Standaryzacja i unifikacja - kłopot czy korzyści?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybrane platformy e-learningowe
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.

HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Nowe teorie handlu międzynarodowego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Normy praktyki zawodowej
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
Zarządzanie projektami
Wprowadzenie Przedsiębiorczość akademicka zakładanie spółek spin-off, spin-out mgr inż. Marcin Sobotka Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską.
Adam Walicki - 30 września 2010
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej”
1 Zdjęcia ze stron: Skorzystaj z dofinansowań bez biurokracji.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Norweskie biblioteki okręgowe i ich projekty Biblioteka Okręgowa w Hordaland jako przykład.
Uniwersytet Medyczny im
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
KONTROLA ZARZĄDCZA w POLITECHNICE GDAŃSKIEJ ROK 2011 Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych MAJA 2011.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Obserwacja wybranych uczniów
Mirosław Górny Maria Śliwińska
Propozycja standardów efektywnościowych OWES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES Kraków, 10 października 2012 r.
Renata Malesa Instytut Informacji Naukowej I Bibliotekoznawstwa UMCS
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Nowe trudności i nowe wyzwania dla bibliotek Jacek Przygodzki Politechnika Warszawska Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Instytut Techniki Cieplnej.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Zarządzanie zagrożeniami
Dr Artur Jazdon Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu Problematyka organizacji zasobów w nowoczesnej bibliotece akademickiej.
WSPÓŁPRACA BIBLIOTEK NAUKOWYCH MIASTA POZNANIA – doświadczenia i projekty Artur Jazdon Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Nowoczesna Biblioteka Akademicka The Association of College and Research Libraries “GUIDELINES FOR DISTANCE LEARNING LIBRARY SERVICE” [“Wytyczne.
System międzybibliotecznych wypożyczeń elektronicznych Academica i jego rola w bibliotekach publicznych Academica System międzybibliotecznych wypożyczeń.
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Biblioteki XXI wieku. Czy przetrwamy? Łódź, czerwca 2006 Komisja wnioskowa w składzie: Halina Ganińska – Przewodnicząca Elżbieta Rożniakowska Lidia.
W sieci dla dzieci. Problemy udostępniania cyfrowych zasobów kultury młodym i najmłodszym użytkownikom Dorota Grabowska, Małgorzata Kisilowska Instytut.
Wykluczenie cyfrowe.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 Biblioteka Politechniki Krakowskiej SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 (stan na 31 grudnia 2014 r.)
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
Synergia Synergia nie jest zjawiskiem nowym. Jej rodowód sięga średniowiecza i odrodzenia. Jednak dopiero w połowie XX w. stała się przedmiotem zainteresowania:
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Učící se knihovna jako příklad moderního managementu kulturních institucí Uczenie się bibliotek jako przykład nowoczesnego zarządzania instytucjami kultury.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
na rzecz cyfryzacji szkół
Lokalne Klastry Energii
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
T4. Automatyzacja w zarządzaniu.
Obserwacja wybranych uczniów
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Standaryzacja i unifikacja - kłopot czy korzyści? Mirosław Górny Poznańska Fundacja Bibliotek Naukowych

Normalizować, ale tylko zgodnie z założonymi celami które obszary działalności bibliotecznej powinno się (albo inaczej: opłaca się z jakiegoś punktu widzenia) normalizować? w jaki sposób normalizację należy wprowadzać? jakie będą efekty normalizacji?

Zadania normalizacji gwarantować odpowiednio wysoką jakość usług ułatwiać użytkownikowi korzystanie z systemu podnosić efektywność funkcjonowania biblioteki

Zadania normalizacji c.d. ułatwiać współpracę międzybiblioteczną ułatwiać kształcenie i szkolenie personelu ułatwiać zakładanie nowych bibliotek i modernizację już istniejących

Normalizacja jest tylko jednym z narzędzi osiągania wspomnianych zadań Jaki będzie koszt działań normalizacyjnych (zakładając pewien sposób i zakres tych działań) w określonym czasie? Jakie jest prawdopodobieństwo osiągnięcia zamierzonego efektu w wyniku działań normalizacyjnych?

c.d. Jakie jest prawdopodobieństwo osiągnięcia zamierzonego efektu w wyniku działań normalizacyjnych? Jakie mogą być skutki normalizacji w nadchodzących latach związane chociażby ze zmianami technologicznymi?

Normalizacja jakości usług „skóra nie warta wyprawki” Uzasadniona jest konstrukcja definiująca dostatecznie jasno a) usługę, określająca b) wartości parametrów jakości i precyzująca c) odbiorcę.

Normalizacja działań jest wyjątkowo trudna daje w efekcie unifikację i ułatwia współpracę postać normy: a) definicja usługi b) określenie struktury organizacyjnej c) określenie procedury d) warunki realizacji usługi

Normalizacja metadanych warunki technologiczne efektywność wyszukiwania

Normalizacja organizacji i procedur ułatwia szkolenie personelu i współpracę międzybiblioteczną tłumi innowacyjność warto stosować w odniesieniu do sieci bibliotecznych

Normalizacja technologii korzystne efekty ekonomiczne ułatwia wymianę doświadczeń wymusza stosowanie „dobrych rozwiązań”

Normalizacja wielkośći stoswanych zasobów pomagają w zarządzaniu ułatwiają ocenę

Konsekwencje zmian technologicznych dla normalizacji hybrydowość bibliotek utrudnia procesy normalizacyjne informatyzacja również komplikuje normalizację

Podsumowanie Normalizacja może być skutecznym narzędziem zarządzania bibliotekami ale musimy rozumieć dobrze ich funkcjonowanie w przeciwnym razie skutki mogą być opłakane