Wymiana wtyczki listwy zapłonowej w pięciu krokach
Krok pierwszy Pierwszym zadaniem jest wypięcie wtyczki starej listwy. Dokonujemy tego naciskając metalowy ogranicznik, w celu odblokowania.
Krok drugi Zapamiętujemy sobie kolorki kabelków i ich przyporządkowanie. Numeracja, którą tu przedstawiam znajduje się w tych samych miejscach na wtyczce (tylko bez literek ;) ). 1a2a3a4a
Krok trzeci W celu przełożenia kabelków do nowej wtyczki, musimy wyjąć styki ze starej wtyczki. W tej operacji możemy użyć spinacza do włosów babci ;) z tym, że musi mieć obie końcówki równe. Następnie spreparowane narzędzie wkładamy w sposób pokazany na zdjęciu i w razie potrzeby lekko ściskamy, tak aby kabelek lekko wyszedł z wtyczki.
Krok trzeci Teraz gdy już mamy wszystkie kabelki wolne, musimy je umieścić w nowej wtyczce. Bardzo ważne jest, aby przy montowaniu zamienić miejscami kabelek 1a z kabelkiem 2a. Docelowo połączenie ma wyglądać następująco: 4-4a 3-3a 2-1a 1-2a
Krok czwarty Ostatnią czynnością jest zatrzaśnięcie styków we wtyczce. Dokonamy tego przesuwając w prawo (patrząc na zdjęcie pierwsze) zaznaczony czerwoną strzałką element. U mnie szło to dość opornie także nie bójcie się. W miejscach zaznaczonych żółtymi kółkami znajdują się malutkie ząbki (a we wtyczce rowki), które mają zblokować przesuwany zamek.
Krok piąty Teraz nie pozostaje nic innego jak wpiąć wtyczkę w nową zamontowaną listwę, zamknąć maskę, odpalić silnik i cieszyć się niezmąconą pracą wszystkich czterech cylindrów.