Zadania związane z obliczaniem procentów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkielet człowieka.
Advertisements

Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
"Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie, jako smakujesz,
PROCENTY Powtórzenie wiadomości o procentach Opracował Jan Ruba.
STĘŻENIE PROCENTOWE.
Układ ruchu.
A ZDROWIE i jego ochrona a nasze zdrowie Zad W rejonie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego tylko niewielki procent ścieków przemysłowych i komunalnych.
PROCENTY I PROMILE.
Co oznacza BMI ? Body Mass Index (ang. wskaźnik masy ciała, w skrócie BMI; inaczej wskaźnik Queteleta II) – współczynnik powstały przez podzielenie masy.
Sposoby zapobiegania wadom postawy
Egzamin próbny 2004/2005 Gimnazjum w Korzeniewie
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Łamigłówki matematyczne
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Procenty -Co to jest procent? -Zamiana procentu na ułamek
Pole prostokąta i kwadratu
Prezentacja dla uczniów gimnazjum
G Wiek gimnazjalny trwa od 13 do 16 roku życia.
Coś o odżywianiu TRZYMAJ NORMĘ… PONAD FORMĘ.
MATEMATYCZNY TEST SZÓSTOKLASISTY
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
pod hasłem Jesień pełna zdrowia
Prostokąt i kwadrat.
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
DZIESIĘĆ ZASAD ZDROWEGO ŻYWIENIA
Historia i zastosowanie.
ZDROWE ODŻYWIANIE Wybór należy do Ciebie. Co wybierzesz? Julia Musiał.
Pola figur.
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
ROZWIĄZANY REBUS STANOWI TEMAT LEKCJI
Światowy dzień żywności
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Działania pamięciowe na liczbach naturalnych
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 – rozwiązywanie zadań tekstowych Anna Gadomska.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Czarnym Dunajcu PROFILAKTYKA CHORÓB KRĘGOSŁUPA mgr Roman Giełczyńśki.
Ułamki zwykłe – zadania kl. V
DLACZEGO SUPLEMENTY DIETY są nam potrzebne ?
Zdrowy styl życia Zdrowy styl życia Autor: Martyna Ignaszewska Kl.VI
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
Jakub Szota Częstochowa 2012
Elementy Anatomii Człowieka
im. Łódzkich Olimpijczyków
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
Konsekwencje nadwagi i otyłości?
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Jabłonnie Ul. Szkolna 2
Zasady prawidłowego odżywiania Miłego ogladania.
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Rodzaje wad postawy ciała
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Elementy geometryczne i relacje
Układ ruchu=) Szkielet!!.
Żeby być zdrowym ….
WITAMINY I SOLE MINERALNE CZYLI WSZYSTKO POTRZEBNE ABY BYĆ ZDROWYM
Żywienie dzieci w wieku szkolnym
SOLE MINERALNE ORAZ WODA
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
OsteoSanum Specjalistyczny produkt do profilaktyki osteoporozy.
Odcinki i kąty w graniastosłupie.
„Jedz aby żyć, a nie żyj aby jeść!”
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
1 Sole Mineralne  P.
Zapis prezentacji:

Zadania związane z obliczaniem procentów Trzymaj się prosto !!! Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź

Odczytaj hasło T A J Z Y R M S Ę I P O S R T 150 1 103% 75% 11,5% 140% 0,05 80 1 T A J Z Y R M 20% 0,001 0,54 S Ę I 25% 0,125 0,8% 0,0112 600% 7 P O S R T

Skrzywienia kręgosłupa

Czy wiesz, że... o prawidłową postawę ciała należy dbać przez całe życie. W utrzymaniu prawidłowej postawy ciała istotną rolę odgrywa przyzwyczajenie (nawyk). Złe przyzwyczajenia w wieku dziecięcym mogą przyczynić się do powstania groźnych wad postawy.

