2658_000328WA_201616_013 Oderwijmy się na moment od naszych codziennych zmagań i pozwólmy sobie na chwilę refleksji nad nową rzeczywistością. Jesteśmy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ugrupowania integracyjne w Europie
Advertisements

Aktualizacja: listopad 2003 Potencjał rynkowy – Śniadanie prasowe 7 stycznia 2003 Potencjał rynkowy branży telekomunikacyjnej na świecie Śniadanie prasowe.
ENSPIRE EU Przedsiębiorczy zastrzyk dla Unii Europejskiej.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Polska w strefie Schengen
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
Usługi komórkowe 3G Jak stymulować rynek w Polsce ? Prof.Marian Dąbrowski Członek Rady Telekomunikacji URTiP Warszawa,
(c) W. Cellary 2006, slide 1 Wojciech Cellary Katedra Technologii Informacyjnych Akademia Ekonomiczna w Poznaniu Mansfelda 4, Poznań
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Tomasz Kierzkowski Szanse rozwoju przedsiębiorczości związane z funduszami pomocowymi po akcesji Warszawa, 8 grudnia 2003.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Transakcje kompensacyjne
Nowelizacja Narodowego Programu Przygotowania do Członkostwa w Unii Europejskiej Grażyna Omarska p.o. Dyrektor Departamentu Systemów Informatycznych.
BADANIA TRANSGRANICZNE WYNIKI, PROBLEMY, WYZWANIA
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Rozszerzenie Unii Europejskiej a rozwój gospodarczy
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej
Burzliwe morze, mocny wiatr w żagle: perspektywy polskiego rynku ubezpieczeniowego Witold M.Orłowski.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Asseco wczoraj….
2658_000328WA_201616_013 Oderwijmy się na moment od naszych codziennych zmagań i pozwólmy sobie na chwilę refleksji nad nową rzeczywistością. Jesteśmy.
Jak realizowane są badania internetu na świecie? Filip Pieczyński, Warszawa,
Kontekst utworzenia nowego prawa telekomunikacyjnego
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Uniwersytet Medyczny im
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Dr inż. Wiesław Bury Giełda a gospodarka. Czy Giełda odzwierciedla stan gospodarki?
Stymulowanie wzrostu gospodarczego poprzez transfer technologii
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Wsparcie dla rozwoju technologii
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Efektywność w strategiach energetycznych
Międzynarodowa integracja gospodarcza
System przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w aspekcie funkcjonowania sektora MŚP w województwie warmińsko-mazurskim dr hab. Dariusz Waldziński,
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
UE i USA w gospodarce światowej*
Panel: „Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług płatniczych w Polsce – rozwój bankowości mobilnej, skutki obniżenia interchange fee” Prezentacja wprowadzająca.
Globalizacja mierniki
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
E-turystyka w sektorze publicznym
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
SPOŁECZNE SKUTKI POLITYKI KLIMATYCZNEJ ŚWIATA
Zapis prezentacji:

GOSPODARKA ELEKTRONICZNA A ROZWÓJ SPOŁECZNO-GOSPODARCZY POLSKI 2658_000328WA_201616_013 GOSPODARKA ELEKTRONICZNA A ROZWÓJ SPOŁECZNO-GOSPODARCZY POLSKI Karol Działoszyński Uwarunkowania prawne rozwoju gospodarki elektronicznej w Polsce Warszawa, 6 kwietnia 2000 r.

