Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

STRUKTURA I FILOZOFIA JEDNOSTKI TRENINGOWEJ GRUP W WIEKU LAT Z UWZGLEDNIENIEM ICH ZRÓŻNICOWANIA POD WZGLĘDEM UMIEJĘTNOŚCI.
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Kierowanie twórczością w organizacji
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Napięcie emocjonalne i stres
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Jak motywować dziecko do nauki
Motywacja Spotkanie 3.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Recepta na sukces nauczyciela
Szkolenia, Coaching, PR.
warsztaty dla rodziców
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Motywacja.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Prawdziwi przyjaciele są niezastąpieni !!!
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. ks. Jana Twardowskiego w Bożympolu Wielkim ID grupy: 96/10_P_G1 Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy:
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Idea oceniania kształtującego
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Zachowania agresywne uczniów - dane z ewaluacji zewnętrznej w szkołach.
Planowanie własnej przyszłości
Moduł 3 Wszystko co potrzebujesz wiedzieć, żeby mieszkać i pracować za granicą.
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Co to jest wolontariat? ?.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Zachowania organizacyjne 2 i 3
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
Szkolny plan zachowania
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Motywacja w sporcie.
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4

Problemy Niezbędnym elementem motywacji jest świadomość celu oraz jego ważność. Jeśli motywacji nie towarzyszy powód powzięcia działania oraz świadomość jego istotności – nie mowy o motywacji

Zasady motywacji wg T. Lowe Wszyscy są zmotywowani – lecz każdy motywuje się inaczej. Każda osoba posiada wyjątkowy typ motywacyjny. Naszym dzisiejszym zadaniem i celem będzie jego rozpoznanie. Rzeczy, które inspirują i emocjonują jeden typ motywacyjny, mogą zniechęcać inny. To, co motywuje jedną osobę, może demotywować inną. O typach motywacyjnych nie można mówić w kategoriach lepszy – gorszy. Te systemy są inne (różne), ale żaden z nich nie jest wyjątkowy. Źródło: T. Lowe, Zmotywuj się!..., tłum. J. Majdecka, Poznań 2010, s. 17.

Ogólne czynniki motywacyjne wg T. Lowe Do ogólnych czynników motywacyjnych T. Lowe zalicza: Dążenia. Potrzeby. Nagrody. Określając dla każdego czynnika dwa typy: Dążenie do wydajności (rywalizacji). Dążenie do kontaktów (współpracy). Potrzeba stabilizacji (stałości). Potrzeba zmian (zmienności). Nagrody wewnętrzne (uznanie). Nagrody zewnętrzne (wynagrodzenie).

Sześć elementów motywacji wg T. Lowe Dążenia – to wewnętrzna siła, która motywuje do działania. Potrzeby – to podstawowe wymagania, które muszą zostać spełnione, aby dana osoba mogła się realizować. Nagrody – to preferowane wynagrodzenie, którego oczekujemy za realizację zadania – materialny, duchowy i psychologiczny środek płatniczy w zamian za dobre wyniki. 1. Dążenia  2. Potrzeby  3. Nagrody  K Do kontaktu z innymi S Stabilizacji W Wewnętrzne W Do wydajności Z Zmian Z Zewnętrzne

Sześć elementów motywacji wg T. Lowe 1. Dążenia (K, W): Jesteś zorientowany/-a na kontakty z inni, lubisz współpracować – K Jesteś zorientowany/-a na rywalizację, lubisz rywalizować – W 2. Potrzeby (S, Z): Jesteś zorientowany/-a na stabilizację, pragniesz konsekwencji i ustalonego porządku, preferujesz stałe warunki – S Jesteś zorientowany/-a na zmianę, pobudzają Cię nowe doświadczenia, a zmiany dodają energii, lubisz – Z 3. Nagrody (W, Z): Jesteś zorientowany/-a na uznanie innych, oczekujesz akceptacji i czucia się potrzebnym/-ą innym – W Jesteś zorientowany/-a na wynagrodzenie, nagrodę zewnętrzną, np. pieniądze, awans – Z

Określenie profilu motywacyjnego Przejdź do testu

Określenie profilu motywacyjnego Jeśli rozwiązałeś test, sprawdź, jaki jest Twój typ motywacyjny. Zapoznaj się z właściwemu Twojemu typowi wskazówkami dotyczącymi tego, co, kto i jak Cię motywuje – zob. otrzymane ksero.

