Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIAŁANIA NA RZECZ POLEPSZENIA BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Advertisements

Zasady szkolenia maszynistów
GAMBIT DROGI KRAJOWE STRATEGIA BRD.
W ramach studium wykonalności zostały przeprowadzone obszerne analizy poprawy bezpieczeństwa oparte na doświadczeniach krajowych i zagranicznych, których.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Kierowca samochodów ciężarowych.
ROLA EDUKACJI W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Warunki dopuszczenia motorowerzysty do uczestnictwa w ruchu drogowym.
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – Powszechne wdrożenie zasad w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz kierowców licencjonowanych EKOJAZDA - nowoczesny,
Projekt ECOWILL IEE/09/822 Ecodriving – powszechne wdrożenie zasad ekojazdy w szkoleniu kandydatów na kierowców oraz dla posiadaczy prawa jazdy EKOJAZDA.
Szkoły jazdy.
Karta pływacka Solina 2009 Kurs przygotowawczy do egzaminu na
Transport samochodowy
„Analiza stanu bezpieczeństwa
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Jak moje miasto jeździ z głową?
Prędkość i hamowanie.
Wypadki przy pracy rolniczej związane z czynnikiem ludzkim – analiza przyczyn wypadków w świetle działalności Państwowej Inspekcji Pracy. Narada służb.
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
BHP W MIEJSCU PRACY DOBRY PRZYKŁAD W TURCJI OŚRODEK SZKOLEŃ
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Dla Twojego bezpiecze ń stwa Prędkość jest kluczowym czynnikiem, od którego zależy prawdopodobieństwo, a przede wszystkim skutki wypadków drogowych. Prawie.
Wojewódzki Ośrodek Szkolenia Państwowej Straży Pożarnej Borne Sulinowo
Wypadki drogowe.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Ministerstwo Transportu Jerzy Król
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
23 października 2015 Stan realizacji projektu CEPiK 2.0.
Zasady Organizacji Szkoleń Członków Ochotniczych Straży Pożarnych Biorących Bezpośredni Udział w Działaniach Ratowniczych Podpisano roku.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
DZIAŁANIA WITD W RZESZOWIE W ZAKRESIE BRD W 2013 ROKU Rzeszów, wrzesień 2013.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Uprawnienia do kierowania i warunki uzyskania karty rowerowej Karta rowerowa.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
Jak wygląda przebieg szkolenia w Słowenii?
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
o kierujących pojazdami z późniejszymi zmianami
Warszawa, 22 marca 2017 r.. Prawo w praktyce. Wnioski z kontroli autokarów i innych pojazdów pasażerskich.
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Egzaminowanie i monitorowanie maszynistów
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce Raport NIK 16 czerwiec 2011r.

Raport NIK - wyniki

1. Poziom bezpieczeństwa na drogach Według danych GUS, w latach 2000 – 2009 zdarzyło się w Polsce 504.598 wypadków drogowych, w których zginęło 55.286 osób (ok. 14% ogólnej liczby zabitych w wypadkach drogowych w całej zjednoczonej Europie).637.572 osób zostało rannych. Dziennie w wypadkach ginęło średnio 15 osób, a 175 - zostawało rannych. Szacunkowe straty materialne z tytułu tych wypadków stanowiły w każdym roku ok. 2,5% wytworzonego PKB.

1. Poziom bezpieczeństwa na drogach Istnieje poważne ryzyko niewykonania przez Polskę (do 2013 r.) zobowiązania do 50% redukcji liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych, przyjętego w Krajowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Gambit 2005, który sporządzono w związku z przystąpieniem do Unii Europejskiej.

3. Przyczyny zagrożeń bezpieczeństwa na drogach …. 3. 1 3. Przyczyny zagrożeń bezpieczeństwa na drogach ….. 3.1. Stan techniczny infrastruktury drogowej ……………… Uwagę zwraca fakt niedostosowania nawierzchni sieci dróg do przenoszenia nacisków 11,5 ton/oś, tj. spełniania standardów UE. Ma to negatywny wpływ na poziom BRD, ponieważ przeciążone i ponadgabarytowe pojazdy powodują powstawanie kolein o głębokości kilku centymetrów.

3.1. Stan techniczny infrastruktury drogowej

3.2. System szkolenia i egzaminowania kierowców oraz podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych Ustalenia kontroli przeprowadzonych przez NIK wskazują, że nadal nierozwiązanym problemem pozostającym w związku z bezpieczeństwem ruchu drogowego jest mało skuteczny sposób szkolenia kandydatów na kierowców. Szkolenie i egzaminowanie wciąż nie przygotowuje kierowców do bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym. Nadal osoby o krótkim stażu (wkrótce po zdaniu egzaminu) powodują ok. 30 % wypadków. Wyniki kontroli wskazują, że najsłabiej funkcjonującym ogniwem w procesie nadawania uprawnień do kierowania pojazdami były ośrodki nauki jazdy. Często wydawano zaświadczenia o ukończeniu kursu, mimo niepełnego zrealizowania programu szkolenia. Nierzetelnie sprawdzano testy. Nienależycie zabezpieczano protokoły egzaminacyjne przed zniszczeniem lub podrobieniem, Niewłaściwie prowadzona była ewidencja osób zakwalifikowanych do egzaminu.

3.2. System szkolenia i egzaminowania kierowców oraz podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych

3.3. Stan techniczny pojazdów Stwierdzono bowiem, że dopuszczane były do ruchu pojazdy znajdujące się w złym stanie technicznym. Część stacji dopuszczała do ruchu pojazdy, bez przeprowadzania kompletnych badań technicznych, a nawet takie których w ogóle nie badano. Tym samym po drogach publicznych poruszały się pojazdy, których stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu ruchu. Większość stacji kontroli pojazdów była również niedostatecznie wyposażona w niezbędne urządzenia do przeprowadzania badań diagnostycznych, co skutkowało dopuszczaniem pojazdów do ruchu drogowego, mimo niewykonania wszystkich wymaganych prawem czynności kontrolnych.

3.3. Stan techniczny pojazdów

3.4. Organizacja ruchu drogowego Obok niedostatecznego przygotowania kierowców oraz niewłaściwego stanu technicznego pojazdów, poziom bezpieczeństwa przewozów drogowych obniżany był wskutek niewłaściwej organizacji ruchu drogowego.

3.4. Organizacja ruchu drogowego 32% - brak projektów organizacji ruchu 60% - tylko niektóre drogi 65% - zarządy nie monitorują dróg i nie dokonują analizy zagrożeń 44% - brak danych o wypadkach drogowych

3.4. Organizacja ruchu drogowego

3.4. Organizacja ruchu drogowego 18,7% - zarządców dróg posiadało zatwierdzoną organizację ruchu dla wszystkich dróg 25% - nie posiadało informacji jaka częśc ppodległych jemu dróg , posiada zatwierdzoną organizację ruchu 25% - rozpatrywało projekty organizacji ruchu zgodnie z przepisami, w tym 18,7 % zatwierdzały osoby nie posiadające stosownych upoważnień 20% zarządców prowadziło prawidłowo ewidencję zatwierdzonych projektów organizacji ruchu. 25% - zarządców nie kontrolowało sposobu realizacji zadań technicznych 31,2% - zarządców nie przeprowadzało obowiązkowych kontroli 37,5% - nie prowadziło żadnych analiz bezpieczeństwa ruchu

3.5. Przewozy towarów niebezpiecznych

3.6. Bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg z liniami kolejowymi