2658_000328WA_201616_013 Oderwijmy się na moment od naszych codziennych zmagań i pozwólmy sobie na chwilę refleksji nad nową rzeczywistością. Jesteśmy świadkami początków nowego ładu gospodarczego, którego podstawowe założenia są tak różna od dotychczasowych doświadczeń i realiów, jak różne były ery przemysłu i rolnictwa. Dostrzeżenie zwiastunów przyszłości jest kluczem do zrozumienia nieustannych współczesnych zmian oraz ich wzrastającego wpływu na nasze życie i działalność. John Huey, Waking Up to the New Economy, Fortune

PLAN PREZENTACJI ZAŁOŻENIA GLOBALNE ROZWOJU RYNKU E-COMMERCE 2658_000328WA_201616_013 PLAN PREZENTACJI ZAŁOŻENIA GLOBALNE ROZWOJU RYNKU E-COMMERCE IMPLIKACJE DLA POLSKI

ZAŁOŻENIA GLOBALNE ROZWOJU RYNKU E-COMMERCE 2658_000328WA_201616_013 ZAŁOŻENIA GLOBALNE ROZWOJU RYNKU E-COMMERCE

ROZWÓJ TELEKOMUNIKACJI x 1.3 500 1000 1996 2000 715 940 Milliony Abonenci mobilni 138 x 3.6 250 35 x 7.1 2658_000328WA_201616_013 ROZWÓJ TELEKOMUNIKACJI Linie abonenckie stałe Abonenci Internetu

RUCH W SIECIACH TELEKOMUNIKACYJNYCH 2658_000328WA_201616_013 RUCH W SIECIACH TELEKOMUNIKACYJNYCH Wolumen ruchu dane cyfrowe głos 2000-2002 Czas

NIESPOTYKANE TEMPO ZMIAN 2658_000328WA_201616_013 NIESPOTYKANE TEMPO ZMIAN Liczba lat Okres czasu niezbędny do osiągnięcia poziomu 50 milionów użytkowników w Stanach Zjednoczonych Radio publiczne Telewizja publiczna Komputery osobiste Komercyjne zastosowanie internetu Źródło: \Raport "E-commerce@ its best" - Wielka Brytania

UŻYTKOWNICY INTERNETU (mln) 2658_000328WA_201616_013 UŻYTKOWNICY INTERNETU (mln)

UŻYTKOWNICY INTERNETU (% populacji*) 2658_000328WA_201616_013 UŻYTKOWNICY INTERNETU (% populacji*) SZACUNKOWO W Polsce mało osób korzysta z Internetu Wielka Brytania Szwecja USA Norwegia Finlandia Kanada Australia Singapur Holandia Japonia Niemcy Hiszpania Francja Włochy Polska * Daty badań w poszczególnych krajach mało się różnią Źródło:NVA

WIELKOŚĆ RYNKU E-COMMERCE (mld USD) 2658_000328WA_201616_013 WIELKOŚĆ RYNKU E-COMMERCE (mld USD)

E-COMMERCE W USA I W EUROPIE (mld USA) 2658_000328WA_201616_013 E-COMMERCE W USA I W EUROPIE (mld USA) Średnie roczne tempo wzrostu 1997-2001: USA - 104% Europa - 151% Polska 1999 ~35 mln USD = 1,4% Europy

HANDEL ELEKTRONICZNY NA ŚWIECIE (% PKB) 2658_000328WA_201616_013 HANDEL ELEKTRONICZNY NA ŚWIECIE (% PKB) 1998 r. Prognoza 2002 r. %PKB Stany Zjednoczone Wielka Brytania Niemcy Francja Japonia Źródło: International Data Corporation, OECD

REWOLUCJA INTERNETOWA dotknie wszystkich dziedzin życia gospodarczego, politycznego i społecznego równie doniosła jak rewolucja przemysłowa - ale 10 razy szybsza globalna zaawansowanie: dopiero 5%

integracja rynku mediów, telekomunikacji i informatyki, 2658_000328WA_201616_013 KIERUNKI ROZWOJU integracja rynku mediów, telekomunikacji i informatyki, rozwój nowych form oprogramowania i nośników np. telefonia komórkowa WAP, dynamicznie rosnący rynek usług e-commerce, „nieograniczoność” zastosowań „głód informacji” - rozwój nowych obszarów zawodowych, niskie koszty użytkowania ogólnoświatowy zasięg zmiany strukturalne w modelu gospodarki

