Program literacki Gąsienice

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Advertisements

Zastosowanie programu SYBYL do wygładzania przybliżonych modeli białkowych SEKWENCJA AMINOKWASOWA MODELOWANIE METODĄ DYNAMIKI MONTE CARLO NA TRÓJWYMIAROWEJ.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Praca z wersetem biblijnym
Nowoczesna i przyjazna szkoła Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Funduszu Społecznego.
Mój plan dnia czynności codzienne.
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Zbiór do posortowania mieści się w pamięci
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ „jedyny w Polsce, kompletny, łatwy do wdrożenia, zmieniający wszystkie dzieci i nauczycieli z Gąsienic w piękne i mądre Motyle...”
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Misia Uszatka w Polkowicach
Przedszkole „Bajka” w Lubaszu
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Zespół Placówek Oświatowych Publiczne Samorządowe Przedszkole w Sypniewie realizacja projektu „Otwarte Przedszkola” współfinansowanego ze środków Europejskiego.
Praktyka w ramach projektu „Klucz do uczenia się- rozwój umiejętności
Praktyka w ramach projektu
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
DZIECIĘCE OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ PIERWSZY OŚRODEK ZAINTERESOWAŃ Sprzyja rozwijaniu wszystkich inteligencji, a szczególnie inteligencji: językowej,
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
„Klucz do uczenia się” L.Wygotskiego
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Modelowanie i Identyfikacja 2011/2012 Metoda propagacji wstecznej Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Warstwowe.
Praktyka w ramach projektu
Rozumienie czytanego tekstu
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
- Agnieszka Janiszewska
Zboża zjadamy energię z nich mamy
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Gimnazjum Publiczne im. A. Fiedlera w Dębnie 2012 PROJEKT EDUKACYJNY „CZYTAMY DZIECIOM”
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
ĆWICZENIA SENSORYCZNE – karty pracy
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Realizacja projektu edukacyjnego „Wybrane bajki i baśnie” Daleszyce, 1 marca 2016r. Klasa I „ D” pod kierunkiem Małgorzaty Pietruch.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Zapraszamy na film pt. VI Liceum Ogólnokształcące im. Joachima Lelewela Łódź ul. Podmiejska 21.
Mały Miś w świecie wielkiej literatury
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Spektakl „Sklep z zabawkami”
Witaj, jestem Iza. Przygotowałam dla Ciebie puzzle, które możesz wykorzystać w swojej prezentacji Udanego tworzenia :)
Uwaga do Ciebie Być może uznasz to za żart.
Zapis prezentacji:

Program literacki Gąsienice Klucz do uczenia się Program literacki Gąsienice Barbara Krukiewicz Przedszkole Miejskie nr5 „Tęcza” Gliwice

Program literacki realizuje określony zestaw procedur, które mają pomóc małym dzieciom w rozwinięciu upodobania do słuchania bajek, poznaniu baśniowego języka oraz w dogłębnym zrozumieniu struktury opowiadania.

Wprowadzenie do bajki Złotowłosa i domek trzech misiów.

Wprowadzenie do bajki „Rzepka” – układanie postaci według wielkości, od najwyższej do najniższej. „Złotowłosa i trzy misie” – układanie misiów we właściwych łóżeczkach.

Zrozumienie bajki „Złotowłosa i trzy misie” – zawieszenie na sznureczku obrazków we właściwej kolejności

Modelowanie kinestetyczne bajki, przy użyciu mediatorów zewnętrznych „Złotowłosa i trzy misie” – dobieranie odpowiednich figur zastępczych dla postaci i przedmiotów z bajki.

Modelowanie wizualno-przestrzenne bajki „Kołaczyk” – dopasowywanie obrazków z modelami epizodów.

Modelowanie wizualno-przestrzenne bajki „Złotowłosa i trzy misie” oraz „Kołaczyk” – układanie sekwencji bajki z wykorzystaniem modeli epizodów.

Modelowanie wizualno-przestrzenne bajki „Złotowłosa i trzy misie” – tworzenie własnych modeli epizodów na pustym szkielecie bajki. „Kołaczyk” – tworzenie w parach modeli epizodów na pustym szkielecie bajki. Ja układam – a ty sprawdzasz.

Zapraszamy na przedstawienie... Werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego Zapraszamy na przedstawienie...

Werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego „...a ta zupka jest w sam raz...” „...ktoś jadł z mojej miseczki...”

Werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego „...to łóżeczko jest za duże...” „...ktoś spał w moim łóżeczku... I nadal tam jest!”

Werbalizacja i teatralne przedstawienie bajki z zastosowaniem modelu wizualno-przestrzennego Uciekła dzieweczka i skończona bajeczka...

Barbara Krukiewicz i grupa Chochliki Dziękujemy za uwagę Barbara Krukiewicz i grupa Chochliki Gliwice 2012r.