Życie w kosmosie Życie w kosmosie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIĘKOWANIE FUNDACJA DUVAL DOM ODZYSKANYCH DLA ŻYCIA
Advertisements

Krzywa rotacji Galaktyki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
Po co nam matemtyka? Wykonawcy: Dariusz Graban Łukasz Gornowicz.
WIELOŚCIANY FOREMNE CZYLI BRYŁY PLATOŃSKIE
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
Olśniewająca hipoteza
gwiazdy nauki światowej
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Opracował: Adam Strzelczyk
WIELKI WYBUCH Standardowy Model Kosmologiczny Big Bang
Międzynarodowy Dzień Ziemi
Badacz przyszłości.
Sławni nobliści na temat Boga
Fizyka w świecie Star Wars
Od MICRO do MACRO KOSMOSU
Ziemia we wszechświecie . Kształt i wymiary Ziemi.
Dlaczego we Wszechświecie
„Fizyka także może być ciekawa, czyli...”
Obiekty we Wszechświecie
Prezentacja Multimedialna
Wierzyć czy nie wierzyć? Motywy wiary.
czyli fizyka dla bramkarzy
KOSMOS WEJŚCIE.
(dla realnie myślących)
Ziemia we Wszechświecie
Nasze życie, życie zwierząt oraz roślin zależy całkowicie od energii słonecznej. Ludzkość używa energii, aby się odżywiać, podróżować, ogrzewać, produkować.
Marta Kowalewska Justyna Kapelewska
KOSMICZNE ROZBŁYSKI Z ODLEGŁYCH GALAKTYK
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Projekt TiK Grupa 2B, 2D, 2G, 2H 2012 Cel: program rewizyty.
Marzenia.
Nasza Galaktyka.
Gwiazda polarna.
PRZYGOTOWAŁA PROJEKT:
Savoire Vivre Dla młodzieży Wiktoria Czech kl.6c.
Weißt du eigentlich, mit welcher Geschwindigkeit du reist?
Czarna dziura Patryk Olszak.
Mateusz Siuda klasa IVa
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Woda to dar.
Ewolucja Wszechświata
To jest naprawdę fascynujące!
Pytania Fermiego i moje miasto
Historia zwykłej znajomości
Amerykański matematyk - Edward Kasner, chcąc przyzwyczaić swego siostrzeńca do wielkich liczb, wynalazł pewnego razu googol, liczbę równą , a więc.
SZEŚĆ ZASAD REALIZMU POLITYCZNEGO
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
KOSMOS.
Dlaczego warto uczyć się fizyki?
Układ kosmiczny Oprócz naszej drogi mlecznej istnieje niezliczenie wieje innych galaktyk.
Sejm Dzieci i Młodzieży 2015 Pytania i odpowiedzi zadane podczas ankiety.
W Szkole Podstawowej im. Ziemi Kujawskiej w Wysocinie. Klasa II i III (klasa łączona ) Wychowawca – Monika Skrzynecka.
Szymon Murawski, 4 rok nanotechnologii1 Misja kosmiczna GAIA Czyli cały wszechświat w twoim domu.
„Astronomia w szkole na podstawie podręcznika prof. Konrada Rudnickiego” Referuje Remigiusz Jabłoński Przygotował Mieczysław Borkowski Konferencja – Astronomia.
Publiczne Gimnazjum w Babimoście kl. 3D Numer porządkowy: 18.
Ciemna energia. Czy istnieje naprawdę?
METODY KOMUKACJI NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Efekt cieplarniany Lekcja 7.
Mroczna Przyszłość Ziemi
Kosmos.
ALEJA POLSKICH INNOWACJI 15 września 2016, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego.
Ewolucja i budowa Wszechświata Data Wykonał: Mateusz Wujciuk Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Wydział Górnictwa i Geoinżynierii Akademia Górniczo-Hutnicza.
mgr Eugeniusz Janeczek
Sławni matematycy Tales z Samos Tales z Samos Krótki życiorys Krótki życiorys Twierdzenie Twierdzenie Zastosowanie i przykłady twierdzenia Zastosowanie.
Czy wiesz, że?.
ODKRYWAMY WSZECHŚWIAT
(dla realnie myślących)
Krzywa rotacji Galaktyki
To wszystko nie przekracza naszych możliwości:
Zapis prezentacji:

Życie w kosmosie Życie w kosmosie

Twierdzenie, że Ziemia to jedyny zaludniony świat w nieskończonej przestrzeni jest równie absurdalne jak przekonanie , iż na całym polu prosa wyrośnie tylko jedno ziarenko.

Wszechświat jest olbrzymią przestrzenią składająca się z około 100 miliardów galaktyk, w których znajduje się około 300 miliardów gwiazd. Jedno jest pewne - w naszym Wszechświecie gwiazd jest pod dostatkiem. Dlaczego więc w tak olbrzymiej przestrzeni ma istnieć tylko jedna  inteligentna cywilizacja?

Wielu naukowców jest przekonanych, że gdzieś we Wszechświecie istnieje inna inteligenta forma życia - jednak "Gdzie ona jest?". I właśnie to pytanie zadane przez wybitnego włoskiego fizyka-teoretyka Enrico Fermiego stanowi treść tak zwanego paradoksu Fermiego. Brzmi on następująco: gdyby istniały inne cywilizacje, z pewnością przewyższałyby one nas swoją techniką  o tysiące  lub nawet setki tysięcy lat. A to z kolei spowodowałoby, że musiałyby skontaktować się z nami lub zaznaczyć swoją obecność we Wszechświecie kolonizując go. Nie wiemy jak długo cywilizacja musi istnieć, żeby osiągnąć taki rozwój technologiczny, aby w miare szybko podróżować między gwiazdami. Może czas potrzebny na osiągnięcie takiego poziomu technicznego jest dłuższy niż czas życia cywilizacji?

Jeżeli nawet założyć (a nawet mieć pewność), że gdzieś powstały i żyją inne niż nasze cywilizacje, to: *Nie wiadomo czy obce cywilizacje będą chciały nawiązać z nami łączność. *Nie wiemy czy dysponują na tyle zaawansowaną technologią, by nadać lub odebrać sygnał z Ziemi. *Nie wiemy czy my potrafimy tak naprawdę przechwycić ten sygnał, a tym bardziej wątpliwe jest poprawne odczytanie go i rozszyfrowanie jego znaczenia. *Nikt nie wie w jakie rejony Wszechświata należy wycelować nasze aparatury nadawczo-odbiorcze. *Nie jesteśmy w stanie wskazać poziomu rozwoju obcej cywilizacji i tym samym określić prawdopodobieństwa możliwości porozumienia się z nią (np. trudno jest się porozumieć z chomikiem z klatki za pomocą radiostacji).

Prezentacje przygotowała : Natalia Żuromska kl II LO Dziękuję za uwagę Prezentacje przygotowała : Natalia Żuromska kl II LO