Zajęcia terenowe Badanie czystości Oporowa Wrocław – Oporów 2012r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Europe Direct Katowice Ul. Kościuszki 6, Katowice Tel./fax:
Advertisements

„ Świadomość ekologiczna studentów Akademii Rolniczej w Szczecinie”
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
NASZA SZKOŁA W LICZBACH
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
…czyli największe atrakcje stolicy Dolnego Śląska.
Edukacja w zakresie postępowania z odpadami
Pole prostokąta i kwadratu
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Recykling Spotkanie Panelu Roboczego P5 WROCŁAW 22 września 2006.
Przyjazna Kłodnica.
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
Chroń środowisko Jak dasz rade , To twój ostatni świat.
Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej
Sprawozdanie z kontroli nieruchomości pod względem utrzymania czystości i porządku (stan na r.)
GMINNE GIMNAZJALNE POTYCZKI MATEMATYCZNE
Metody …czyli jak ewaluować, by nie zanudzić?
Segregacja śmieci w TTBS Sp. z o. o. od 01 lipca 2013 roku Lubicz: ul
Jak pietruszka pije wodę?
Orienteering - orientacja sportowa Przygotowania do startów.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Wrocław ul. Plac Powstańców Śląskich Wymiary: 6,10 m x 8,50 m = 51,85 m2 Krzyki (liczba ludności: ) W pobliżu znajdują się przystanki tramwajowe,
Ścieżka przyrodnicza „Po parkach Lubina” – zajęcia terenowe.
Rozkład czasowy odpadów na Ziemi
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od wyboru tematu.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
mgr Katarzyna Gałuszka mgr Anna Ostruszka-Waryło mgrRegina Wrona
1 OCZYSZCZANIE M.ST.WARSZAWY PODCZAS UEFA EURO 2012 TM Warszawa, 06 lipca 2012 r.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Instytut Nauk o Środowisku Uniwersytet Jagielloński
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Od 1984 roku demografowie obserwują w Polsce stały spadek liczby urodzeń, które od 1993 r. wynosiły rocznie około 500 tysięcy, a od roku 1998 – poniżej.
Kto jest przyjacielem lasu ?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kto jest przyjacielem lasu?
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
„Przyjaciel Lasu” Kto jest przyjacielem lasu?.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Eko-Zwiad - czyli gdzie na Oporowie znajdują się pojemniki na odpady oraz dzikie wysypiska śmieci?
Jak długo rozkładają się odpady?
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
TYTUŁ DOBREJ PRAKTYKI Przedszkolaki z „EkoDolinki” – program ekologiczny.
Zespół nauczycieli języka angielskiego
 Warsztaty ze Strażą Miejską  r.  Warsztaty techniczne w ZCEKDIM  r.
Lekcja powtórzeniowa (bez paragrafu)
Biurko a efektywne wykorzystanie czasu pracy Zmieniając niewiele, możemy w ciągu roku zaoszczędzić nawet kilka tygodni.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa Opracowanie: Beata Szabat.
Zbadanie stanu środowiska i postaw uczniów i dorosłych * Jak dbamy o środowisko?
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Fizyka Da Się Lubić-Ważę Pierze
Matematyka w parze ze sportem.
Program szkolnej Edukacji Antytytoniowej „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Misie z wizytą w bibliotece szkolnej
FIRMA UCZNIOWSKA SeGREENaction
"Matematyczne eksperymenty - poprawa jakości nauczania matematyki
Zapis prezentacji:

Zajęcia terenowe Badanie czystości Oporowa Wrocław – Oporów 2012r.

Robiliśmy pomiary Mierzyliśmy, ile śmieci przypada na teren o wymiarach 50 metrów kwadratowych.

Pracowaliśmy w małych zespołach, tak łatwiej ustalić przydział zadań

Liczyliśmy rodzaje zanieczyszczeń na swoich obszarach i notowaliśmy wyniki obserwacji na kartach

Każdy pracował na swój sposób… grupowo,

zespołowo,

lub chwilami indywidualnie

WYNIKI NAS ZASKOCZYŁY… …okazało się, że najwięcej było niedopałków papierosów, bo niedaleko przystanku autobusowego, było ich 240. Następne były bilety. Na alejkach było najwięcej szklanych butelek, niedopałków papierosów i odpadów organicznych. Doszliśmy do wniosku, że gdyby było więcej kubłów na śmieci, to nasz Oporów byłby bardziej czysty i piękniejszy.

Zajęcia terenowe Badanie czystości Oporowa Wrocław – Oporów 2012r.

Dziękuję za oglądnięcie prezentacji, którą przygotował Wojtek Juskowiak – uczeń klasy piątej SP 15 im. Księżnej Jadwigi Śląskiej we Wrocławiu pod kierunkiem opiekuna p. Elżbiety Hoffmann-Guzik