Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA
Advertisements

Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Prawa Dziecka Co to są prawa???
Prawa Człowieka Wykonał : Krzysztof Zajda I Ti.
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
Prawa Człowieka - „Wszyscy ludzie rodzą się wolni
PRAWA CZŁOWIEKA Sandra Naróg.
Prawa człowieka Burczy Sara.
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
OBCHODY DNIA PRAW CZŁOWIEKA
Historia praw człowieka
Konwencja Praw Dziecka
mgr M. Tomczyk Gimnazjum Nr 2 w Tarnowie
Autorka: Natalia Dziubich kl. IIc
Prawa i obowiązki ucznia
Prawa dziecka Dziecko jest człowiekiem takim samym jak osoba w wieku 20, 30 czy 40 lat. Ma ono takie same prawa. Jednak jego prawa są często łamane. Dorosły.
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Znam swoje prawa, ale pamiętam, że inni też je mają!
PRAWA DZIECKA PRAWO DO NAUKI FILIP STACHOWIAK.
Prawa człowieka Iga Nowak.
PRAWA CZŁOWIEKA.
OBCHODY 20 ROCZNICY UCHWALENIA KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA.
prawa człowieka w Deklaracji Praw Człowieka i w Biblii
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Prawa dzieci Prawa Osobiste
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Nie jesteś samotną wyspą
Prawa dziecka.
PRAWA OSOBISTE (CZĘŚĆ II)
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Prawa dziecka! ozwoju • Prawa dziecka:
PRAWA DZIECKA.
Jakie prawa mają dzieci?
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
DYSKRYMINACJA – FORMA ANTYDEMOKRATYCZNYCH ZACHOWAŃ
PRAWA DZIECKA AUTOR: JOLANTA KURYS.
Konwencja Praw Dziecka
 Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Prawa Dziecka.
PAŃSTWO-PRAWO-SPOŁECZEŃSTWO-OBYWATEL
Prawa Człowieka na świecie.
Prawa Człowieka w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Idee Janusza Korczaka to podstawowe inspiracje dla najważniejszego obecnie dokumentu broniącego praw dziecka, uchwalonej – z polskiej inicjatywy – Konwencji.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Jakie prawa mają dzieci?
Razem dla praw dziecka.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Konwencja Praw Dziecka
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
P R E Z E N T U J Ą : B A R T O S Z B E Ś K A M A K S Y M I L I A N D A L E C K I M A T E U S Z L E W A N D O W S K I Z K L A S Y I I A P R A W A D Z.
Prawa człowieka, prawa dziecka.
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
Konwencja Praw Dziecka
KONWENCJA PRAW DZIECKA. Konwencja o prawach dziecka to: ● przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 listopada 1989 r międzynarodowa konwencja obowiązująca.
Prawa dziecka.
KONWENCJA O PRAWACH DZIECKA. Czy wiesz, że masz prawa zagwarantowane przez Państwo, które są spisane w dokumencie nazwanym Konwencją o prawach dziecka?
Poznaj swoje prawa – Prawa dziecka
PRAWA OBYWATELA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Jakie prawa mają dzieci?
Prawa człowieka w administracji – wykład 3
BLIŻEJ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI.
Prawa dziecka.
Konstytucyjne zasady sprawowania opieki zdrowotnej
Dzieckiem jest każda osoba, która nie ukończyła 18 lat.
II Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
Jakie prawa mają dzieci?
Jakie prawa mają dzieci?
Zapis prezentacji:

Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia w życiu kulturalnym jest zagwarantowana zarówno przez konstytucję RP jak też przez Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, socjalnych i Kulturowych. Jakkolwiek prawa dotyczące udziału w kulturze znajdują się na końcu odpowiednich aktów prawnych nie oznacza to, że ich znaczenie jest mniej doniosłe niż praw wymienionych w pierwszej kolejności.

Kultura – całokształt materialnego i duchowego dorobku ludzkości gromadzony, utrwalony i wzbogacony w ciągu jej dziejów, przekazywany z pokolenia na pokolenie, w skład tak pojętej kultury w chodzą nie tylko wytwory materialne i instytucje społeczne, ale także zasady współżycia społecznego sposoby postępowania wzory. Kryteria ocen estetycznych i moralnych przyjęte w danej zbiorowości i wyznającej obowiązującej zachowania.

Prawa – to zbiór podstawowych praw które przysługują każdemu człowiekowi bez względu na jego rasę, płeć, kolor skóry, wyznawaną przez niego religię pochodzenie, jego poglądy, posiadany przez niego majątek itp.

Wiemy już, że ludzie żyją na ziemi pod wieloma względami bardzo się od siebie różnią. Reprezętują oni różne poglądy, mają odmienny kolor skóry, posługują się rozmaitymi językami, różnią się kulturą, wyznają rozmaite religie. Niektórzy pochodzą z zamożnych krajów i rodzin – są więc bogaci, inni żyją w biednych krajach i są często bardzo biedni. Jednak wszyscy ci ludzie mają swoją godność i posługują im te same prawa. Najważniejszymi prawami człowieka jest prawo do życia oraz prawo do wolności. Wszystkie prawa człowieka są zapisane w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dokument ten został uchwalony w roku 1948 przez Organizacje Narodów Zjednoczonych, Większość państw świata zaakceptowała tę deklarację, zobowiązują się tym samym do ochrony człowieka i jego praw. Polska także przyjęła Powszechną Deklarację Praw Człowieka. Każdemu zapewnia się wolność twórczości artystycznej, badań naukowych oraz głoszenia ich wyników, wolność nauczania, a także wolność z korzystania z dóbr kultury.

Zawarte w konwencji prawa dotyczą każdego dziecka, bez względu na kolor jego skóry, rasę, pochodzenie, płeć, język, religię i inne czynniki. Państwa, które zobowiązały się przestrzegać praw zawartych w konwencji, mają obowiązek chronić każde dziecko przed jakąkolwiek dyskryminacją. Konwencja głosi, że każde dziecko ma prawo do życia oraz prawo do otrzymania imienia i obywatelstwa. Dziecko ma prawo do poznania swoich rodziców i do pozostania pod ich opieką. Dokument ten zakłada również, że za wychowanie dziecka odpowiedzialni są rodzice. Kiedy jednak rodzice dziecka dopuszczają się zaniedbań lub nadużyć w stosunku do dziecka, sąd może podjąć decyzje o oddzieleniu dziecka od rodziców. Konwencja o prawach dziecka daje dzieciom prawo do wyrażania poglądów w sprawach, które ich dotyczą. W tym dokumencie jest także zapisane prawo dzieci do leczenia, prawo do wypoczynku oraz prawo do nauki. Zgodnie z konwencją nauka: ma być ukierunkowana na rozwój osobowości i talentów dziecka; ma rozwijać w dziecku szacunek dla praw człowieka i dla rodziców; ma przygotować dziecko do życia w wolnym społeczeństwie; ma rozwijać w dziecku poszanowanie dla środowiska naturalnego. Konwencja zobowiązuje państwo do ochrony wszystkich dzieci przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej, przed ich złym traktowaniem lub wyzyskiwaniem w jakikolwiek sposób.