Tramwaje w Nicei
uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: Prezentację opracowano na podstawie strony internetowej Jacka Wesołowskiego: http://historia.arch.p.lodz.pl/jw37/urbtr/trsh-nice.html uzupełnionej o informacje oraz ilustracje z innych stron: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Nice http://www.tramway-nice.org/
Sieć tramwajowa (listopad 2007) 1 linia 8,7 km trasy 21 przystanków
Avenue Jean Médecin - główna ulica handlowa dziewiętnastowiecznego śródmieścia Nicei jest od listopada 2007 r. korytarzem pierwszej linii tramwajowej nowej generacji Tramwaje przywrócono po ponad półwieczu od zamknięcia ostatniej linii pierwotnej sieci (1953 r.)
Avenue Jean Médecin - ruch kołowy ograniczony tylko do jednego pasa
Avenue Jean Médecin kończy się wiaduktem kolejowym, pod którym biegnie Passage Max Verola, prowadzący na Avenue Malausséna
Przejazd pod wiaduktem, a za nim ...
... przystanek Gare Thiers (wbrew nazwie, jest usytuowany koło wiaduktu kolejowego, a nie koło dworca Nice Ville, od którego budynku dzieli go 260 m)
Avenue Borriglione - na większości długości zamieniona w ulicę pieszo- tramwajową (przystanek Borriglione - jeden z niewielu peronów wyspowych)
Aby dostać się do Boulevard Gorbella, tory się rozdzielają i wykorzystują parę równoległych wąskich ulic
Place Masséna - dzięki akumulatorom tramwaje przejeżdżają plac ze złożonymi pantografami (obchody nicejskiego karnawału oraz względy estetyczne spowodowały, że nie dopuszczono tu napowietrznej sieci trakcyjnej)
Wjazd na Place Masséna - przerwa w napowietrznej sieci trakcyjnej
Boulevard Jean Jaurès, przystanek Cathédrale-Vieille Ville wieczorem
Avenue de la République została zamieniona w ulicę pieszą z torowiskiem pośrodku - w sąsiedztwie przystanków tory są zagłębione dla umożliwienia wsiadania z peronów na poziomie podłogi w drzwiach
Między przystankami poziom torowiska jest nieco wyższy niż chodników (w głębi Place Garibaldi, na którym również nie ma sieci trakcyjnej)
Jezdnie wielu ulic poprzecznych zostały przerwane, aby zmniejszyć kolizje z pieszymi i tramwajami
Przystanek końcowy Pont Michel
Przystanek końcowy Pont Michel
Las Planas - druga krańcówka ...
... jest węzłem P+R ...
... i zajezdnią
Położona na zboczu, zaprojektowana jako serpentynowa pętla, z torami wznoszącymi się do hali postojowej (linia przebiega za ogrodzeniem)
Hala zajezdni przez szklaną ścianę otwiera się do przestrzeni pieszej
Tablica erekcyjna i właściwy przystanek
Przestrzeń piesza
Przestrzeń piesza
Na przystankach jeden poziom peronu i drzwi wagonu, skraj peronu ma drewnianą listwę (raczej rzadkie rozwiązanie - zwykle są listwy gumowe)
Przystanki tramwajowe mają logo, co jest unikatowe w przypadku tramwajów francuskich (krańcówka Pont Michel)
Tablice z literą "T" są zwykle umieszczone tylko po jednej stronie, jeśli dwa perony są naprzeciw siebie (przystanek Libération)
Konstrukcja toru
Tor obsiany trawą
Ciąg pieszo-tramwajowy
Tory na długości przystanków są również zabudowane