O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

2012/2013 Projekt Hufca ZHP Legionowo
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Program wychowawczy szkoły
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn „MAM SZCZERĄ WOLĘ”
Kursy przewodnikowskie
ABC e-learningu.
Metodyka harcerska i starszoharcerska
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Sprawozdanie z realizacji planu pracy Zespołu Programowego
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Metodyka starszoharcerska
Wydział Harcerski GK ZHP
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Mroki Laboratorium Studium przypadku Phm. Michał Maciąg
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Aktywnie, czy … praktycznie?
Kształcenie a praca z kadrą w Chorągwi Stołecznej ZHP
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
Co to jest spacer edukacyjny?
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Kierunki programowe ZHP
Jak pracuje drużyna. Warunkami utworzenia drużyny próbnej są: 1) uzyskanie zgody komendanta hufca; 2) spełnienie przez drużynowego określonych dalej warunków;
Czym właściwie jest harcerstwo?. Harcerstwo To polski ruch społeczny i wychowawczy, będący częścią ruchu skautowego. Oparty na służbie, samodoskonaleniu.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
Kierunki programowe ZHP Magdalena Kropiwnicka Marta Wyszkowska.
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Kształcenie dualne.
Porównanie metodyki harcerskiej i starszoharcerskiej
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła Nauczycielem stoi
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak napisać dobry konspekt?
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Jerzy Nawrocki Adam Wojciechowski
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

O metodzie harcerskiej i jej stosowaniu Na kursach drużynowych Hufca Poznań Siódemka

Idea Uczestnik kursu nie tylko UCZY SIĘ na czym polega metoda harcerska ale także DOŚWIADCZA tego podczas pracy na kursie.

Informacje techniczne bsfbadfbvavasef Informacje techniczne Obrzędowość związana ze statkiem – metaforą HSW Część ogólna + gałęzie metodyczne Prowadzący zajęcia: kilka osób obecnych na stałe + wiele dojeżdżających Miejsce: szkoła w okolicach Poznania Treść: zamierzenia wg standardów, układ zajęć opracowany przez komendę

Prawo i Przyrzeczenie W ankietach aplikacyjnych uczestnicy opisują najtrudniejszy dla nich punkt Prawa Komenda i prowadzący często odwołują się do Prawa Specjalne zajęcia: Spacer z refleksją + kuźnica Rozwieszone w miejscu kursu punkty Prawa z „drużynowym” zamiast „harcerza”

System małych grup Podział na stałe grupy na cały kurs ogólny: praca w nich na wybranych zajęciach służba zmieniający się szef

Uczenie przez działanie Warsztatowy charakter zajęć Zadanie domowe: napisanie planu pracy drużyny Zadanie domowe: przygotowanie zbiórki odwiedzanej przez komendę Szefowanie przez jeden dzień swojej ekipie

Stale doskonalony i stymulujący do rozwoju program Weryfikacja konspektów zajęć przed kursem (atrakcyjność, brak powtarzania się form) Codzienne podsumowania form pracy – tworzenie na ich podstawie „banku pomysłów”

Stale doskonalony i stymulujący do rozwoju program „Bajery”: pizzowe mandale rewelacyjna gra w stylu równoczesny pokaz trzech filmów z omówieniem panel szczepowych +48603882524

Dobrowolność Samodzielne zgłaszanie się na kurs Pytanie o motywację w ankietach Zasady kursowe ustalane przez kursantów (na podstawie ich potrzeb) Odwoływanie do dobrowolnej umowy przy zwracaniu uwagi +48603882524

Pozytywność Brak karniaków Rozmowy pokazujące problem Częste chwalenie pozytywnych zachowań Jako kara – zadanie, które rozwija instruktorsko

Pośredniość Tworzenie banku pomysłów w oparciu o formy z kursu Wyjaśnianie cech metody w oparciu o tematycznie związane zajęcia Stop – klatki Cytaty o byciu instruktorem, rozwoju itp. rozwieszone w szkole

Wzajemność oddziaływań Podsumowania dnia – ankiety i uwzględnianie wniosków z nich Prowadzenie zajęć przez jak najwięcej osób – różne style, różne osobowości

Wzajemność oddziaływań Akcja WSPÓLNOTA: pierwsze zajęcia: integracja + rywalizajca odkrywanie wspólnej przeszłości ćwiczenia na spójność w ramach rozgrzewki dobór w grupy na zasadzie najmniejszego kontaktu wymyślanie nazwy kursu przez kursantów odgórny podział zajęć na te, na których pracuje się w stałych grupach i te, na których grupy są mieszane

Świadomość celów …

Świadomość celów Opisywanie celu uczestnictwa w ankietach Wybór celu na kurs i obrzędowe zapisanie go podczas jednych z zajęć Ocena zrealizowania swojego celu podczas podsumowania kursu Zwracanie uwagi na cel zajęć Prezentacja celowości różnych działań na kursie podczas zajęć podsumowujących HSW

Indywidualność Dostosowanie kursu do indywidualnych potrzeb deklarowanych w ankietach Obserwacja każdego uczestnika – „notatniczek – kapowniczek” Indywidualna ocena zadań domowych i ich podsumowanie Podsumowanie kursu z każdym uczestnikiem Przyznawanie każdemu uczestnikowi jednej z trzech kategorii na zakończenie kursu

Naturalność Układ zamierzeń ze standardów w zajęcia dostosowane do potrzeb Np. panel szczepowych Zbiórki – zadania domowe prowadzone w drużynach kursantów