GemiusAudience - szansa na Telemetrię w Internecie Marcin Pery - Wiceprezes Zarządu Małgorzata Wołejko – Kierownik Badania Panelowego
Krótka historia o... badaniu telewizji 26.01.1926 r. - John Logie Baird - wynalezienie telewizji 15.03.2003 r. Frank Johanson – metoda kodowania sygnału rozpoznająca liczbę aktywnych odbiorników 31.07.2003 r. – Telemetric S.A. – telewizyjny panel 30.000 gospodarstw domowych Global eMarketing SA
Krótka historia o... badaniu telewizji czyli: marzenia nierealne... 15.03.2003 r. Frank Johanson – metoda kodowania sygnału rozpoznająca liczbę aktywnych odbiorników 31.07.2003 r. – Telemetric S.A. – telewizyjny panel 30.000 gospodarstw domowych Global eMarketing SA
Badanie polskiego Internetu - fakty GemiusTraffic mierzący rzeczywistą oglądalność witryn internetowych ponad 6.000 polskich witryn, wszystkie portale (Onet.pl, Wirtualna Polska, INTERIA.PL, Gazeta.pl) wszystkie sieci reklamowe (Ad.net, IDMnet, ARBOmedia, QNet: ponad 300 renomowanych witryn) większość witryn komercyjnych (sektor bankowo-finansowy, telekomunikacyjny, internetowy, samochodowy, medialny, ...) Global eMarketing SA
Badanie polskiego Internetu - fakty Badanie PBI i Prawdziwy Profil największe i bezprecedensowe Polskie Badanie Internetu ponad 25.000 panelistów z zainstalowanymi miernikami mierzącymi ich aktywność w Internecie monitorowanie ponad 30.000 tysięcy komputerów pełne dane społeczno-demograficzne i behawioralne Global eMarketing SA
Internet - medium inne niż wszystkie Interaktywność znamy każde kliknięcie i każdą akcję internauty Wielostrumieniowość w tym samym czasie na tym samej witrynie można wyświetlać rożne treści - każdemu użytkownikowi osobno Rozdrobnienie rynku nieskończona liczba witryn – największa trudność w każdych badaniach Global eMarketing SA
Telemetria – GemiusAudience Podobieństwa Dokładność danych Precyzja pomiaru Użycie mierników na komputerach Zastosowanie metody badania ciągłego Określanie demografii osób Global eMarketing SA
Telemetria – GemiusAudience Różnice Nieklasyczne metody budowy próby Nieklasyczna wielkość próby Wykorzystywanie danych o całej populacji Global eMarketing SA
Wyzwania stojące przed badaniem Duża zmienność panelu Rozdrobnienie rynku i ogromna liczba podmiotów medialnych Ogromna ilość zdarzeń do przetworzenia – Problemy autoselekcji Systemy komunikacji z panelistami Odpowiednia wielkość panelu Specjalistyczne procedury i rozwiązania technologiczne Kontrola wyników Global eMarketing SA
Rozdrobnienie rynku - Odpowiednia wielkość panelu Próba 1.000 osób pozwoliłaby dostarczyć wiarygodne dane tylko dla witryn o oglądalności powyżej 270.000 użytkowników miesięcznie w grupie celowej Takich witryn i serwisów jest około 3% wśród obecnie badanych (około 50 na 1.500 badanych) Próba internautów liczy ponad 30.000 panelistów Global eMarketing SA
Ogromna ilość danych do przetworzenia - technologia Ponad 5.000 elementarnych zdarzeń na sekundę Ponad 1 TB danych źródłowych miesięcznie Global eMarketing SA
Problemy autoselekcji - kontrola wyników Dane o całym Internecie z Systemu GemiusTraffic – ponad 6.000 mierzonych witryn Dobowe wzory zachowań w Internecie Całkowita liczba odsłon na danym serwisie Kontrola autoselekcji próby Global eMarketing SA
Szansa na Telemetrię w Internecie? Badanie GemiusAudience ma szansę stać się takim przełomem w badaniach Internetu, jakim było wprowadzenie Telemetrii w badaniach telewizyjnych Global eMarketing SA