ZNACZENIE ROZWOJU GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ 2658_000328WA_201616_013 ZNACZENIE ROZWOJU GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ Zmiana istniejących modeli biznesowych, transformacja podmiotów gospodarczych Utworzenie nowych rynków produktów i usług Redukcja kosztów w dotychczasowych procesach Nowe procesy Nowe transakcje

TRANSFORMACJA ISTNIEJĄCYCH MODELI BIZNESOWYCH 2658_000328WA_201616_013 TRANSFORMACJA ISTNIEJĄCYCH MODELI BIZNESOWYCH PRZYKŁADY Rolę dotychczasowych pośredników fizycznych przejmą pośrednicy sieciowi Wpływ na supermarkety, w miarę jak produkty kupowane są drogą elektroniczną i dostarczane następnego dnia Usługi finansowe Handel detaliczny Zmiany branżowe Rozrywka Przemysł wytwórczy Turystyka Przy rozwoju szybkiego dostępu do Internetu, użytkownicy mają ułatwiony dostęp do muzyki i filmów Małe przedsiębiorstwa będą również mogły mieć korzyści skali dzięki wspólnym zakupom materiałów oraz działaniom marketingowym Pasażerowie kupują bilety bezpośrednio od linii lotniczych

DOSTĘP DO INTERNETU JAKO USŁUGA POWSZECHNA 2658_000328WA_201616_013 DOSTĘP DO INTERNETU JAKO USŁUGA POWSZECHNA Kraje, w których dostęp do Internetu traktowany jest jako usługa powszechna Nie tylko w krajach Unii, dostęp do Internetu to usługa powszechna Szwecja Dyrektywy UE wymieniają transmisję danych za pomocą modemów jako element usługi powszechnej Wielka Brytania Holandia Włochy Grecja

2658_000328WA_201616_013 IMPLIKACJE DLA POLSKI

PORÓWNANIE PENETRACJI INTERNETU I TELEFONII KOMÓRKOWEJ* 2658_000328WA_201616_013 PORÓWNANIE PENETRACJI INTERNETU I TELEFONII KOMÓRKOWEJ* Liderzy zastosowań przewodowych i bezprzewodowych Penetracja telefonii komórkowej M-commerce przewyższy tradycyjny e-commerce Finlandia Szwecja Norwegia M-commerce uzupełni tradycyjny e-commerce Włochy Japonia Dania Portugalia USA Grecja Francja Wielka Brytania Hiszpania Belgia Węgry Niemcy Czechy Polska Rosja** Penetracja internetu * 1998 - Europa Zachodnia, 1999 - Europa Wschodnia ** Region moskiewski Źródło: Business Central Europe, McKinsey

Łączny wzrost wartości spółek internetowych 2,1 mld USD INTERNET W POLSCE Indeks spółek sektora teleinformatycznego w porównaniu do indeksu WIG* (wartość w dniu 2.11.1999 = 100) Wzrost wartości spółek internetowych w okresie od 11.1999 do 02.2000 mln USD % Indeks spółek teleinformaty-cznych Łączny wzrost wartości spółek internetowych 2,1 mld USD +134% Agora 188 Prokom 158 +40% Softbank 114 Indeks WIG Optimus 251 Łączny wzrost wartości spółek internetowych 2,1 mld USD Comarch 140 11.1999 02.2000 Computerland 101 3,2% 5,7% Udział sektora teleinformatycznego w kapitalizacji WIG Szeptel 170 * Indeksy WGPW obliczone z wyłączeniem udziału TP SA, w skład indeksu teleinformatycznego wchodzą Optimus, Prokom, Softbank, Computerland, Elzab (oraz TP SA, którą tu wyłączono) Źródło: Raporty banków inwestycyjnych, GPW