Czy wiesz, że... TAK NIE

Czy wiesz, że... TAK NIE

Głównym filarem struktury kostnej człowieka jest kręgosłup Głównym filarem struktury kostnej człowieka jest kręgosłup. Tworzą go 34 oddzielne kości zwane kręgami. Kręgosłup można podzielić na: odcinek szyjny odcinek piersiowy odcinek lędźwiowy kość krzyżowa – 5 kręgów kość ogonowa – 5 kręgów

Zad. 1. 24 kręgi tworzą trzy górne odcinki kręgosłupa z czego: 29 % to kręgi tworzące odcinek szyjny, 50% stanowią kręgi tworzące odcinek piersiowy. Oblicz ile kręgów tworzy odcinek lędźwiowy? 6 1 Rozwiązanie Odp.: Odcinek lędźwiowy tworzy 5 kręgów.

Odp.: Kasia ćwiczy 20% godziny i Zad. 2. Kasia, aby uelastycznić swój kręgosłup, ćwiczy codziennie 12 minut. Oblicz, jaki to procent: a) godziny b) doby Odp.: Kasia ćwiczy 20% godziny i 6 5 % doby. Rozwiązanie

Odp.: Kasia zjadła 5,6 grama wapnia. Zad. 3. W okresie intensywnego wzrostu, tj. między 11-tym a 14-tym rokiem życia, bardzo ważna jest dieta bogata w wapń. Dzienne zapotrzebowanie na wapń w tym okresie wynosi 14 gram. Śniadanie Kasi zawierało 40% wapnia z dziennego zapotrzebowania. Oblicz ile to gramów? Odp.: Kasia zjadła 5,6 grama wapnia. Rozwiązanie

Czy wiesz, że... Wapń jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka – wzmacnia kości i zęby oraz podtrzymuje rytm zdrowego serca.

Zastanów się czy dbasz o prawidłową postawę ciała?

Opracowano na podstawie: materiałów Wydawnictwa Dialog – Edukacja prozdrowotna inspiracje – pomysły – materiały Rodzinnej Encyklopedii Zdrowia – Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 1998

Zad. 1. Trzy górne odcinki kręgosłupa tworzą 24 kręgi z czego... 29 % 6 1 100% - ( + 50%) 29 % 6 1 [ ] • 24 = 50% Procent, jaki stanowią kręgi odcinka lędźwiowego Liczba kręgów odcinka lędźwiowego = 5 Ile kręgów?

Zad. 1. Trzy górne odcinki kręgosłupa tworzą 24 kręgi z czego... 29 % 6 1 100% - ( + 50%) 29 % 6 1 [ ] • 24 = 50% = 5 Ile kręgów?

Zad. 2. Kasia, aby uelastycznić swój kręgosłup, ćwiczy codziennie 12 minut. Oblicz, jaki to procent: a) godziny b) doby a) godzina ma 60 minut, czyli 12 minut to: 60 12 • 100% = 20% b) doba ma 24 • 60 minut, czyli 12 minut to: 24 • 60 12 • 100% = 6 5 %

Zad. 2. Kasia, aby uelastycznić swój kręgosłup, ćwiczy codziennie 12 minut. Oblicz, jaki to procent: a) godziny b) doby a) godzina ma 60 minut, czyli 12 minut to: 60 12 • 100% = 20% b) doba ma 24 • 60 minut, czyli 12 minut to: 24 • 60 12 • 100% = 6 5 %

Zad. 3. Dzienne zapotrzebowanie na wapń wynosi 14 gram Zad. 3. Dzienne zapotrzebowanie na wapń wynosi 14 gram. Śniadanie Kasi zawierało 40% wapnia z dziennego zapotrzebowania. Oblicz ile to gramów? Dzienne zapotrzebowanie na wapń, to 100%, czyli: 100% 14 g 40% x g 40% • 14 x = = 5,6 (g) 100%

Zad. 3. Dzienne zapotrzebowanie na wapń wynosi 14 gram Zad. 3. Dzienne zapotrzebowanie na wapń wynosi 14 gram. Śniadanie Kasi zawierało 40% wapnia z dziennego zapotrzebowania. Oblicz ile to gramów? Dzienne zapotrzebowanie na wapń, to 100%, czyli: 100% 14 g 40% x g 40% • 14 x = = 5,6 (g) 100%