Percepcja wzrokowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy rehabilitacji wzroku
Advertisements

Kinematyka Definicje podstawowe Wielkości pochodne
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
KOORDYNACJA.
Procesy poznawcze Percepcja.
KINEMATYKA Kinematyka zajmuje się związkami między położeniem, prędkością i przyspieszeniem badanej cząstki – nie obchodzi nas, skąd bierze się przyspieszenie.
Wykonał Sebastian Szopa kl. IIa
Złudzenia Optyczne.
Rozpoznawanie obrazów
Geometria obrazu Wykład 13
Beata Mierzejewska PPP nr 19 DIAGNOZA I REHABILITACJA ORTOPTYCZNA
1 NARZĄDY ZMYSŁÓW M.Bartosiewicz, A.Kroma, D.Wertelecka, A.Zając.
METODA DOBREGO STARTU.
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Podstawy grafiki komputerowej
Somatognozja.
Percepcja słuchowa.
Budowa Cząsteczkowa Materii.
Wystąpienia publiczne.
Tytuł: Ciekawe miejsca w Polsce Temat: Określanie położenia w przestrzeni. Układanie zdań z użyciem wyrazów oznaczających stosunki przestrzenne Autor:Alicja.
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Rzuty Monge’a cz. 1 dr Renata Jędryczka
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przygotowanie dziecka do szkoły
Spostrzeganie.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
KLOCKOMANIA.
Złudzenia optyczne Opracowała: Elżbieta Gawron
Oko to narząd o niezwykle
Analizator wzrokowy to:
Integracja sensoryczna
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w przedszkolu
Osobowość jako zespół dyspozycji warunkujących zachowanie człowieka
Metoda Integracji Sensorycznej
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
Autorzy: Wojciech Gajda Paweł Michalski Filip Klekot Mateusz Kluba
Trening metodą Warnkego
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
KOORDYNAJCA WZROKOWO – RUCHOWA ORIENTACJA PRZESTRZENNA
Sala Doświadczania Świata
Elektroniczna aparatura okulistyczna Rok akademicki
Prawa Keplera Mirosław Garnowski Krzysztof Grzanka
Ćwiczenia percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej
Dynamika punktu materialnego
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych
Eye-tracking Nowoczesne metody badania zachowań wzrokowych
Zaburzenia spostrzegania
Pracowni Badań Psychologicznych Kierowców
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
wzrokowo - przestrzenne
Temat: Natężenie pola elektrostatycznego
WYKŁAD LIDZBARK CZĘĆ DRUGA. Zaburzenia integracji sensorycznej - Jak podaje Zbigniew Przyrowski (1998, s. 41): „integracja sensoryczna to organizacja.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Figury płaskie Układ współrzędnych.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Złudzenia optyczne Przygotowały: Julia Trzeciak i Inez Mądra.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Integracja sensoryczna
PROCESY POZNAWCZE – PERCEPCJA, TWORZENIE POJĘĆ
Percepcja słuchowa.
Autor: Bartosz Osówniak i Maksymilian Taberski. Części mózgu przodomózgowie kora, wzgórze, układ limbiczny i zwoje podstawy, śródmózgowie struktury pnia.
Zapis prezentacji:

Percepcja wzrokowa

Percepcja wzrokowa Percepcja wzrokowa jest zdolnością do rozpoznawania i rozróżniania bodźców wzrokowych, a także ich rozumienia zgodnie z uprzednim doświadczeniem. P.w. nie jest wyłącznie zdolnością do dokładnego spostrzegania. Interpretacja bodźców wzrokowych dokonuje się nie na siatkówce, ale w mózgu.

1. Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2. Spostrzeganie figury i tła 3 1.Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2.Spostrzeganie figury i tła 3.Stałość spostrzegania 4.Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni 5.Spostrzeganie stosunków przestrzennych 2.Spostrzeganie figury i tła Spostrzeganie przedmiotu w relacji do tła i zdolność do wyodrębniania z pola spostrzeżeniowego tej jego części, która znajduje się w centrum naszej uwagi

1. Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2. Spostrzeganie figury i tła 3 1.Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2.Spostrzeganie figury i tła 3.Stałość spostrzegania 4.Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni 5.Spostrzeganie stosunków przestrzennych 3.Stałość spostrzegania Zdolność do spostrzegania przedmiotu jako posiadającego stałe właściwości-określony kształt, położenie i wielkość, niezależnie od zmiennych wrażeń wywołanych przez ten przedmiot na siatkówce oka.

1. Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2. Spostrzeganie figury i tła 3 1.Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2.Spostrzeganie figury i tła 3.Stałość spostrzegania 4.Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni 5.Spostrzeganie stosunków przestrzennych 1.Koordynacja wzrokowo-ruchowa Zdolność do zharmonizowania ruchów gałek ocznych z ruchami całego ciała lub którejś z jego części

1. Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2. Spostrzeganie figury i tła 3 1.Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2.Spostrzeganie figury i tła 3.Stałość spostrzegania 4.Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni 5.Spostrzeganie stosunków przestrzennych 4.Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni Spostrzeganie relacji przestrzennych zachodzących między przedmiotem a obserwatorem. Biorąc pod uwagę przestrzeń jednostka jest zawsze w centrum własnego świata i spostrzega przedmioty jako będące z tyłu, z przodu, przed, za, ponad, itp

1. Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2. Spostrzeganie figury i tła 3 1.Koordynacja wzrokowo-ruchowa 2.Spostrzeganie figury i tła 3.Stałość spostrzegania 4.Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni 5.Spostrzeganie stosunków przestrzennych 5.Spostrzeganie stosunków przestrzennych Zdolność do spostrzegania położenia dwóch lub więcej przedmiotów w stosunku do siebie, a także relacji przestrzennych zachodzących między tymi przedmiotami