Tramwaje w Nicei.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
Budowa centralnego odcinka II linii metra
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Modernizacja ul. Kawęczyńskiej na odcinku
Ścieżki Rowerowe.
Urodził się 27 lub 28 maja 1798 r. w Bodzechowie
Prezentacja – Daria Staś
Znaki poziome.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY O RUCHU PIESZYCH, PRZEMARSZ KOLUMN PIESZYCH
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI
Warszawskie mosty Jakub Cheredis kl.4a.
Przykłady negatywne.
Tramwaje w Kolonii i Bonn
Tramwaje w Miluzie.
Linia pojedyncza przerywana
Zatoka postojowa przy ul. Kościuszki, na wysokości budynku Banku Spółdzielczego Stan przed inwestycjąStan po zrealizowaniu projektu.
Zasady przejazdu przez tory kolejowe i tramwajowe
Tramwaje w Sheffield.
Tramwaje w Sztutgarcie
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis.
Tramwaje w Nottingham.
Tramwaje w Saint Etienne
Tramwaje w Marsylii.
Tramwaje w Grenoble.
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Linia Kolejowa Legionowo-Nasielsk w 1939 roku …
La Défense to nowoczesna dzielnica biurowo- wystawienniczo-mieszkalno-handlowa, w aglomeracji Paryskiej. Dzielnica ta stanowi główne centrum biznesu.
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
INFORMACJA W ZAKRESIE UTRUDNIEŃ W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO
Historia Łódzkich Tramwajów
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
III warianty realizacyjne. Droga wojewódzka 132, której częścią jest ulica Kostrzyńska, aktualnie posiada nawierzchnię w części asfaltową a w części.
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Szkoła Podstawowa nr 8 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie P-1 Znak P-1, w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu. Na.
Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Organizacja ruchu podczas budowy centralnego odcinka II linii metra przy rondzie Daszyńskiego.
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Tramwaje w Bordeaux.
Tramwaje w Miluzie.
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
TRAMWAJ NA NARAMOWICE.
Tramwaje w Nicei.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Tramwaje w Nicei

uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh-nice.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Nice http://www.tramway-nice.org/

Sieć tramwajowa (listopad 2007) 1 linia 8,7 km trasy 21 przystanków

Avenue Jean Médecin - główna ulica handlowa dziewiętnastowiecznego śródmieścia Nicei jest od listopada 2007 r. korytarzem pierwszej linii tramwajowej nowej generacji Tramwaje przywrócono po ponad półwieczu od zamknięcia ostatniej linii pierwotnej sieci (1953 r.)

Avenue Jean Médecin - ruch kołowy ograniczony tylko do jednego pasa

Avenue Jean Médecin kończy się wiaduktem kolejowym, pod którym biegnie Passage Max Verola, prowadzący na Avenue Malausséna

Przejazd pod wiaduktem, a za nim ...

... przystanek Gare Thiers (wbrew nazwie, jest usytuowany koło wiaduktu kolejowego, a nie koło dworca Nice Ville, od którego budynku dzieli go 260 m)

Avenue Borriglione - na większości długości zamieniona w ulicę pieszo- tramwajową (przystanek Borriglione - jeden z niewielu peronów wyspowych)

Aby dostać się do Boulevard Gorbella, tory się rozdzielają i wykorzystują parę równoległych wąskich ulic

Place Masséna - dzięki akumulatorom tramwaje przejeżdżają plac ze złożonymi pantografami (obchody nicejskiego karnawału oraz względy estetyczne spowodowały, że nie dopuszczono tu napowietrznej sieci trakcyjnej)

Wjazd na Place Masséna - przerwa w napowietrznej sieci trakcyjnej

Boulevard Jean Jaurès, przystanek Cathédrale-Vieille Ville wieczorem

Avenue de la République została zamieniona w ulicę pieszą z torowiskiem pośrodku - w sąsiedztwie przystanków tory są zagłębione dla umożliwienia wsiadania z peronów na poziomie podłogi w drzwiach

Między przystankami poziom torowiska jest nieco wyższy niż chodników (w głębi Place Garibaldi, na którym również nie ma sieci trakcyjnej)

Jezdnie wielu ulic poprzecznych zostały przerwane, aby zmniejszyć kolizje z pieszymi i tramwajami

Przystanek końcowy Pont Michel

Przystanek końcowy Pont Michel

Las Planas - druga krańcówka ...

... jest węzłem P+R ...

... i zajezdnią

Położona na zboczu, zaprojektowana jako serpentynowa pętla, z torami wznoszącymi się do hali postojowej (linia przebiega za ogrodzeniem)

Hala zajezdni przez szklaną ścianę otwiera się do przestrzeni pieszej

Tablica erekcyjna i właściwy przystanek

Przestrzeń piesza

Przestrzeń piesza

Na przystankach jeden poziom peronu i drzwi wagonu, skraj peronu ma drewnianą listwę (raczej rzadkie rozwiązanie - zwykle są listwy gumowe)

Przystanki tramwajowe mają logo, co jest unikatowe w przypadku tramwajów francuskich (krańcówka Pont Michel)

Tablice z literą "T" są zwykle umieszczone tylko po jednej stronie, jeśli dwa perony są naprzeciw siebie (przystanek Libération)

Konstrukcja toru

Tor obsiany trawą

Ciąg pieszo-tramwajowy

Tory na długości przystanków są również zabudowane