Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Karolina Sobierajska i Maciej Wojtczak
Advertisements

Obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadła wklęsłego
1.
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Optyka geometryczna.
ID grupy: 97/2 _MF_G2 Kompetencja: MATEMATYCZNO - FIZYCZNA Temat projektowy: ZJAWISKA OPTYCZNE Semestr II / rok szkolny : 2009 / 2010.
DANE INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: ZSP Białogard ID grupy: 97/22_MF_G1
Dane INFORMACYJNE. Nazwa szkoły: Zespół Szkół Komunikacji w Poznaniu
„eSzkoła – Moja Wielkopolska” „Sztuka fotografowania, czyli aparat fotograficzny od środka” Projekt współfinansowany ze środków  Unii Europejskiej w.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Kompetencja Fizyka i Matematyka Gimnazjum w Gołuchowie
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
ZJAWISKA OPTYCZNE W ATMOSFERZE
Problemy rynku pracy..
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ROLNICZE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W MARSZEWIE ID grupy: ………………………………………………….. Kompetencja: Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Sławnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Politechnika Rzeszowska
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Tak wyglądaliśmy jak zaczynaliśmy udział w projekcie.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Autorstwo: grupa 2 Stargard Szczeciński I Liceum Ogólnokształcące
Optyka geometryczna Dział 7.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
1.
„Wszechświat jest utkany ze światła”
Zjawiska falowe.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
podsumowanie wiadomości
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
1.
1.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych ID grupy: 97/91_MF_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Zjawiska optyczne w atmosferze. Semestr/rok szkolny: Semestr I, 2009/2010.

Spis treści Zjawisko odbicia i załamania światła. Przyrządy optyczne. Rozszczepienie światła białego w pryzmacie. Złudzenia optyczne.

Prawo odbicia Kąt odbicia jest równy kątowi padania, a promień padający, promień odbity i normalna leżą w jednej płaszczyźnie.

Prawo odbicia wykorzystywane jest na przykład w tzw Prawo odbicia wykorzystywane jest na przykład w tzw. Światłach odblaskowych. Promień odbity od gładkich ścian A i B wracał w stronę źródła światła, kąt między ścianami musi być kątem prostym.

Kiedy mówimy o odbiciu zakładamy, że granica ośrodków jest „płaska”, czyli gładka. Powierzchnia , która nie spełniałaby tego warunku odbijałaby światło w różnych kierunkach, czyli ulegałoby ono rozproszeniu.

Przykładem powyższego zjawiska może być fakt, że światło padające na lustro odbija się, natomiast padając na kartkę białego papieru ulega rozproszeniu. Dzięki rozpraszaniu światła widzimy obiekty, które same nie są źródłami światła, na przykład Księżyc, planety i większość spotykanych na co dzień przedmiotów.

Jeżeli ośrodek II jest przezroczysty dla światła, to promień który pada „rozdziela się” na promień odbity i promień, który będzie rozchodzić się w ośrodku II. Kierunek tego promienia jest inny, niż promienia padającego. Zjawisko to nazywamy załamaniem światła.

Kąt załamania i padania wiąże prawo załamania, zwane także prawem Snelliusa. Stosunek sinusa kąta padania do sinusa kata załamania jest dla dwóch danych ośrodków wielkością stałą, równą stosunkowi szybkości światła w tych ośrodkach i zwaną względnym współczynnikiem załamania światła ośrodka drugiego względem pierwszego:

Przyrządy optyczne. Jak działają przyrządy optyczne widzimy za pomocą naszych oczu. Gałka oczna jest w przybliżeniu kulista. Blisko jej przedniej ściany znajduje się soczewka wypukła osłonięta tęczówką, w której umieszczony jest przezroczysty otwór zwany źrenicą.

Ten właśnie najprostszy i najbardziej dostępny może jednak działać nieprawidłowo, w skutek różnych wad, a obraz przez nas widziany jest nieostry, rozmazany. Aby temu zaradzić musimy użyć odpowiedniej soczewki. Krótkowidz ma wydłużoną gałkę oczna, zatem aby obraz przedmiotu był wyraźny musi użyć soczewki rozpraszającej. Natomiast dalekowidz dla osiągnięcia wyraźnego obrazu używa soczewki skupiającej.

Innym z przedmiotów optycznych ogólno dostępnych jest aparat fotograficzny. Podobnie jak w oku w aparacie otrzymujemy obrazy rzeczywiste, pomniejszone i odwrócone. Wsuwając lub wysuwając obiektyw regulujemy ostrość obrazu na filmie.

Pryzmat. Jeśli na pryzmat pada wiązka światła słonecznego lub białego ze zwykłej żarówki, to na tablicy umieszczonej za nim pojawia się „tęcza”. Uzyskany efekt, zwany rozszczepieniem światła białego, oznacza że światło białe jest mieszaniną światła o różnych długościach fal.

Typowym i łatwo zauważalnym przykładem rozszczepianie się światła w życiu codziennym jest tęcza jak również zorza polarna. Oto kilka obrazów ilustrujących to zjawisko.

Złudzenia optyczne. Na zakończenie kilka złudzeń optycznych.

Odpowiedz na pytanie z obrazka.

Kwadrat 3D. *wykorzystano rysunki i ilustracje z podręcznika „Fizyka dla szkół ponadgimnazjalnych” M. Fiałkowska, K. Fiałkowski, B. Saganowska, wyd. ZamKor oraz z zasobów internetu.