Osobisty plan działania Pytania dotyczące celu (zadania do wykonania), które pozwolą Ci osiągnąć wysoką motywację do jego osiągnięcia. Zapoznaj się z propozycjami dotyczącymi osobistego planu działania dla swojego typu motywacyjnego – otrzymane ksero, s. 54-56.

Zmotywowani Niezmotywowani Schemat motywacji A, Lubi wykonywaną czynność i jest w niej dobry  B, Lubi wykonywaną czynność, ale nie jest w niej dobry  C, Nie lubi wykonywanej czynności, ale jest w niej dobry  D, Nie lubi wykonywanej czynności, i nie jest w niej dobry Niezmotywowani Źródło: T. Lowe, Zmotywuj się!..., tłum. J. Majdecka, Poznań 2010, s. 66.

Przegląd technik wizualizowanie celu. Stwórz listę korzyści, które czekają Cię po jego osiągnięciu, ale nie fantazjuj, że osiągnąłeś/-aś go już tu i teraz

Przegląd technik Miej świadomość swoich celów i planuj je. Rozłóż je na etapy oraz przydziel czas na realizację.

Przegląd technik Myślenie o zmianie. Myśl o tym, kim staniesz się lub co zdobędziesz, kiedy Ci się uda

Opowiedz innym o swoich zamiarach. Powierz im pieczę nad sobą Przegląd technik Opowiedz innym o swoich zamiarach. Powierz im pieczę nad sobą

Przegląd technik Nagradzaj siebie za czynione postępy. Nagroda jest pozytywnym, silnym wzmocnieniem Twoich celów

Przegląd technik Zapisuj postępy. Musisz wiedzieć nie tylko dokąd zmierzasz, ale i gdzie aktualnie jesteś.

Credo motywacji Aranżuj starcie trudniejsze niż w rzeczywistości Cię czeka. „Nasza wewnętrzna motywacja zależy głównie od wyboru tego, co postanowiliśmy postrzegać w naszym otoczeniu i życiu” – to, że dane rzeczy postrzegasz tak a nie inaczej może wynikać z błędów postrzegania/ percepcji. Korzystaj z kotwic uruchamiających określone stany mentalne. Zidentyfikuj swoje przekonania wewnętrzne. Samodyscyplinuj się. Otaczaj się ludźmi, którzy Cię cenią i wierzą w twój zapał. Unikał tych, którzy ten zapał osłabiaj lub drwią z celu, który powziąłeś. Zastanów się czy warto przebywać wśród ludzi, którzy pozbawiają Cię motywacji i wiary. Pamiętaj też, że „jesteś tym, z kim przebywasz”.

Credo motywacji Tylko Ty możesz decydować o swojej przyszłości. To, kim chcesz być i co chcesz osiągnąć musi wynikać z Ciebie. Jeśli Twój cel związany jest z zadowoleniem innych – nie jest autentyczny – prędzej czy później zostanie przez Ciebie porzucony, a jeśli nie – tym gorzej dla Ciebie. Wyzwania – stawiaj je przed sobą. To one są dowodem Twojej wiary w siebie. Stawiaj sobie zadania z wyprzedzeniem. Bądź dla siebie przewidywalny. Nie reaguj na to, co dzieje się wokół Ciebie, ale bądź twórcą zdarzeń. Twoja wyobraźnia tworzy zdarzenia i sytuacje. Nie tylko je odbiera. Nie jest neutralna. Jeśli myślisz o zmartwieniach, Twoje emocje pracują w tym stanie, przez co trudno jest Ci wyzbyć się tego, co – jak sobie wmawiasz – tylko myślisz. Pamiętaj – Twoje myślenie jest częścią tego, co „przytrafia się” w Twoim życiu – jest równie realne i równie wpływa na to, jak to, co Ci się przytrafia w rzeczywistości.

Dziękuję za Twój poświęcony czas!