ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. S. PETÖFI W OSTRÓDZIE. SAMORZĄD – DZIAŁANIE MOJE, TWOJE, NASZE… SZKOLNY KLUB MŁODEGO OBYWATELA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Demokracja w szkole.
Advertisements

„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
KODEKS 2.0.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Wolontariat dla każdego
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
JAKIE DZIAŁANIA SZKOLNE I LOKALNE SĄ WARTE ZREALIZOWANIA PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI? NASZE POMYSŁY I DOBRE PRAKTYKI.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Pierwsza edycja Rok szkolny 2013/14.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata o samorządności uczniowskiej
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Idea oceniania kształtującego
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Samorząd Uczniowski.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
Samorząd Uczniowski.
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. S. PETÖFI W OSTRÓDZIE. SAMORZĄD – DZIAŁANIE MOJE, TWOJE, NASZE… SZKOLNY KLUB MŁODEGO OBYWATELA

W ramach realizacji programu CEO 20 lat wspólnie w naszej szkole odbyły się zajęcia poświęcone idei samorządności. Na zajęciach z wiedzy o społeczeństwie oraz lekcjach wychowawczych zrealizowano następujące tematy: Rządźmy się sami – gmina, powiat, województwo. Samorząd – przestrzeń dla aktywnych obywateli. Jednostki samorządu terytorialnego i ich kompetencje.

Po zakończonych zajęciach uczniowie odpowiadali na pytanie: Czego dowiedzieliśmy się o kompetencjach i działaniu samorządu terytorialnego?

Do tej pory nie miałem pojęcia kto, gmina czy powiat, odpowiada za stan drogi w mojej wsi. Teraz już wiem i będę dzwonił, jeśli znowu pojawią się dziury w asfalcie. W przyszłości chciałbym otworzyć firmę i wydobywać torf, ale właśnie dowiedziałem się, że za to trzeba płacić. Nie mam oczywiście nic przeciwko temu, ale widzę, że pewne rzeczy muszę jeszcze przemyśleć. CZEGO DOWIEDZIELIŚMY SIĘ O KOMPETENCJACH I DZIAŁANIU SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO? UCZNIOWIE KLASY III TH

Zawsze takie Rzeczypospolite będą, jakie ich młodzieży chowanie. Jan Zamoyski

Teraz już wiem, że na stronie internetowej Powiatu Ostródzkiego znajdę różne stowarzyszenia i fundacje. Czasami człowiek szuka pomocy w rożnych sprawach i nie wie, do kogo się zwrócić. Moja sąsiadka potrzebowała na przykład opieki dla pieska gdy wyjeżdżała do sanatorium i w końcu trzech sąsiadów na zmianę musiało się nim zaopiekować. Na szczęście zresztą, bo kobieta już chciała zrezygnować z wyjazdu, a jest naprawdę mocno schorowana. CZEGO DOWIEDZIELIŚMY SIĘ O KOMPETENCJACH I DZIAŁANIU SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO? UCZEŃ KLASY IV THTB

Jest tylko jeden sposób nauki – poprzez działanie Paulo Coelho

Dobrze, że mamy samorządy, bo mają one możliwość pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej. Sama osobiście uczestniczyłam w zajęciach językowych finansowanych z takich środków. Brawo – tak trzymać! Ostatnio rozkleiły mi się buty. Przy reklamacji straciłam masę czasu i nerwów, bo o klienta dba się tylko przy zakupie. Właściwie nic nie załatwiłam, bo człowiek nie zawsze orientuje się w prawie. Teraz już wiem, że jest Rzecznik Praw Konsumenta. Mam nadzieję, że nie zostanę bez pomocy. CZEGO DOWIEDZIELIŚMY SIĘ O KOMPETENCJACH I DZIAŁANIU SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO? UCZNIOWIE KLASY III F

Żeby dokonać wielkich rzeczy, musimy nie tylko działać, nie tylko planować, ale także wierzyć. Anatol France

Do tej pory w ogóle nie kojarzyłem wydawania dowodów rejestracyjnych z powiatem. Myślałem, że zajmuje się tym policja… Bardzo lubię zwierzęta. Marzy mi się, żeby w Ostródzie powstał ogród zoologiczny, w którym mogłabym w przyszłości pracować. Dowiedziałam się, że za ZOO odpowiadają władze wojewódzkie. W sumie to szkoda, bo przy dużym Olsztynie to chyba raczej nie mamy szans na taką inwestycję… CZEGO DOWIEDZIELIŚMY SIĘ O KOMPETENCJACH I DZIAŁANIU SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO? UCZNIOWIE KLASY IVB

Nic tak nie zadziwia ludzi, jak zdrowy rozsądek i proste działanie. Ralph Waldo Emerson

Po lekcjach o samorządzie doszłam do wniosku, że z gminą związujemy się na całe życie - od narodzin do śmierci. To gmina wydaje przecież akty urodzenia, akty zgonu. Nawet po śmierci gmina zapewnia porządek na cmentarzu, na którym pochowają nas bliscy. Dowiedziałem się, że powiat odpowiada za usuwanie niebezpiecznych odpadów. Pójdę do sąsiada i powiem mu o tym, bo zrzucił rakotwórczy eternit z dachu na podwórze i nic z tym dalej nie robi! Może nie wie, co i jak? CZEGO DOWIEDZIELIŚMY SIĘ O KOMPETENCJACH I DZIAŁANIU SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO? UCZNIOWIE KLASY IV F

20 kwietnia 2010 roku odbyła się, zainicjowana przez Samorząd Uczniowski i Szkolny Klub Młodego Obywatela, debata pod hasłem: Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki?

SZKOLNA DEBATA O SAMORZĄDZIE UCZNIOWSKIM.

W debacie wzięło udział 60 uczniów, którzy reprezentowali poszczególne klasy.

SZKOLNA DEBATA O SAMORZĄDZIE UCZNIOWSKIM.

Uczniowie pracowali w 10 grupach roboczych i próbowali odpowiedzieć na następujące pytania: Za co lubimy naszą szkołę, co nam się w niej podoba? Co nam się nie podoba w szkole i jak można to zmienić? W jaki sposób zachęcić koleżanki i kolegów do wspólnego działania? Do jakich działań oraz w jaki sposób można pozyskać dorosłych sojuszników (dyrekcję szkoły, nauczycieli, radę rodziców, osoby z zewnątrz)? Czy nasze pomysły wymagają nakładów finansowych i rzeczowych? Gdzie możemy szukać takiego wsparcia?

SZKOLNA DEBATA O SAMORZĄDZIE UCZNIOWSKIM.

Każdy zespół zaprezentował wyniki swojej pracy, wywołując kolejne, gorące tematy do dyskusji. Przygotowano bank pomysłów do realizacji na najbliższe miesiące, a nawet lata.

SZKOLNA DEBATA O SAMORZĄDZIE UCZNIOWSKIM.

Uczniowie naszej szkoły prowadzili także badania wśród mieszkańców Powiatu Ostródzkiego. Badaniami objęto około 100 mieszkańców, najczęściej członków rodzin. Do analizy zakwalifikowano 80 ankiet.

BADANIA.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ.