Cztery stanowiska w odniesieniu do zagadnienia wielości i odmienności.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Edukacja międzykulturowa 1
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
11. Różniczkowanie funkcji złożonej
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
Komunikacja interpersonalna
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Działania na wektorach
Badania operacyjne. Wykład 1
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Teoria krytyczna.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW Wybrane problemy socjologii etniczności (nr 15): Zakończenie i podsumowanie.
Teoria równowagi ogólnej (1874)
„Czym jest to co zwiemy nauką”
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Filozoficzna teoria zmienności i rozwoju
Etapy podejmowania decyzji
Seminarium 2 Krzywe kalibracyjne – rodzaje, wyznaczanie, obliczanie wyników Równanie regresji liniowej Współczynnik korelacji.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
7 zasad Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca
Argumentacja jako proces poznawczy
PRAWA CZŁOWIEKA POTRZEBĄ WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
Praktyka uzdrowienia wewnętrznego
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Program Szkolenia dotyczący Ochrony Nieletnich SESJA 1 © NYCI 2007 Edycja 1.
Sport Erasmus+ : Sport Michał RynkowskiDG Edukacji i Kultury Sport Unit Komisja Europejska.
Istnieje wiele regulacji w prawie europejskim, które bezpośrednio bądź pośrednio (poprzez powiązania turystyki z hotelarstwem) dotyczą świadczenia usług.
istotne cechy kryterium:
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Intuicjonizm etyczny George’a E. Moore’a
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
dziecka nieakceptowanego
Boża Łaska Niezasłużony dar.
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
według książki H. P. Young „Sprawiedliwy podział”
Zróżnicowanie kulturowe społeczeństwa
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Założenie o racjonalności
Jak narysować wykres korzystając z programu Excel?
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Sejm Dzieci i Młodzieży 2015 Pytania i odpowiedzi zadane podczas ankiety.
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
Gotfried Wilhelm Leibniz ( ) – ostatni, który wiedział wszystko.
Dynamika punktu materialnego
Psychologiczna teoria prawa Leona Petrażyckiego
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Każdy z nas jest filozofem – zagadnienia wstępne Materiały dla II klasy LO.
POJĘCIA ZWIĄZANE Z TEMATYKĄ ANTYDYSKRYMINACYJNĄ Aleksandra Dubowska Alicja Radziejewska Maja Janusz Ewa Ratasiewicz Ula Piwowarczyk.
WYBRANE ZAGADNIENIA MATERIALNEGO I PROCESOWEGO PRAWA PRACY
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
NEGOCJACJE.
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Zasada lojalności.
Zasada lojalności.
Statyczna równowaga płynu
Statyczna równowaga płynu
POSTMODERNIZM, PLURALIZM ALETHYCZNY
1 1.
Patologie w kierowaniu
Zapis prezentacji:

Cztery stanowiska w odniesieniu do zagadnienia wielości i odmienności

Wielość, odmienność, wielokulturowość są zjawiskami, które nie powinny mieć miejsca, albowiem świadczą o pojawieniu się dewiacji. Istnieje tylko jedna właściwa kultura, tylko jeden właściwy światopogląd lub tylko jeden właściwy system aksjologiczny. W momencie, gdy zjawiska te pojawiają się, powinny być zwalczane przy użyciu wszelkich możliwych środków celu wymuszenia uznania za jedynie słuszną wzorcowej jedności wynikającej z Prawdy, obejmującej Jedynie Słuszny Standard Wszystkiego

Wielość, odmienność i wielokulturowość są zjawiskami pożałowania godnymi, ale ich tolerowanie jest konieczne, albowiem alternatywą jest użycie przemocy lub jakaś inna forma walki traktowana jako coś gorszego niż owe zjawiska same lub też jako ryzykowna gra ze względu na bieżący układ sił.

Akceptuje się odmienności i różnice, uważając, iż są one cenne, albowiem mogą przyczynić się do realizacji jakichś preferowanych wartości i celów: wzajemnego uczenia się, możliwej rewizji swojego własnego stanowiska, większej wielobarwności życia, szerszego zakresu wyboru, zaspokajania ciekawości, pożądanego podniecenia nowością, przerwania monotonii zawsze tego samego, nie uważa się jednak, że wszystkie różnice są godne akceptacji, ani też nie wyrzeka się przekonanie o wyższości pewnych przekonań, które się samemu żywi, nad przekonaniami innymi. Stanowisko to nie musi także z konieczności pociągać za sobą chęci multiplikowania różnic, zadowala się raczej odnajdywaniem tego, co dobre, w różnicach już istniejących

Celebruje się odmienności i różnice, aktywnie się ich poszukuje, wzmacnia i dąży do multiplikacji. Wszelką jedność uważa się za z definicji opresywną, a wielość za z definicji wyzwalającą. Nie uznaje się żadnych standardów wyższości i niższości, odrzuca się wszelkie wartościowania mające na celu hierarchizację światopoglądów, kultur lub systemów wartości, za jedyną wartość uważając różnice, odmienność i wielość