Dlaczego samoloty latają? Budowa samolotu i jego historia Źródło: ceneo.pl
Historia samolotu. Flyer I (znany także jako Wright Flyer oraz 1903 Flyer) – pierwszy samolot silnikowy na świecie. Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, o mocy 12 koni mechanicznych (ważył prawie 80 kg) Rozpiętość skrzydeł: 12,3 m Długość: 6,4 m Wysokość: 2,8 m Powierzchnia nośna: 47 m² Masa startowa z pilotem: 340 kg Źródło: wikipedia Samolot charakteryzował się niestatecznością podłużną i wymagał podczas lotu dużego wkładu pilota. Zespół silnik-śmigła wraz z układem przeniesieniem mocy był słaby i nie wystarczał do samodzielnego startu. Z tego też powodu przyjęty przez braci Wright układ konstrukcyjny do maszyny Flyer I nie rozpowszechnił się i nie jest stosowany Źródło: wikipedia
Twórca pierwszego samolotu. Bracia Orville Wright (ur. 19 sierpnia 1871, zm. 30 stycznia 1948) i Wilbur Wright (ur. 16 kwietnia 1867, zm. 30 maja 1912), amerykańscy pionierzy lotnictwa. Są uważani za konstruktorów pierwszego latającego samolotu. Bracia Wright dorastali w Dayton w stanie Ohio w USA. Prowadzili tam od 1892 wytwórnię i warsztaty rowerów. Przejawiali przy tym zainteresowanie problematyką zbudowania maszyny latającej cięższej od powietrza, wzorując się na doświadczeniach wczesnych inżynierów lotnictwa. Źródło: wikipedia
Źródło: fizyka.net.pl
Najważniejszym czynnikiem jest nachylenie skrzydeł w stosunku do opływających mas powietrza. Nacierające powietrze w wyniku działania skrzydła samolotu na powietrze zmienia swój pęd w kierunku prostopadłym do tego ruchu dlatego, że skrzydła nachylone są do kierunku ruchu pod kątem zwanym natarciem
Oto budowa samolotu! Źródło:grafika.google
Silnik, to część samolotu, bez którego nie wzniesie się w powietrze Silnik, to część samolotu, bez którego nie wzniesie się w powietrze. Oto przedstawiamy budowę silnika samolotu: Źródło: rc.info.pl
Samolot może latać dzięki swym opływowym kształtom, ponieważ opływowy kształt zmniejsza tarcie między samolotem, a powietrzem. Źródło: tapetus.pl