Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Motywowanie do nauki – rola rodzica
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Demokracja w szkole.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
Analiza dokonanych badań w pierwszym półroczu roku szkolnego 2010/2011 W pierwszym półroczu zostało przeprowadzonych pięć badań diagnozujących różne aspekty.
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
Jak motywować dziecko do nauki?
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Jak zachęcić dziecko do nauki, czyli...
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
PROJEKT EDUKACYJNY „Lżejszy tornister na wagę zdrowia”
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Jak pomagać dziecku w nauce?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Mój sześciolatek idzie do szkoły
Recepta na sukces nauczyciela
warsztaty dla rodziców
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Stanisława Zielińska Rola rodziców w kształtowaniu bezpiecznych zachowań swoich dzieci w ruchu drogowym Stanisława Zielińska
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
PORADNIK DLA RODZICÓW DZIECI 6 ORAZ 7 LETNICH.
PIERWSZOKLASISTA W SZKOLE
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji multimedialnej pt
„Dzieciństwo to nie wyścig - to podróż”
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Konsekwencja w wychowaniu dziecka
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
System edukacji w Polsce
Jak pomagać dziecku w nauce?
Wychowywać to kochać i wymagać
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Motywowanie do nauki – rola rodzica
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Dziecięcy apel do rodziców o wsparcie przed rozpoczęciem nauki szkolnej.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
J AK POMAGAĆ DZIECIOM W NAUCE ? P ORADNIK DLA RODZICÓW Krystyna Jasińska Myszków, 2016.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
WITAMY WE WTOREK 19 CZERWCA 2017R..
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
10 kroków do przyjaznej klasy.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Drogi Rodzicu! Podstawowe wyposażenie piórnika to: ołówek, gumka,
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
„Jak nauczyć dziecko się uczyć?”
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie Moje dziecko jest w szkole Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie

Celem spotkania jest pogłębienie współpracy nauczycieli i rodziców zmierzających do podniesienia jakości wychowania i edukacji dziecka zarówno w szkole jak i w domu.

Rodzic  nauczyciel Rodzice znają swoje dziecko najlepiej, cieszą się u niego wielkim autorytetem. Pochwały rodziców najbardziej cieszą, a krytyka najbardziej rani. Dlatego najlepszym nauczycielem dziecka są jego rodzice.

Bądź obserwatorem Poznaj mocne i te słabsze strony osobowości dziecka. Przypatrz się - kiedy uczy się chętnie, a kiedy ucieka od nauki? Wiedza ta będzie przydatna podczas pomocy w nauce szkolnej.

Systematyczność – krok do sukcesu Systematyczna praca jest jedną z najważniejszych umiejętności szkolnych. Wyznacz, jako rodzic, codzienne obowiązki i konsekwentnie wymagaj ich realizacji. Jeżeli dziecko sobie z czymś nie radzi, to systematyczna praca pozwoli mu nadrobić braki.

Trudne rozmowy o szkole Jeżeli rodzic mówi źle o szkole, to i dziecko będzie tak samo mówiło i myślało. Negatywny stosunek rodziców do nauczycieli ma wpływ na stosunek dziecka do nauki. Należy zawsze porozmawiać o zaistniałej sytuacji, objaśnić, wytłumaczyć bez negowania wszystkiego, co ze szkołą związane.

Strach ma wielkie oczy Jeżeli dziecko słyszy -  „W szkole to ci pokażą!”, W szkole nauczą cię porządku!”, idzie do szkoły pełne obaw. Trudno mu będzie się odnaleźć w tej ”strasznej” szkole.

Stałe miejsce do odrabiania lekcji Dziecko powinno mieć stałe miejsce do odrabiania prac domowych. Najlepiej z dala od hałasu, z własnym biurkiem wyposażonym w potrzebne przybory w zasięgu ręki.

Wspólna nauka Motywację do nauki mogą dziecku przekazać rodzice. To oni są dla niego największym autorytetem i mogą sprawić, że szkoła i odrabianie lekcji nie będą nudnym obowiązkiem.  Rodzice czasem ograniczają się do poleceń typu: Zabierz się wreszcie do lekcji! Wyłącz telewizor i ucz się! Złoszczą się i na tym koniec. Dziecko zostaje samo ze swoimi problemami, bez wsparcia, pomocy. Nie wie jak i po co ma się uczyć.

Samodzielność – ważna sprawa Ludzie uczą się najchętniej wtedy, gdy im samym na tym zależy. Ucz swoje dziecko odpowiedzialności za odrabianie prac domowych. Jeżeli jest taka potrzeba - pomóż, ale nie wyręczaj.

Ważne rozmowy Rozmawiaj dużo z dzieckiem, interesuj się jego sprawami. Wyjaśniaj mu różne sytuacje, zaglądaj do zeszytów i książek. Niech dziecko wie, że się nim interesujesz, że on i jego sprawy są dla rodzica ważne.

Proste rady na lekki tornister - cześć I Rozkładany piórnik, 24 mazaki, brokatowe długopisy w 12 kolorach, linijka w kształcie samochodu, pojemnik na kredki w kształcie misia, temperówka w kształcie samochodu – to świetne zabawki. Zabierają dziecku dużo uwagi, na lekcje nie pozostaje wiele czasu.

Proste rady na lekki tornister - cześć II 2 ołówki, komplet kredek, linijka, gumka, klej, nożyczki, temperówka, najprostszy piórnik, długopis (+jeden w zapasie) – to przybory szkolne, które niewiele ważą i wystarczą w zupełności na lekcji. O wyborze plecaka powinna decydować jego waga i funkcjonalność

Błędy rodziców brak zgodności postaw i zdań obojga rodziców - każde z rodziców mówi i wymaga czego innego, krytykuje decyzje, zmienia je, brak wymagań - założenie przez rodziców z góry, że dziecko sobie nie poradzi, brak wiary w możliwości dziecka lub brak zainteresowania jego nauką,  nadgorliwość - rodzice wyręczają dzieci w pracy, wykonują za nie zadania, na co one coraz chętniej przystają, wygórowane ambicje - dziecko nie może sprostać oczekiwaniom rodziców, boi się ich reakcji, jest cały czas spięte, popełnia błędy, boi się nawet prostych zadań.

Bibliografia Joanna Górnisiewicz, Jak zachęcić dziecko do nauki czyli jak nie zniechęcić raz na zawsze do szkoły, www.babyboom.pl/dzieci_6_9/szkola/ Ewa Dydyk, Jak zachęcić dziecko do nauki?, www. Tuchow.info/ A. Faber, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły

Za uwagę dziękują autorki prezentacji: Elżbieta Rakowska – Kiliszek Renata Gerlach Joanna Grządka