Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Polanowie 98_49_mf_g1 Opiekun Wiesław Hendel Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat projektowy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

KLIMAT A ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII.
Alternatywne źródła energii
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Źródła energii odnawialnej
Alternatywne Źródła Energii
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dobra energia dla wszystkich. Dobra energia dla wszystkich.
Znaczenie alternatywnych źródeł energii
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Odnawialne źródła energii
Odnawialne źródła energii
Energia – co to takiego? Energia– skalarna wielkość fizyczna charakteryzująca stan układu fizycznego (materii) jako jego zdolność do wykonania pracy. Energia.
Projekt na temat ŹródeŁ odnawialnych i nie odnawialnych
Odnawialne źródła energii
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Koncern Energetyczny ENERGA SA Oddział w Gdańsku Sekcja Promocji
ODNAWIALNE I NIEODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Oszczędzaj energię!!! Pracę wykonała: Paulina Wiśniewolska Kl. I b nr.23 Gimnazjum w Poświętnem.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Opracowanie: Krzysztof Zegzuła
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach ID grupy: 96/70_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Budowa cząsteczkowa materii Semestr/rok.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Odnawialne źródła energii
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Prezentacja wykonana przez Mateusza Kiełbiowskiego w ramach lekcji przyrody Klasa VI B , 2014 , rok szkolny 2013 – 2014.
„Oszczędzanie energii – to proste”
Czyli gospodarcze wykorzystanie energii mechanicznej płynącej wody.
SPOSOBY POZYSKIWANIA ENERGII elektrycznej
Elektrownia wodna Elektrownia wodna to zakład przemysłowy zamieniający energię spadku wody na elektryczną. Elektrownie wodne dzieli się na: "duże" i "małe",
Akcja EURONET 50/50 w naszej szkole nadal trwa. Oszczędzajmy prąd, gaśmy niepotrzebną żarówkę. Razem zaoszczędzimy więcej. [Klasa II E - wychowawca >>>
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
1.W twoim domu są używane żarówki energooszczędne?
Największe źródło energii na świecie
Odnawialne źródła energii
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
- Czym byłby bez niej świat???
ALTERNATYWNE ŹRÓDŁA I OSZCZĘDZANIE ENERGII
Z energią zmieńmy źródła!
Biogaz Biogaz powstaje w procesie beztlenowej fermentacji odpadów organicznych, podczas której substancje organiczne rozkładane są przez bakterie na związki.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Polanowie 98_49_mf_g1 Opiekun Wiesław Hendel Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat projektowy: ZFMiP_TP074 Energia i my Semestr/rok szkolny: 4semestr / 2011/12

ENERGIA i MY

ENERGIA w starożytności Ludzie nauczyli się posługiwać ogniem bardzo dawno temu przypuszczalnie 500 000 lat przed narodzinami Chrystusa. W czasach prehistorycznych zapotrzebowania człowieka na energię było skromne. Słońce dostarczało ciepła, a kiedy go nie było ludzie palili drewno, słomę lub wysuszony nawóz. Poszczególne epoki historyczne – kamienia, żelaza i brązu wiążą się z opanowaniem posługiwania się przez ludzi energią…

Odnawialne źródła energii Energetyka oparta na wykorzystywaniu odnawialnych źródeł energii jest znana człowiekowi od zarania dziejów. Promienie słoneczne były wykorzystywane już przez człowieka pierwotnego do ogrzewania i suszenia. W czasach średniowiecza powszechnie już wykorzystywano energię wiatru i wody do napędzania urządzeń, które świadczyły pracę na rzecz człowieka-wiatraków i młynów wodnych. *Odnawialne, do których należy siła spadku wody, energia wiatru, energia słoneczna, energia wody morskiej (prądów, fal, pływów, różnic temperatury), energia geotermiczna i energia biomasy.

Nieodnawialne źródła energii *Nieodnawialne, czyli surowce energetyczne, tj.: węgiel kamienny, węgiel brunatny, ropa naftowa, gaz ziemny, torf, łupki i piaski bitumiczne, pierwiastki promieniotwórcze (uran, tor i rad);

Rozwój przemysłu stał się równoznaczny ze wzrostem zapotrzebowania na paliwa kopalne - węgiel kamienny, węgiel brunatny, ropę naftową i gaz ziemny. Intensywna ich eksploatacja oraz zanieczyszczenia jakie powodują zmusiły ludzkość do poszukiwań nowych źródeł energii, które nie byłyby tak bardzo uciążliwe dla środowiska naturalnego. Źródłami takimi są: - promieniowanie słoneczne (energia słoneczna), - energia rozszczepienia pierwiastków promieniotwórczych, - energia wiatru (energia wiatrowa), - energia spadku wód (energia wodna), - biomasa (energia spalania roślin), - energia geotermalna (energia gorących wód głębinowych), - energia przypływów i odpływów mórz oraz różnicy temperatury wody powierzchniowej i głębinowej.