ROZWÓJ GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ 2658_000328WA_201616_013 ROZWÓJ GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ Aspekty społeczno-kulturowe Transformacja gospodarki; przyspieszenie tempa wzrostu gospodarczego Aspekty kulturowe GOSPODARKA ELEKRONICZNA Nowe miejsca pracy Walory edukacyjne Aspekty społeczno-ekonomiczne

e-commerce dla POLSKI Czynniki makroekonomiczne 2658_000328WA_201616_013 e-commerce dla POLSKI ASPEKTY PRO ROZWOJOWE DLA GOSPODARKI Wpływ na rozwój sektora usług Nowe miejsca pracy związane z e-commerce Integracja rynku teleinformatycznego z rynkiem mediów Współuczestniczenie w międzynarodowej wymianie usług Innowacje w zakresie transferu nowoczesnych technologii Poprawa efektywności procesów gospodarczych Poprawa konkurencyjności gospodarki Czynniki makroekonomiczne Czynniki rozwoju społecznego oraz kulturalnego Dostęp do nowoczesnych globalnych mediów Możliwość usprawnienia działania systemu administracji Efektywny dostęp do światowych zasobów kulturalnych Wzmocnienie więzi kulturowych z Polakami na świecie Nowoczesne usługi kultury masowej np. video-on-demand Uczestnictwo w światowym życiu naukowym Rozwój Spoleczeństwa Informacyjnego

GŁÓWNE PRZESZKODY ROZWOJU E-C0MMERCE W POLSCE 2658_000328WA_201616_013 GŁÓWNE PRZESZKODY ROZWOJU E-C0MMERCE W POLSCE Dostęp do Internetu kosztowny, wolny i bez gwarancji bezpieczeństwa przesyłu danych i potwierdzania tożsamości Społeczeństwo w niewystarczającym stopniu posiadające umiejętności wykorzystania Internetu Brak wystarczająco dynamicznej, przedsiębiorczej i nastawionej na klienta kultury Sektor publiczny nie odgrywa odpowiednio aktywnej roli w promowaniu nowych usług Niejasne uregulowania prawne Emigracja polskich specjalistów teleinformatyki

ROZWÓJ SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO W POLSCE Wprowadzenie młodzieży w erę cyfrową Inicjatywy społeczno- edukacyjne Szybki dostęp do Internetu dla studentów i naukowców Udogodnienia dla niepełnosprawnych

E-GOVERNMENT DLA ROZWOJU E-COMMERCE W POLSCE 2658_000328WA_201616_013 E-GOVERNMENT DLA ROZWOJU E-COMMERCE W POLSCE Zaangażowanie administracji państwowej w rozwój e-commerce: 1. na szczeblu centralnym elektroniczna wymiana informacji „bezpośredni” kontakt obywatela z organami państwa 2. na szczeblu lokalnym ułatwiony kontakt społeczeństwa z administracją restrukturyzacja lokalnych rynków pracy

FUNDAMENTY STRATEGII DLA ROZWOJU E-COMMERCE 2658_000328WA_201616_013 FUNDAMENTY STRATEGII DLA ROZWOJU E-COMMERCE Zrozumienie Zasięg Zaufanie Mechanizmy konkurencji rynkowej Konkurencyjne środowisko Stabilne warunki regulacyjne Rozwój rynku usług e-comerce w Polsce wymaga: zapewnienia stabilnych warunków prawnych zaangażowania administracji państwowej współpracy z przedsiębiorcami, inwestorami Zaangażowniie administraji Nadzór państwa

IMPLIKACJE DLA POLSKI Regulacje Gospodarka Aspekty społeczne 2658_000328WA_201616_013 IMPLIKACJE DLA POLSKI Regulacje Gospodarka Aspekty społeczne Transmisja danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów powinna być uznana za usługę powszechną Transformacja dotychczasowych modeli funkcjonowania przedsiębiorstw i rynków nastąpi w szybkim czasie Powinny być wprowadzone inicjatywy promujące dostęp do Internetu w szkołach, uczelniach i ośrodkach badawczych