Moje dziecko idzie do przedszkola

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

PRZEDSZKOLE NR 2 im. SZEWCZYKA DRATEWKI W CHODZIEŻY
Kącik Logopedyczny.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ Z REALIZACJI PROGRAMU MAŁOPOLSKIEGO ROKU PRZEDSZKOLAKA W GMINIE CZORSZTYN w roku szkolnym 2008/2009 Delegatura KO w Nowym Targu.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Niepubliczne przedszkola I inne formy wychowania przedszkolnego
„POZNAJMY SIĘ” Z A P R O S Z E N I E NA DNI OTWARTE
Barbara Jaśkiewicz 14 czerwiec 2012
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Pierwsze dni w Przedszkolu nr 417…
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Zabełkowie rok szkolny 2014/2015.
Adaptacja dziecka w przedszkolu
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
PRZEDSZKOLE NR 2 im. SZEWCZYKA DRATEWKI W CHODZIEŻY.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Szkoła Współpracy W debacie brało udział 11 nauczycieli, powiadomienie o niej było zawarte w Teczce Podawczej w formie zaproszenia ( został podany termin,
Mamo, Tato idę do przedszkola
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW § 25 S TATUTU P RZEDSZKOLA Rodzice mają prawo do: 1. uzyskania rzetelnej informacji na temat zachowania.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA MONIKA ABRASZEWSKA
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
REGULAMIN PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM. KASZTANOWA KRAINA W GORZOWIE WLKP.
Zajęcia plastyczne stanowią ważny element w rozwoju przedszkolaka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem wiedzy o otaczającym go świecie i formą.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Przedszkole im. Krasnala Hałabały w Buku 1 1. Nasz ogródek 2.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Przedszkole nr 57 „Mały Książę”
Adaptacja dziecka 3- letniego w przedszkolu
Przedszkola Miejskiego nr 4
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
NASZE PRZEDSZKOLE. ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W DOBROSOŁOWIE Wrzesień tuż, tuż… Zapisz dziecko do przedszkola już!!!
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Witamy! W Przedszkolu nr 243
Zapis prezentacji:

Moje dziecko idzie do przedszkola - porady i wskazówki dla rodziców

Program adaptacyjny Cel główny: Ułatwienie nowo przyjętym do przedszkola dzieciom, startu przedszkolnego Cele pośrednie: Nawiązanie kontaktu z dziećmi i ich rodzicami Umożliwienie dzieciom poznania nowego otoczenia w kontakcie z bliską osobą Umożliwienie rodzicom i dzieciom poznania personelu przedszkola Ujednolicenie oddziaływań wychowawczych domu i przedszkola

Porady dla rodziców Pracujcie wraz z dzieckiem nad takimi umiejętnościami jak: czynności samoobsługowe: samodzielne jedzenie, mycie, ubieranie się zgłaszanie swoich potrzeb wspólne zabawy z rówieśnikami Nie wyręczajcie we wszystkim swoich maluchów , dajcie im szansę ćwiczenia różnych czynności.

Pierwsze dni w przedszkolu Bądźcie konsekwentni, nie przerywajcie rytmu chodzenia do przedszkola, gdyż przedłuża to okres adaptacji W pierwszych dniach nie rozprawiajcie o rezygnacji z przedszkola – płacz przy rozstaniu jest rzeczą naturalną W obecności dziecka mówcie o przedszkolu pozytywnie Pożegnanie z dzieckiem powinno się odbywać bez pośpiechu, ale również bez zbytniego przedłużania Pozwólcie dziecku zabrać do przedszkola ulubioną zabawkę

Wyposażcie dziecko w wygodne ubranie spodnie na gumce sweterek wkładany przez głowę buty na rzepy wygodne kapcie komplet ubrań – łącznie z bielizną – na zmianę w razie konieczności

Zalety przedszkola Uczy samodzielności Rozwija sprawność ruchową Uczy kontaktów społecznych Rozszerza wiedzę poznawczą Przygotowuje do szkoły

Prawa rodziców Rodzic ma prawo do: Znajomości zadań wychowawczo – dydaktycznych Znajomości przepisów dotyczących funkcjonowania przedszkola Uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka Uzyskiwania porad w sprawach postępowania z dzieckiem

Obowiązki rodziców Rodzice mają obowiązek do: przestrzegania statutu przedszkola respektowania uchwał rady pedagogicznej przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola zapewniającego dziecku pełne bezpieczeństwo uiszczania opłaty za przedszkole zawiadamiania o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych informowania o sprawach związanych ze zdrowiem dziecka (uczulenie, alergie i inne)

Formy współpracy z rodzicami Zebrania ogólne i oddziałowe – 4 razy w roku Spotkania indywidualne z nauczycielką według potrzeb w ustalonych terminach Zajęcia otwarte Zajęcia z udziałem rodzica jako eksperta w danej dziedzinie Uroczystości przedszkolne Wycieczki rodzinne Spotkania warsztatowe Biblioteczka dla rodziców Gazetka informacyjna dla rodziców Prace społeczno użyteczne na rzecz przedszkola