Co to jest energia? Jest to „zmagazynowana” praca. Magazynowanie może przybierać różne formy np.: Energia potencjalna Energia kinetyczna Energia sprężystości Energia elektryczna Energia cieplna

Elektrownia w Żydowie Typowy przykład zamiany energii potencjalnej wody w górnym zbiorniku, na energię kinetyczną płynącej wody w rurociągu, a w rezultacie na energię elektryczną.

Elektrownia w Żydowie Elektrownia typu szczytowo-pompowa Zasada działania: W czasie dużego zapotrzebowania na energię elektryczną w sieci krajowej woda jest spuszczana ze zbiornika górnego do zbiornika dolnego. Gdy w systemie energetycznym kraju jest nadmiar energii elektrycznej woda jest pompowana ze zbiornika dolnego do zbiornika górnego. (czyli zamieniamy energię elektryczną na energię potencjalną wody)

Jak oszczędzać energię? Kupuj urządzenia AGD, które zapewniają minimalne zużycie energii. Pamiętajmy o całkowitym wyłączeniu komputerów, telewizorów. Pamiętajmy o gaszeniu światła jak wychodzimy z każdego pomieszczenia. Wymieńmy żarówki na energooszczędne, w tych pomieszczeniach w których bywamy najczęściej.

Dlaczego wykorzystujemy energię elektryczną? Energia elektryczna jest bardzo łatwa w przekazywaniu z jednego miejsca na drugie (wystarczą tylko przewody). Gdyby nie było energii elektrycznej nie mogli byśmy korzystać z takich sprzętów jak np. komputery, lodówki, telewizory czy telefony… Posiadając energię elektryczną możemy zamienić ją w każdy inny rodzaj energii. Oszczędzanie energii polega na zmniejszeniu jej zużycia przy zachowaniu takich samych rezultatów.

Nasze badania nad energią Chcieliśmy zbadać zmiany energii potencjalnej „BOLA” na energię kinetyczną, korzystając z zestawu COACH6,ale niestety nie udało się 

Nasze badania nad energią Obliczyliśmy energię potencjalną ze wzoru Ep=mgh m – masa Bola 45kg g – przyspieszenie ziemskie 10m/s2 h – wysokość ławki 63cm czyli 0,63m Ep=45*10*0,63 Ep=283,5 J Czyli z taką energią pacną w ziemię. Ze wzoru na energię kinetycznąEk= mv2/2 Oraz przyjmując że energia potencjalna zamieniła się w energię kinetyczną wyznaczyliśmy prędkość. Ep=EK mgh=mv2/2 po pomnożeniu obu stron przez 2 2mgh=mv2 po zamianie stronami mv2=2mgh po podzieleniu przez m v2=2gh Czyli v= pierwiastek z 2gh Prędkość wyszła około 3,5 m/s

Nasze badania nad energią piłki

Pomiary odległości, prędkości przyspieszenia

Ile Energii ulega rozproszeniu? Piłkę upuszczaliśmy z wysokości 1,1m Masa piłki 0,56 kg Z wykresu można łatwo odczytać że po 1 odbiciu piłka wzniosła się na wysokość 0,65m, po 2 odbiciu na wysokość 0,48m itd.. Ep zamieniła się na Ek zamieniła się na EP1 zamieniła się na Ek zamieniła się na EP2…. Ep=6,16J Ep1=3,64J Ep2=2,68J Przy każdym odbiciu część energii ulegała rozproszeniu w postaci ciepła i hałasu, no i oczywiście opór powietrza. Ale za każdym razem mniejsza ilość energii ulegała rozproszeniu, Można to było usłyszeć (każde następne odbicie było cichsze).

Energia i My Za oknem deszcz i zimny wiatr, działają grzejniki. Laptop, na którym piszmy, zużywa kilkanaście watów. Klasa jest oświetlony kilkunastoma świetlówkami. Wszystko to wymaga zasilania energią, której nie potrafimy (jako ludzkość) wytworzyć, natomiast potrafimy zamieniać z coraz mniejszymi stratami jeden rodzaj energii w inny (najlepiej na energię elektryczną). Więc pamiętajmy o oszczędzaniu energii.