, kolejna nowinka, trend, metoda, narzędzie, teoria czy …) Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie nauczycielom możliwości rozwoju profesjonalnego? Jaki mam wpływ na decyzje podejmowane w szkole? Po pierwsze wspólnie zastanowimy się nad obszarami, które chcielibyśmy poddać ewaluacji, będziemy mówić o filozofii, koncepcji szkoły o szkole ,która może realizować te wizje , która zapisana jest w wizji projektu, podpowiemy jak te obszary badać a następnie jak przekonać innych ,że razem warto to robić.

? Problem, czyli coś nie idzie tak jak byśmy chcieli, jak sobie to wymarzyliśmy (uczniowie rozmawiają na lekcji, albo zupełnie się nie odzywają, nawet zachęcani postokroć). Wiemy, jak chcemy, niestety widzimy, ze tak nie jest Badania muszą być skoncentrowane na podstawowej działalności oraz muszą dotyczyć czegoś na co mamy wpływ Prowadzone przez osoby, które chcą zrobić „coś”, aby poprawić swoją sytuację (poprzez badania) Przedmiot badania definiowany przez praktyków Próba naukowego poszukiwania odpowiedzi – opisania problemu, który umożliwi jego zrozumienie

Badanie (w działaniu) = (mój/ nasz) problem do rozwiązania + proces zdobywania informacji + wyjaśnienia, które pozwolą (mnie/nam) lepiej zrozumieć naturę problemu + działanie, które doprowadzi (mnie/nas) do zmiany na lepsze + refleksja (ewaluacja) Problem, czyli coś nie idzie tak jak byśmy chcieli, jak sobie to wymarzyliśmy (uczniowie rozmawiają na lekcji, albo zupełnie się nie odzywają, nawet zachęcani postokroć). Wiemy, jak chcemy, niestety widzimy, ze tak nie jest Badania muszą być skoncentrowane na podstawowej działalności oraz muszą dotyczyć czegoś na co mamy wpływ Prowadzone przez osoby, które chcą zrobić „coś”, aby poprawić swoją sytuację (poprzez badania) Przedmiot badania definiowany przez praktyków Próba naukowego poszukiwania odpowiedzi – opisania problemu, który umożliwi jego zrozumienie

Identyfikacja problemu Badanie w działaniu Identyfikacja problemu Zbieranie informacji Analiza Decyzje Działanie/ zmiana Ewaluacja

Czego potrzebuje nauczyciel/ka, by być: - badaczem swojej pracy? Refleksja Umiejętność przeniesienia własnego doświadczenia na poziom szkoły Pozytywna postawa wobec badania Przygotowanie do bycia liderem ewaluacji Umiejętności badawcze Czego potrzebuje nauczyciel/ka, by być: - badaczem swojej pracy? - liderem ewaluacji w swojej szkole?

Warunki sukcesu Nauczyciele to nie pracownicy techniczni czy administracyjni, ale kreatywni badacze i osoby rozwiązujące problemy Badanie w działaniu to doświadczenie demokratyczne, wyzwalające i ubarwiające życie zawodowe.

Postawa nauczyciela badacza przynosi korzyści (?)

Widzimy w Was partnerów Łączymy ewaluację z podejściem AR