Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Zasada zachowania energii mechanicznej.
Energia.
ZASADA ZACHOWANIA ENERGII MECHANICZNEJ
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
ZASADA ZACHOWANIA ENERGII Małgorzata Mergo, Anna Kierepka
1.
180.Jaką prędkość uzyskało spoczywające na poziomej powierzchni ciało o masie m=1kg pod działaniem poziomej siły F=10N po przebyciu odległości s=10m? Brak.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Miejskie Gimnazjum w Darłowie ID grupy: 98/57 G2 Opiekun: Mirosława Prus Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Przemiany energii Semestr/rok szkolny: V/ 2011/2012 …………………………………………………….

PODSTAWOWE RODZAJE ENERGII Energia –jest to zdolność do wykonania pracy. Energia występuje w różnych postaciach np: energia kinetyczna -energia potencjalna - energia sprężystości - energia wewnętrzna

Energia kinetyczna Jest to energia danego ciała związana z jego ruchem. Dla ciała o masie m i prędkości v dużo mniejszej od prędkości światła (v < c, gdzie c jest prędkością światła w próżni ), energia kinetyczna wynosi:

Przykładem wykorzystania energii kinetycznej jest gra w piłkę nożną, tenisa, piłkę siatkową, piłkę ręczną, narciarstwo biegowe, wszystkie rodzaje biegów, boks, golf, wyścigi samochodowe, kolarstwo, pływanie itd.. Jak widać, trudno znaleźć dyscyplinę sportową, w której nie występuje energia kinetyczna…

Energia potencjalna Ciało będące na pewnej wysokości nad Ziemią posiada swoją energię potencjalną ciężkości. Jest ona tym większa, im większa jest odległość od Ziemi i większa masa ciała. Podstawową jednostką energii jest 1 dżul [J]

Przykładem zastosowania energii potencjalnej jest elektrownia wodna - z dużą różnicą wysokości – spadająca woda ma tym większą energię im ma większą wysokość "spadku„. W życiu codziennym – uważajmy, jeśli ktoś „oberwie” piłką upuszczoną z dużej wysokości – to może być bolesne….

Energia POTENCJALNA sprężystości Energia nagromadzona w materiale w wyniku jego odkształceń. Jej wartość zależy od wielkości odkształcenia, naprężenia, właściwości materiału, przyłożonej siły. Ciało ściśnięte lub rozciągnięte sprężyście posiada energię potencjalną równą pracy, jaką musiała wykonać siła ściskając je lub rozciągając o wartość x. Wzór na energię potencjalną sprężystości :

Przykładem zastosowania energii potencjalnej sprężystości jest skok z trampoliny, wystrzelenie strzały z łuku, działanie amortyzatorów np. w samochodach, nakręcony zegarek na sprężyny, zabawki nakręcane ręcznie.

ENERGIA Wewnętrzna Energia wewnętrzna ciała to suma wszystkich energii jego cząsteczek. Energia wewnętrzna ciała zmienia się podczas wykonywania pracy w czasie której pokonujemy silę tarcia np. : pocieranie dłoni. Energia wewnętrzna może ulec zmianie poprzez -wykonanie pracy-następuje wówczas cieplny przepływ energii. Cieplny przepływ energii zachodzi od ciała cieplejszego do ciała zimniejszego aż do wyrównania temperatur.

Ew =W + Q Ew-zmiana energii wewnętrznej W-praca Q- cieplny przepływ energii Zmiana energii wewnętrznej ciała jest równa sumie pracy wykonanej przez siły zewnętrzne działające na to ciało i energii przekazanej przez cieplny przepływ energii.

Przykładem zastosowania energii wewnętrznej ciała jest wrzenie, topnienie, parowanie – a więc zjawiska, w których chcemy w praktyce wymusić zmianę temperatury ciała. Z energią wewnętrzną możemy się zetknąć w niezbyt miły sposób np. dotykając gorącego garnka, łyżeczki, lub stając w pobliżu pracującej szlifierki czy wiertarki.

ZASADA ZACHOWANIA ENERGII Zasada zachowania energii mechanicznej mówi, że jeśli na ciało nie działają tzw. siły niezachowawcze (np. opory ruchu), to suma energii potencjalnej i kinetycznej tego ciała ma stałą wartość. Z tego wynika że, jeżeli ciało spada, to jego energia potencjalna maleje (bo wysokość maleje), a energia kinetyczna rośnie (bo jego prędkość rośnie). Zachodzi tu przemiana energii potencjalnej w kinetyczną.

Trudno byłoby w praktyce wskazać przykład, kiedy wykonywana jest praca i nie następują przemiany energii. Począwszy od organizmu żywego, po wszystkie urządzenia stworzone przez człowieka- przemiany energii występują zawsze.