Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! „Bardziej niż cokolwiek innego – przygotowanie się jest sekretem do sukcesu” Henry Ford – amerykański przemysłowiec, założyciel Ford Motor Company Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 1 SPOTKANIE
Jak rozumiesz termin „robić coś z głową”? Burza mózgów
Przyszłość Ćwiczenie jaka byście nie chcieli, aby była Wasza przyszłość ? Uczniowie zapisują w parach (3-5 minut) Metoda odwróconego celu
Przyszłość Nauczyciel zapisuje na tablicy przeciwieństwa, tego co uczniowie zapisali w parach Np. Nudna (tak zapisali uczniowie) (Nauczyciel zapisuje na tablicy) ciekawa Nauczyciel: skoro już wiecie, jaka nie chcecie, aby była wasza przyszłość, odpowiedzmy sobie na pytanie: jaka chcecie, aby była wasza przyszłość
Planowanie Ustalenie celów Poszukiwanie rozwiązań Podejmowanie decyzji Np. co trzeba zrobić, żeby upiec ciasto? Co trzeba zrobić, żeby ciasto się udało?
Aby osiągnąć cel należy ustalić Co ma zostać zrobione? Kto ma wykonać poszczególne działania? Jak należy to zrobić? Kiedy należy to zrobić? Cel Co Kto Jak Kiedy Uczniowie podają przykłady celów, od bardzo prostych (np. pójście do kina) do złożonych (np. wybór zawodu)
Herb Mój portret W czym jestem dobry? Jak spędzam wolny czas? Jakie mam zainteresowania? Ja w przyszłości
Bardzo dziękujemy Do zobaczenia wkrótce PREZENTACJĘ PRZYGOTOWAŁY: MAŁGORZATA POLKOWSKA, BEATA GRZELAK I RADOSŁAWA KOMPOWSKA-MAREK